منتظر برنامه جدید فیس‌بوک باشید - تکفارس 
منتظر برنامه جدید فیس‌بوک باشید - تکفارس 

منتظر برنامه جدید فیس‌بوک باشید

علی اسکندری
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - 22:00
منتظر برنامه جدید فیس‌بوک باشید - تکفارس 

فیس‌بوک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود که موسس و مدیرعامل فعلی آن جزء پولدارترین افراد روی زمین است. در واقع فیس‌بوک تنها یک شبکه اجتماعی نیست. در حقیقت این کمپانی هر سال پروژه‌های جدید در زمینه تکونولوژی انجام می‌دهد و در بسیاری از زمینه‌ها مثل هوش مصنوعی فعالیت دارد. با این حال، به‌تازگی شایعات و اخباری در مورد برنامه جدید فیس‌بوک به بیرون درز کرده است.

در شرکت فیس‌بوک گروهی به‌نام NPE (آزمایشگاه محصولات جدید) وجود دارد که در آن برنامه‌ها و تکنولوژی‌های جدید تولید شده و سپس عرضه می‌شود. به‌نظر می‌رسد این گروه فعال در زمینه فن‌آوری به‌تازگی قصد معرفی از یک برنامه جدید را دارد. اخبار حاکی از آن هستند که این برنامه روش ساختن جامعه‌های مجازی را به‌طور کلی تغییر خواهد داد. این دقیقا همان کاری‌ست که شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل انجام می‌دهند. آن‌ها روش تعامل و ساختن جوامع را دچار تحول می‌کنند و راه‌حلی جدید ارائه می‌دهند. همچنین به‌نظر می‌رسد این برنامه در رنجی میان یک بازی یا یک ابزار کسب‌وکار باشد. در هر صورت فیس‌بوک در شرف طراحی و تولید یک پروژه بزرگ است که احتمالا در کنار اینستاگرام و اسنپ‌چت قرار می‌گیرد. در ضمن اطلاعاتی در زمینه پرداخت درون برنامه‌ای این اپ به‌گوش می‌رسد. گفته شده این برنامه جدید فیس‌بوک دارای قسمت‌های رایگان و پولی است. در واقع قسمت‌های پولی احتمالا شامل ابزارهای حرفه‌ای برای کسب‌وکار یا انجام امور مالی خواهد بود. این برنامه هم در فروشگاه گوگل و هم در فروشگاه برنامه‌ها و بازی‌های اپل (اپ‌استور) قرار می‌گیرد و احتمالا در سطح وب هم عرضه می‌شود.

منتظر برنامه جدید فیس‌بوک باشید - تکفارس 

همان‌طور که می‌دانید چندین ماه پیش فیس‌بوک به کنگره آمریکا فراخوانده شده تا در مورد نقض حریم خصوصی کاربران توضیحاتی را ارائه دهد. این شرکت ملزم به پرداخت مبالغ مختلفی شده تا درسی خوبی برای فیس‌بوک باشد تا دیگر در اطلاعات شخصی دیگران سرک نکشد! برنامه جدید فیس‌بوک دارای قوانین سفت و سختی در این رابطه خواهد بود و به احتمال زیاد دیگر در این برنامه شاهد سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نخواهیم بود. اگر نگاهی به تاریخچه فعالیت‌های این شرکت بزرگ بیندازیم. می‌بینیم که این کمپانی مدام در حال تلاش برای رسیدن به موضوعات و قابلیت‌های داغ فضای مجازی است. به‌عنوان مثال قابلیت استوری اینستاگرام که در حال حاضر توسط میلیون‌ها نفر هر روز استفاده می‌شود، قبلا در اسنپ‌چت وجود داشته است. از این رو گمان می‌رود این اپلیکیشن نیز کم و بیش دارای چنین قابلیت‌هایی باشد. همچنین به‌نظر می‌رسد ارز دیجیتال فیس‌بوک یعنی لیبرا (Libra) در این برنامه حضور فعالی داشته باشد. شاید بتوانید به انجام تراکنش‌ها بپردازید یا اقلام خاصی را خریداری نمایید. در این برنامه جدید لزومی ندارد حتما حساب جدیدی را راه‌اندازی کنید. به‌راحتی می‌توانید با حساب فیس‌بوک (یا شاید اینستاگرام) خود به برنامه جدید وارد شوید. در کنار پرداخت دورن برنامه‌ای، تبلیغات هدفمند نیز حضور خواهند داشت. فیس‌بوک با جمع‌آوری اطلاعات کاربران، تبلیغاتی مطابق با علاقه‌مندی‌های آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد و به این ترتیب درآمدزایی بیش‌تری خواهد داشت. ناگفته نماند این برنامه جدید به احتمال زیاد در هفته آینده پرده‌برداری می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ خوشحال خواهیم شد که نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید