BMW با همکاری تنسنت، یک مرکز پردازشی را در چین احداث می‌کند - تکفارس 
BMW با همکاری تنسنت، یک مرکز پردازشی را در چین احداث می‌کند - تکفارس 

BMW با همکاری تنسنت، یک مرکز پردازشی را در چین احداث می‌کند

مسلم رفیعی
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - 18:00
BMW با همکاری تنسنت، یک مرکز پردازشی را در چین احداث می‌کند - تکفارس 

طبق قانون، شرکت‌های خارجی فعال در چین، حق استفاده از منابع داده‌ها در این کشور را ندارند مگر اینکه با یک شرکت داخلی همکاری داشته باشند. شرکت خودروسازی BMW برای نیل به این هدف ( حق استفاده از داده‌های کشور چین) قدرت خود را با مجتمع تکنولوژی چینی موسوم به تنسنت (Tencent) ترکیب نموده تا یک مرکز پردازشی را در چین راه‌اندازی کند. در این مرکز، امور مربوط به اتوموبیل‌های خودران این شرکت که در چین  فعال هستند، پیگیری می‌شود.

در این همکاری، تکنولوژی رانندگی اختصاصی تنسنت استفاده نخواهد شد بلکه خودرو‌ساز آلمانی ملزومات خود را از راه تکنولوژی اختصاصی اینتل، موسوم به Mobileye تأمین می‌کند. این دو شرکت قصد احداث یک مرکز پردازش در شهر تیانجین کشور چین را دارند. وظیفه‌ی این مرکز، اداره کردن داده‌های گردآوری شده توسط هزاران حسگر موجود در این کشور است یعنی پردازش همان اطلاعاتی که اتوموبیل‌های خودران به آن نیازمند هستند.

 جوشن گولر (Jochen Goller) مدیر عامل شعبه‌ی چین شرکت آلمانی BMW در طی بیانیه‌ای اظهار کرد که:

این مرکز جدید توانایی تنسنت را در زمینه‌ی پردازش ابری به کار می‌گیرد تا قدرت پردازشی مورد نیاز را جهت تحلیل آنی شرایط جاده‌ها و ترافیک به دست آورد. همچنین این همکاری به BMW امکان می‌دهد تا راه کارهای متناسب با شرایط چین را در اتوموبیل‌های خود به کار گیرد.

در اوایل امسال مرکز پردازشی مونیخ به بهره‌برداری رسید و اواخر امسال نیز باید منتظر بهره‌برداری از این مرکز پردازشی جدید باشیم. این دو شرکت جزئیات مالی این معامله را منتشر نکرده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.