دونالد ترامپ: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با هوآوی مراودات تجاری داشته باشند - تکفارس 
دونالد ترامپ: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با هوآوی مراودات تجاری داشته باشند - تکفارس 

دونالد ترامپ: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با هوآوی مراودات تجاری داشته باشند

بهنام خدابخشی
۹ تیر ۱۳۹۸ - 13:30
تحریم هوآوی

مدتی قبل در دنیای سیاست یک نمایش‌نامه‌ی غم‌انگیز برای هوآوی اجرا شد. این نمایش‌نامه سبب شد تا یکی از بزرگترین کمپانی‌های فناوری در جهان به تدریج از دنیای تجارت کنار گذاشته شود. اگر به خاطر داشته باشید، دونالد ترامپ چند ماه گذشته دستور داد که ارائه‌ی سرویس به هوآوی در ایالات متحده امکان‌پذیر نیست و شرکت‌های آمریکایی نباید با این کمپانی چینی تبادلات فناوری و اطلاعات داشته باشند.

در خلال این تصمیمات، هوآوی امکان استفاده از سرویس‌های کمپانی گوگل را بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود از دست داد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد این کمپانی با یک سیر نزولی مواجه شد. در این میان هوآوی تصمیم گرفت تا بر روی سیستم عامل اختصاصی خود، به عنوان جایگزین اندروید فعالیت نماید. اکنون گویا بر اساس صحبت‌های امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مشکلات هوآوی پایان پذیرد. ترامپ امروز گفت:

شرکت‌های آمریکایی می‌توانند تجهیزات خود را به هوآوی بفروشند.

کمپانی هوآوی در ماه می سال گذشته‌ی میلادی بود که به لیست شرکت‌هایی که امکان مراودات تجاری با کمپانی‌های آمریکایی را ندارند، اضافه شد. به دنبال آن، گوگل نمی‌توانست به گوشی‌های هوآوی مجوز بدهد و هوآوی نیز نمی‌توانست تراشه‌های اسنپدراگون را از کوآلکام خریداری نماید. در مجامع عمومی دلیل اینکه هوآوی امکان مراودات تجاری با آمریکا را ندارد، مسائل امنیتی عنوان شد ولی گویا مسئله‌ی اصلی بر سر اختلافات تجاری میان چین و ایالات متحده بوده است. دونالد ترامپ حتی در ماه می سال گذشته عنوان کرد که لغو ممنوعیت هوآوی می‌تواند بخشی از یک قرارداد تجاری ایده‌آل با کشور چین باشد!.

تحریم هوآوی

دونالد ترامپ و شی جین پینگ در اجلاس تجارت جهانی، در اوزاکا ژاپن شرکت کردند. به عنوان بخشی از توافق میان این دو کشور، چین می‌تواند حجم زیادی از محصولات کشاورزی ایالات متحده را خریداری نماید و همچنین شرکت‌های آمریکایی مجاز به فروش قطعات به هوآوی خواهند بود.

با تمامی این تفاسیر هنوز هم کمپانی هوآوی در لیست شرکت‌های محروم از تجارت با ایالات متحده قرار دارد، بنابراین هنوز هم از نظر فنی، شرکت‌های ایالات متحده حق انجام مراودات تجاری با هوآوی را ندارند. بر اساس گفته‌های ترامپ هنوز مشکلات و مسائل اساسی برطرف نشده تا کمپانی هواوی از لیست شرکت‌های محروم از تجارت با ایالات متحده خارج گردد.

با اینکه این توافق هم‌اکنون نهایی نشده است، می‌تواند به عنوان پایانی بر مشکلات هوآوی در نظر گرفته شود. اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا توافق‌های تجاری دیگری میان ایالات متحده و چین صورت خواهد گرفت یا خیر!.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید