بتای چهارم  macOS Catalina منتشر شد - تکفارس 
بتای چهارم  macOS Catalina منتشر شد - تکفارس 

بتای چهارم macOS Catalina منتشر شد

مسلم رفیعی
۲۷ تیر ۱۳۹۸ - 11:00
بتای چهارم  macOS Catalina منتشر شد - تکفارس 

دوهفته از عرضه‌ی بتاهای شرکت اپل می‌گذرد که این قضیه شامل تجدید قوای iOS 13 نیز می‌شود. دو روز پیش هم یک بیلد جدید برای ۱۰٫۱۵ macOS یا همان Catalina منتشر شد. مسئله این است که بتای چهارم برای مک بوک ایر ۲۰۱۹ در دسترس نیست. مشخصاً بتاهای آینده از این دستگاه پشتیبانی خواهند کرد. اپل، یک هفته پیش، iOS 13 را برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس عرضه کرد اما روشن نیست که آیا اقدامی مشابه را برای سیستم‌عامل Catalina انجام می‌دهد یا خیر.

دیگر مشکل بزرگ مربوط به آسیب دیدن پیش‌نمایش‌های رابط کاربری Swift است. البته این مشکل به محض عرضه‌ی بروزرسانی از جانب توسعه‌دهنده‌ی Xcode 11 از بین خواهد رفت که این امر می‌تواند یک روز یا شاید هم یک هفته به طول بیانجامد. معلوم نیست که قصد اپل از عرضه‌ی یک بتای جدید و رها‌کردن آن به حال خود چیست، اما قاعدتاً پس از رفع سایر نواقص توسط مابقی توسعه‌دهندگان باید شاهد یک بتای Xcode 11 برای این سیستم‌عامل باشیم.

علی رغم مشکلات موجود در این بتا، امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. اگر امکان استفاده از بتای عمومی را دارید، می‌توانید این بیلد جدید را نصب کنید. البته در صورت امکان، بهتر است تا هنگام رفع مشکلات این سیستم‌عامل در مک بوک ایر صبر کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید