اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی معرفی کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی معرفی کرد - تکفارس 

اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی معرفی کرد

بهنام خدابخشی
۱۸ تیر ۱۳۹۸ - 18:00
اینستاگرام

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی برخی‌ها اقدام به آزار و اذیت سایر افراد و تهدید آن‌ها می‌نمایند. در این میان اینستاگرام با مشاهده‌ی چنین شرایطی تصمیم گرفت تا قابلیت‌هایی را جهت مقابله با آزار و اذیت کاربران ارائه نماید. بر اساس بیانیه‌ی رسمی اینستاگرام، از امروز می‌توانید با افرادی که شما را در این شبکه‌ی اجتماعی آزار و اذیت می‌کنند، مقابله نمایید.

یکی از قابلیت‌های جدید معرفی شده، چند روزی است که در حال اجرا می‌باشد و به احتمال تعدادی از کاربران نیز از وجود چنین قابلیتی آگاه شده‌اند. این قابلیت جدید اینستاگرام مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد و به این شکل عمل می‌کند که وقتی فردی در زمان ارسال کامنت، از کلمات توهین‌آمیز استفاده نماید، هوش مصنوعی به راحتی با این موضوع مقابله کرده و از ارسال کامنت جلوگیری می‌کند.

حتی اگر واقعا کاربران را از ارسال پیام‌های توهین‌آمیز در اینستاگرام منع نکند، حداقل این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌نماید تا تصورات ثانویه‌ای درخصوص پست ارسالی توسط شما ایجاد نگردد و شرایط را برای ادامه‌ی فعالیت فراهم خواهد کرد. ظاهرا اینستاگرام این قابلیت را مورد آزمایش قرار داده ولی این کمپانی متوجه شده است که برخی از کاربران گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند تا کامنت‌های خود را حذف و یا تغییر دهند تا از الفاظ توهین‌آمیز استفاده نکنند.

دومین ویژگی جدید ارائه شده به کاربران این شبکه‌ی اجتماعی یک روش جهت محافظت از حساب کاربری در برابر تعاملات ناخواسته ارائه می‌نماید. این قابلیت “محدود کردن” (Restrict) نام داشته و در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش و بررسی قرار دارد بنابراین اکنون به دنبال این قابلیت در اینستاگرام خود نباشید.

زمانی که شما از این قابلیت‌ها برای محدود کردن فردی استفاده می‌کنید، نظرات او در زیر پست‌هایتان تنها برای شما قابل مشاهده می‌باشد و سایر افراد کامنت آن کاربر را نخواهد دید. با این حال، یک گزینه برای فعالسازی این قابلیت فراهم شده و می‌توانید پس از مدتی نظرات فرد موردنظر را برای سایر افراد نیز قابل مشاهده نمایید. همچنین کاربرانی که در لیست افراد “محدود شده” قرار دارند، قادر به مشاهده‌ی زمان فعالیت شما در اینستاگرام و مشاهده‌ی پیام‌ها در بخش دایرکت نخواهند بود.

اگر اکنون در اینستاگرامتان یک گزینه به‌نام Restrict مشاهده می‌کنید، به احتمال شما از سوی اینستاگرام برای آزمایش نسخه‌ی بتا انتخاب شده‌اید. حتی ممکن است این کمپانی تصمیم بگیرد این قابلیت را به صورت داخلی مورد آزمایش قرار بدهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید