نقش بازی‌های ابری در آینده نینتندو - تکفارس 
نقش بازی‌های ابری در آینده نینتندو - تکفارس 

نقش بازی‌های ابری در آینده نینتندو

سجاد اسدی
۱۵ تیر ۱۳۹۸ - 14:30
نینتندو سوئیچ

از برخی منظرها، نینتندو سوئیچ هم اکنون نیز می‌تواند برگ برنده‌ای در جریان بازی‌های ابری باشد. برگ برنده‌ای که باعث می‌شود ‌این بازی‌ها چه در صفحات نمایشی بزرگ و چه بر روی دستگاه‌های قابل حمل، اساساً در هر جایی همراه شما باشند. اما کمپانی نینتندو صرفا به دنبال ظاهرسازی در این زمینه نیست و قصد دارد تا ظرفیت‌های ‌این شرکت که مبتنی بر توسعه، بازی کردن و فروش بازی‌ها هستند را گسترش دهد.

زمانی که از یکی از مدیران اجرایی نینتندو در جلسه سالیانه سهام‌داران درباره ‌ایده اجرای بازی‌های ویدئویی بر فضای‌ اینترنت و با کنترل از راه دور بجای اجرا روی کنسول‌های خانگی ‌سوالی پرسدیده شد، وی اینطور پاسخ داد:

این سبک از بازی‌ها نه تنها بخشی از تکنولوژی‌ آینده نیستند، بلکه نینتندو باید همگام با ‌این تکنولوژی پیش برود.

نقل قول کامل صحبت‌های شونتارو فوروکاوا، مدیر نینتندو به‌این شرح است:

درحالی‌که ما انتظار نداریم همه بازی‌ها در‌آینده نزدیک تبدیل به بازی‌های ابری شوند، اما مشخصاً ‌این تکنولوژی در حال توسعه و پیشرفت است.‌ آینده‌ای را می‌بینیم که در آن استریم‌ها و داده‌های ابری تا جایی توسعه یابند که حتی مسئولیت ارائه بازی‌ها به بازی‌بازان را برعهده بگیرند. ما هم باید با تغییرات ‌این چنینی در فضای بازی‌سازی پیش برویم. در‌این صورت، اگر‌ این تغییرات منجر به افزایش جمعیت بازی‌بازان در سراسر دنیا شود، در ‌این صورت ما فرصت‌های بیشتری برای ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را خواهیم داشت تا بتوانیم سرگرمی ‌خاصی را که نینتندو به بازیکنانش عرضه می‌کند را توسعه دهیم.

شیگرو میاموتو، مدیر اجرایی نینتندو (و سازنده بازی‌های ماریو، زلدا و دانکی کانگ) نیز تصریح کرد که بازی‌های ابری در آینده بسیار شایع‌تر خواهند بود، هرچند این منجر به جایگزینی ‌این تکنولوژی با کنسول‌هایی مانند سوئیچ نخواهد شد. وی سپس در ادامه گفت:

همچنان باور دارم که در‌ آینده بازی‌هایی نیز خواهند بود که به دلیل اجرا شدن آنها بر روی کنسول‌های خانگی،‌ جذابیت خاص خود را داشته باشند. اما ما باور داریم که باید از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کنیم تا سرگرمی‌ منحصر به فردی را برای بازیکنان خود ‌ایجاد کنیم؛ سرگرمی‌ که هیچ چیزی جز نینتندو نمی‌تواند به آنها بدهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید