کیفیت ۴K بار دیگر به سرویس استریم هولو بازگشت - تکفارس 
کیفیت ۴K بار دیگر به سرویس استریم هولو بازگشت - تکفارس 

کیفیت ۴K بار دیگر به سرویس استریم هولو بازگشت

مهرداد میرشاهی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 17:30
کیفیت ۴K بار دیگر به سرویس استریم هولو بازگشت - تکفارس 

سرویس هولو پشت سر نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو اقدام به استریم با کیفیت ۴K کرد که البته سرانجام خوبی نداشت. در حقیقت، این شرکت پس از حذف گزینه UHD، کیفیت ۴K را نیز به طور کامل از سرویس خود حذف کرد. اما به تازگی و با توجه به گزارش AppleInsider، هولو خیلی بی سر و صدا قابلیت پخش با کیفیت ۴K را برای دارندگان اپل تی‌وی ۴K و کروم‌کست الترا در دسترس قرار داده است. انتظار می‌رود که فهرست پلتفرم‌های پشتیبانی شده به زودی گسترش یابد اما در حال حاضر تنها این دو پلتفرم توانایی پخش استریم‌ها را با کیفیت ۴K دارند.

هولو می‌گوید که محتوای ۴K خود را با میانگین ۱۶ مگابیت بر ثانیه استریم می‌کند؛ این در حالی‌ست که کیفیت ۱۰۸۰P با سرعت ۶ مگابیت بر ثانیه و ۷۲۰P نیز با ۳ مگابیت بر ثانیه استریم می‌شود. اگر با اینترنت خانگی از این سرویس استفاده می‌کنید، باید از این موضوع آگاه باشید.

بر همین اساس، سریال اختصاصی هولو یعنی The Handmaid’s Tale با کیفیت ۴K قابل تماشا است. با این حال، تا بدین لحظه باقی محتوای این سرویس با کیفیت ۱۰۸۰P پخش می‌شود. در مقابل، هر دو سرویس نتفلیکس و آمازون به جز سریال‌های اختصاصی خود، دیگر برنامه‌های پخش شده را با کیفیت UHD در دسترس قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، شرکت دیزنی با سرویس دیزنی پلاس خود قصد دارد تا تمرکز بیشتری برروی محتوای ۴K داشته باشد و بیشتر محتوای خود را با کیفیت ۴K UHD پخش کند. فیلم‌ها و سریال‌های مارول نیز در زمره همین دسته جای دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید