کووالکوم در حال تولید یک ساعت هوشمند جدید - تکفارس 
کووالکوم در حال تولید یک ساعت هوشمند جدید - تکفارس 

کووالکوم در حال تولید یک ساعت هوشمند جدید

سید محمد معلمی
۱۹ تیر ۱۳۹۸ - 22:30
کووالکوم در حال تولید یک ساعت هوشمند جدید - تکفارس 

کووالکوم در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸، ساعت هوشمند خود به نام Snapdragon Wear 3100 را معرفی کرد ولی تراشه دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت همان CPU به نام Cortex-A7 را داشتند که پیش‌تر در Snapdragon Wear 2100 مشاهده شده بود.

حالا خبر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد روی پلتفرم‌های جدیدی کار کند که WTP2700 و WTP429W نام دارند (WTP مخفف کلمات wearable testing platform به معنای پلتفرم آزمایشی دستگاه‌های پوشیدنی می‌باشد) و مبتنی بر پردازنده‌های اسنپدراگون ۴۲۹ گوشی‌های هوشمند هستند.

پردازنده نامبرده، به وسیله فرآیند ۱۲ نانومتری FiNFET تولید شده و ۴ چهار هسته Cortex-A53 دارد که سرعت هر کدام از آنها نهایتاً به ۲ گیگاهرتز بر ثانیه می‌رسد. این تراشه از سرعت ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند و این یعنی ساعت‌های هوشمند با نرم‌افزارهای مدرن و امروزی راحت‌تر هماهنگ خواهند شد.

Snapdragon Wear 429 (یا Wear 2700) هم به بلوتوث ۵٫۰ مجهز است و هم به مودم LTE. این پلتفرم از EMMC 5.1 پشتیبانی خواهد کرد تا داده‌های موجود در حافظه داخلی سریع‌تر اجرا شوند.

در پایان اشاره کنیم که هنوز تاریخ دقیق معرفی این تراشه را نمی‌دانیم ولی این را می‌توانیم بگوییم که کووالکوم باید فکری به حال تکنولوژی قدیمی ساعت‌های هوشمند خود می‌کرد که خوش‌بختانه این کار را انجام داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید