استفاده از وسایل نقلیه روباتیک در ارتش امریکا تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
استفاده از وسایل نقلیه روباتیک در ارتش امریکا تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

استفاده از وسایل نقلیه روباتیک در ارتش امریکا تا سال ۲۰۲۰

پوریا اسدی
۲۵ تیر ۱۳۹۸ - 20:00
استفاده از وسایل نقلیه روباتیک در ارتش امریکا تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

ایالات متحده در نظر دارد تا در سال آینده یک خودروی رزمی‌ رباتیک را در ارتش خود بکار بگیرد. آزمایشات اولیه شامل وسایل نقلیه‌ای نخواهد بود که در نهایت در مناطق جنگی استفاده می‌گردد. این خودروهای رزمی‌ آزمایشی تنها برای نشان دادن فناوری‌های مختلف آینده و چگونگی تعامل سربازان با این وسایل در میدان جنگ است.

این وسایل نقلیه‌ی رباتیک براساس نفربر زرهی M113 ساخته شده است و توسط سربازان در یک وسیله نقلیه به نام (Mission Enabler Technologies-Demonstrators (MET-D کنترل می‌شود. MET-D یک وسلیه‌ی نقلیه با دوربین و یک برجک مخابراتی برای ارتباط دوردست است که اعضای خدمه با پنل‌های لمسی، خودروهای زرهی رباتیک را کنترل می‌کنند.

فاز اول آزمایش در ماه مارس در فورت کارسون کلرادو انجام خواهد شد و شامل دو MET-D و چهار خودروی زرهی رباتیک خواهد بود. هر MET-D توسط یک راننده، تفنگدار و چهار سرباز کنترل می‌شود و هدف از این آزمایش ارزیابی مانور وسایل در سطح مقدماتی خواهد بود. سپس سیستم مرکز فرماندهی خودروهای زمینی ارتش با تیم خودروهای زرهی نسل آینده نتایج آزمایشات را بررسی خواهند کرد.

فازهای بعدی آزمایش بزرگتر خواهد بود و یک واحد پیاده در ماه می‌ این خودروهای رزمی‌ رباتیک را در اروپا آزمایش خواهد نمود. آزمایش دیگری نیز در اواخر سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد که شامل شش MET-D و چهار نفربر M113 همراه با چهار خوردوی زرهی رباتیک سبک برای انجام مانورهایی در سطح گروهانی است. ازمایشات فاز سوم در سال ۲۰۲۳ با شش خودروی MET-D، چهار نفربر M113 و چهار خودروی زرهی رباتیک متوسط و سنگین انجام خواهد شد.

ارتش ایالات متحده برای چندین سال است  که بر روی ساخت خودروهای زرهی رباتیک کار می‌کند و وسایل نقلیه‌ای که در این آزمایش‌ها استفاده می‌شود، همان خودروهای زرهی رباتیک نخواهند بود که در نهایت در عملیات‌های جنگی به کار گرفته خواهند شد. اینها، وسایل نقلیه‌ی جایگزین برای شبیه‌سازی یک پلتفرم رباتیک در آینده هستند. این آزمایش‌ها فقط به منظور نمایش توانایی‌های وسیله نقلیه صورت نمی‌گیرد، بلکه بیشتر در مورد نحوه‌ی کنترل آنها توسط اپراتورها و یادگیری نحوه استفاده از وسایل نقلیه‌ی روباتیک برای حمله به دشمن بدون در خطر قرار دادن جان سربازان است.

دیوید سنتنو، رئیس اداره‌ی فناوری‌های نوظهور ارتش ایالات متحده گفت:

زمانی که نیروهای آمریکایی به جنگ می‌روند، ارتش باید بدنبال پیدا کردن راه‌هایی برای نفوذ، خنثی سازی سیستم‌های دشمن و آزادی در مانورهای زمینی و هوایی باشد. این سیستم‌های رباتیک قادر به انجام چنین کارهایی هستند. آنها پلتفرم‌های سیار مجهز به دوربین و اسلحه هستند که می‌توانند به خطوط آتش بروند و توسط سربازانی که به خوبی خارج از محدوده‌ی جنگی هستند، کنترل شوند. انتظار می‌رود که وسایل نقلیه رباتیک کوچکتر و سریعتر از وسایل نقلیه فعلی باشند. از آنجا که آنها عملا سربازی را حمل نمی‌کنند، نیازی نیست که به شدت زره پوش باشند و می‌توانند فضای بیشتری را برای تسلیحات یا سوخت اختصاص دهند.

ارتش در حال حاضر برای توسعه‌ی پلتفرم‌های خودروهای زرهی رباتیک تلاش می‌کند. در ماه می‌طی یک رویداد شش تیم مختلف، هشت وسیله نقلیه رباتیک کنترل از راه دور را در تگزاس آزمایش نمودند. در این رویداد ارتش ایالات متحده تلاش کرد تا بداند که بهترین روش برای ساخت وسایل نقلیه‌ی آینده و نقش آنها در میدان جنگی آینده چه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید