LG Chem و راه‌اندازی دومین ایستگاه شارژ باتری - تکفارس 
LG Chem و راه‌اندازی دومین ایستگاه شارژ باتری - تکفارس 

LG Chem و راه‌اندازی دومین ایستگاه شارژ باتری

سید محمد معلمی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 20:00
LG Chem و راه‌اندازی دومین ایستگاه شارژ باتری - تکفارس 

شرکت LG Chem برای تعدادی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی که خودروهای برقی می‌سازند و یا تصمیم دارند به زودی در این زمینه فعالیت کنند، باتری تأمین می‌کند. انجام این کار باید به‌گونه‌ای صورت پذیرد که بتواند پاسخ‌گوی نیازها باشد. به همین دلیل خبر می‌رسد که این کمپانی می‌خواهد تولیدات محصولاتش را در ایالات متحده گسترش دهد.

رویترز در این‌باره گزارش می‌دهد:

LG Chem که اصلیتی کره جنوبی دارد، در حال بررسی شرایط است تا اگر امکانش وجود داشت، دومین کارخانه تولید باتری‌های خودروهای برقی خود را در ایالات متحده راه‌اندازی کند

البته این شرکت در مورد جزئیات پروژه، سخن تازه‌ای به زبان نیاورده ولی در بیانیه جداگانه‌ای که برای رویترز ارسال کرده، خبر داده که هنوز برنامه دیگری به غیر از راه‌اندازی کارخانه نامبرده ندارد.

بر اساس اعلام منابع خبری وابسته به مجله آمریکایی، LG Chem قرار است در این پروژه، سرمایه‌گذاری ۱٫۷ میلیارد دلاری انجام دهد تا بتواند از سال ۲۰۲۲ محصولاتش را تولید کند. منابع خبری همچنین به رویترز گزارش داده‌اند که کنتاکی (Kentucky) و ته‌نه‌سی (Tennessee) دو ایالتی خواهند بود که کارخانه‌های تولید باتری در آنها افتتاح و این تصمیم ممکن است تا پایان ماه ژولای نهایی شود. لازم به ذکر است که اولین کارخانه LG Chem در ایالت میشیگان (Michigan) واقع شده ولی در سایر کشورها مانند چین، لهستان و کره جنوبی نیز شعبه دارد.

رویترز در مورد مشتریان احتمالی این باتری‌ها هم مدعی شده که ممکن است Fiat Chrysler، Volvo، GM، هیوندای و فولکس واگن از محصولات این دو کارخانه خریداری کنند. این در حالی است که LG Chem هم‌اکنون باتری‌های تولیدی خود را در خودروهایی نظیر Chevrolet Bolt EV و Hyundai Sonata Hybrid به کار گرفته است.

اینکه کمپانی کره‌ای مورد بحث ما تصمیم گرفته تولید باتری‌های مخصوص خودروهای برقی را افزایش دهد، اصلاً عجیب نیست زیرا سایر شرکت‌های مشابه هم در سرتاسر جهان می‌خواهند در مدتی کوتاه خط تولید وسایل نقلیه الکتریکی را گسترش دهند حالا فرقی نمی‌کند این ماشین‌ها هیبریدی هستند یا تماماً برقی چرا که تقاضاها برای خرید باتری در دهه بعدی میلادی مطمئناً بیشتر خواهد شد. بر این اساس، افتتاح یک کارخانه دیگر توسط LG Chem می‌تواند برای پاناسونیک و SK Innovation نیز مزیت داشته باشد چرا که شرکت دومی در یک بازه زمانی شریک او بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید