کشف و ضبط دو مزرعه استخراج بیت‌کوین در ایران - تکفارس 
کشف و ضبط دو مزرعه استخراج بیت‌کوین در ایران - تکفارس 

کشف و ضبط دو مزرعه استخراج بیت‌کوین در ایران

سجاد اسدی
۱۰ تیر ۱۳۹۸ - 21:30
بیت‌کوین (ارز دیجیتال)

براساس گزارشات واصله از منابع خبری معتبر، مقامات ایرانی پس از شناسایی یک منبع مصرف غیرمعمول انرژی، اقدام به کشف و ضبط نزدیک به هزار کامپیوتر فعال در زمینه ارز دیجیتال کرده‌اند.

مسئولین محلی، دو مزرعه استخراج بیت‌کوین در کارخانه‌های متروکه را در استان یزد پیدا کردند. گزارشات حاکی از آن است که این محل نزدیک به هفت درصد از برق استان یزد در یک ماه اخیر را مصرف می‌کرده است. این در حالی است که دولت ایران در سال گذشته فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال را به دلیل نگرانی‌ها و مشکلات احتمالی مربوط به پولشویی، غیرقانونی اعلام کرد. مقامات محلی اظهار کرده‌اند که مصرف برق این دو محل باعث ایجاد اختلال و عدم وجود ثبات در شبکه برق محلی شده است و پیش‌تر نیز در این رابطه به افرادی که در این زمینه فعال بودند اخطارهای لازم ابلاغ شده بود.

گفتنی است؛ ارز مجازی به وسیله سیستم‌هایی با قدرت بالا که مسائل ریاضی را حل می‌کنند، استخراج (ماین) شده و این فعالیت‌ها نیازمند مصرف برق قابل توجهی است. تخصیص یارانه به برق و پرداخت بخشی از هزینه‌های آن توسط دولت ایران شاید یکی از دلایلی باشد که ایرانیان به استخراج ارز مجازی رو می‌آورند. همچنین، ظاهرا دسترسی به ارز مجازی در زمینه دور زدن تحریم‌های بانکی آمریکا نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید