نینتندو مشغول بروزرسانی پردازنده و حافظه‌ی کنسول سوییچ است - تکفارس 
نینتندو مشغول بروزرسانی پردازنده و حافظه‌ی کنسول سوییچ است - تکفارس 

نینتندو مشغول بروزرسانی پردازنده و حافظه‌ی کنسول سوییچ است

مسلم رفیعی
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 13:00
نینتندو مشغول بروزرسانی پردازنده و حافظه‌ی کنسول سوییچ است - تکفارس 

آیا این تصدیق همان شایعه‌ای است که به انویدیا تگرا (Nvidia Tegra) اشاره کرده بود؟

نینتندو به تازگی نمونه‌ای ارزان‌تر و کوچکتر از سوییچ را معرفی کرده اما سوییچ لایت (Switch Lite) تنها تردستی نینتندو نیست. طبق اسناد کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، کنسول جدید نینتندو نیز در حال مجهز شدن به یک پردازنده و حافظه‌ی فلش جدید است. تراشه‌های جدید می‌توانند به معنای تاخیرهای کمتر، بارگذاری‌های سریع‌تر، عمر طولانی‌تر باتری، حرارت کمتر و … یا هیچ کدام از این‌ها باشند.

نینتندو درخواست «تغییر مجوز سطح دوم» را به FCC تسلیم کرد. این درخواست به طور مؤثر باعث می‌شود تا هنگامی که یک گجت دستکاری می‌شود، برای فروش آن در ایالات متحده لازم نباشد تمامی مجوز‌ها دوباره اخذ شوند.

در پایین تغییرات به صورت صوری نشان داده شده‌اند:

نینتندو مشغول بروزرسانی پردازنده و حافظه‌ی کنسول سوییچ است - تکفارس 

اگر اطلاع ندارید، SoC به معنای سیستم بر پایه‌ی تراشه است و به پردازنده‌ی انویدیا تگرا اشاره دارد که خود شامل پردازنده‌ی مرکزی و واحد گرافیکی است، در حالیکه NAND Memory بیشتر به عنوان حافظه‌های فلش شناخته شده است که در داخل درایوهای حالت جامد (SSD) یافت می‌شود.

شما باید متوجه شده باشید که ما درباره‌ی شایعه‌ی جانشینی سوییچ پرو (Switch Pro) بحث نمی کنیم بلکه موضوع این است که امروز کنسول جدیدی معرفی شد و ما به طور فرضی آن را سوییچ لایت (Switch Lite) می‌نامیم.

این یک ارتقای کاملا واضح و روشن نسبت به مدل اولیه است (دقیقا با همان شماره مدل). نینتندو احتمالا چیزی بر زبان نمی‌آورد، زیرا نمی‌خواهد مردم را نگران کند حتی اگر آن‌ها در مغازه‌ها مشغول برداشتن یک کنسول سوییچ با پردازنده‌ی نه چندان قوی‌تر باشند.

تغییرات بی سرو‌صدای کنسول‌ها موضوع جدیدی نیست. تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی پر است از چنین نمونه‌هایی که در آن‌ها، اجزای دستگاه‌ها به دور از هرگونه سروصدایی تعویض شده‌اند، ضمنا با این کار موفق شده‌اند که هزینه‌ها را پایین بیاورند زیرا تراشه‌های جدید عموما کوچکترند و تولید آن‌ها نیز آسان‌تر است. رسانه‌های فعال در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی اغلب علاقه‌مند هستند که کنسول‌ها را کالبد شکافی کنند و دنبال قطعات جدید بگردند زیرا گاهی اوقات این قطعات تفاوت‌های چشمگیری می‌آفرینند. بارزترین مثال شاید ایکس‌باکس ۳۶۰ باشد که زیاد داغ می‌کرد و بدین طریق وارد چرخه‌ی قرمز مرگ می‌شد اما مدل‌های حاوی تراشه‌های جدید در این مبحث بسیار بهتر عمل می‌کردند.

در مورد سوییچ، برای دیدن تفاوت‌ها لازم نیست که بهبود‌های زیادی اعمال شوند، چیزی که مسلم است این است که پردازنده‌ی چهار ساله‌ی تگرا ایکس وان (Tegra X1) به سختی توانایی اجرای بازی‌های موجود را دارد. تا وقتی که کسی مقایسه‌ای میان مدل قدیم و جدید سوییچ انجام ندهد، حرفی برای گفتن وجود نخواهد داشت.

گفته می‌شود وب سایت Eurogamer’s Digital Foundry مقاله‌ای جالب و تمثیلی در مورد تراشه‌ی جدید انویدیا نوشته که می‌تواند همانی باشد که ما دنبالش می‌گردیم. چیزی که ارزش گفتن را دارد این است که نینتندو اظهار کرده که سوییچ لایت تراشه‌ی بهینه‌تری از لحاظ مصرف انرژی و عمر باتری دارد، به بیان ساده: نینتندو درحال استاندارد کردن مدل اصلی با استفاده از این تراشه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.