فروش گوشی‌های ۵G درحالی که شبکه‌ی ۵G وجود ندارد - تکفارس 
فروش گوشی‌های ۵G درحالی که شبکه‌ی ۵G وجود ندارد - تکفارس 

فروش گوشی‌های ۵G درحالی که شبکه‌ی ۵G وجود ندارد

حسین چوبین
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - 18:00
فروش گوشی‌های ۵G درحالی که شبکه‌ی ۵G وجود ندارد - تکفارس 

اتصال شبکه ۵G به عنوان یک جهش بزرگ در زمیه‌ی ارتباطات و فناوری بی‌سیم جهت بهبود مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل و رباتیک است. با وجود امکانات مهم و ارزشمند این نوع شبکه، متاسفانه هنوز فقط در چند شهر منتخب این امکان وجود دارد اما این مسئله سبب نشده تا خریداران گوشی‌های هوشمند دارای این امکان کاهش یابند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که بیشتر گوشی‌های هوشمندی که ماه می عرضه و از شبکه‌ی ۵G بهره می‌برند در مناطقی هستند که از این نوع شبکه نمی‌توانند پشتیبانی کنند. باتوجه به این گزارش احتمال می‌دهیم که کاربران و خریداران گوشی‌های هوشمند با شبکه‌ی ۵G در بخش‌هایی که از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی می‌کنند بیشتر باشند.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ به غیر از اپل حدود ۵ میلیون گوشی هوشمند با این امکان به فروش خواهند رسید. اگر اپل امسال یک گوشی ۵G عرضه کند که بسیار بعید به نظر می‌رسد تا ۶۰ درصد به این آمار اضافه خواهد شد.

اگر شما هم تصمیم دارید به سرعت برای خرید یک گوشی ۵G اقدام کنید باید بگوییم اندکی صبر کنید چراکه باتوجه به آزمایش‌های متعدد و مقایسه‌ی گوشی‌هایی که از این امکان بهره می‌برند مشخص شد که ضعف‌هایی در زمینه‌ی اتصال در ساختمان‌ها و خودرو وجود دارد. البته ممکن است این مشکلات از سوی ارائه دهندگان باشد.

کمپانی‌های مخابراتی AT&T و Verizon امیدوارند که پوشش ۵G کمی با تاخیر فراگیر شود تا بتوانند پوشش لازمه را در شهرها ایجاد کنند. شرکت‌های Sprint و T-Mobile توانسته‌اند پوشش مناسب‌تری برای کاربران خود در سطوح فرکانسی میانی و کم ایجاد کنند. در کل شرکت‌های مخابراتی تلاش کردند تا این شبکه به خوبی بتواند ساختمان‌ها را پوشش دهد اما در مجموع فعلا در ساختمان‌ها شاهد کاهش سرعت و کندی هستیم. مطمئنا همگی ما آینده را می‌خواهیم اما شاید بهتر باشد اندکی صبر کنیم تا به تکنولوژی بدون نقص دست یابیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید