لنوو Z6 Pro 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است - تکفارس 
لنوو Z6 Pro 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است - تکفارس 

لنوو Z6 Pro 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است

علی اسکندری
۸ تیر ۱۳۹۸ - 22:00
لنوو Z6 Pro 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است - تکفارس 

همگی نام برند لنوو را شنیده‌ایم و شاید همین‌حالا نیز در حال استفاده از دستگاه‌های این شرکت هستیم. لنوو برای سال‌هاست که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارد و می‌توان گفت چندین سالی‌ست که به دنیای موبایل‌ها وارد شده و به‌تازگی گوشی‌های جذابی معرفی می‌کند. در واقع لنوو با این مدل‌ها می‌خواهد باری دیگر به بازار برگردد و در صدر جدول قرار بگیرد. لنوو Z6 Pro 5G نیز قدمی برای رسیدن به این هدف است. در ادامه با تکفارس همراه باشید تا با این گوشی بیش‌تر آشنا شویم.

با این‌که قبل از معرفی این گوشی هوشمند شایعات و اخباری زیادی حول‌محور مشخصات و قیمت آن وجود داشت و گمان می‌رفت که لنوو Z6 Pro 5G با قیمتی در حدود ۸۰۰ یا ۹۰۰ یورو به بازار عرضه شود. اما در کمال ناباوری این گوشی با مشخصات بالارده و با قیمتی در حدود ۴۰۰ یورو به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. این مدل به‌تازگی توسط لنوو معرفی شده و برای همین نمی‌توان در مورد قیمت نهایی آن احضار نظر کرد. ولی تمامی منابع معتبر توافق دارند که لنوو Z6 Pro 5G با قیمتی در حد یک گوشی میان‌رده بازار کشورهای مختلف روانه می‌شود. البته چیزی که این گوشی هوشمند را از تمامی میان‌رده‌ها متمایز می‌کند، تکنولوژی نسل پنجم شبکه تلفن همراه است. این قابلیتی‌ست که در هر مدلی دیده نمی‌شود و تنها آن را در وان‌پلاس ۷ پرو و سامسونگ گلکسی S10 پلاس دیده‌ایم. در واقع معرفی لنوو Z6 Pro 5G یعنی یک دوره جدیدی از میان‌رده‌ها شروع شده. در سال‌های قبل میان‌رد‌ه‌ها عموما ظاهر خوبی نداشتند و از سخت‌افزار بسیار ضعیفی بهره می‌بردند. اما کم‌کم این نقاط ضعف‌ پوشش داده شد و حالا در کم‌تر گوشی میان‌رده‌ای پردازنده ضعیف و مقدار حافظه اندک می‌بینم. بیش‌تر گوشی‌های میان‌رده به طراحی مدرن و به اصطلاح کم‌حاشیه مجهز شده‌اند. اما لنوو Z6 Pro 5G می‌خواهد پیشروی عصری تازه در این کلاس باشد. به این ترتیب می‌توانید با پرداخت مبلغ بسیار کمی صاحب یک گوشی ۵G شوید که با سرعت چندین مگابایت فایل‌های مختلف را دانلود می‌کنید. این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت خواهد شد و دیگر نیازی نیست ساعت‌ها برای دانلود یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای صبر کنید.

اما قابلیت‌های لنوو Z6 Pro 5G به نسل پنجم شبکه تلفن همراه ختم نمی‌شوند. در واقع این گوشی (با توجه به قیمت کم آن) از پردازنده‌ای قدرت‌مند بهره می‌گیرد که توسط شرکت کوآلکام ساخته شده است. لازم به ذکر است که این تراشه هم‌‌اکنون در گوشی‌های هوشمندی مثل وان‌پلاس ۷ پرو و برخی از مدل‌های سامسونگ وجود دارد. می‌توان گفت تنها گوشی‌هایی از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کنند که حداقل بالای ۶۰۰ یورو قیمت دارند. اما لنوو Z6 Pro 5G با قیمتی ۴۰۰ یورویی به بازار عرضه خواهد شد که در نوع خود بی‌نظیر است. این یعنی تمامی بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی بدون کوچگ‌ترین نقصی اجرا می‌شوند و شما هیچ‌وقت با کندی سرعت مواجه نخواهید شد. به‌راحتی می‌توانید برنامه‌های حرفه‌ای و سنگین سیستم‌عامل گوگل را اجرا کنید و کارهای خود را انجام دهید. جالب است بدانید در برخی از نسخه‌های لنوو Z6 Pro 5G چیزی در حدود ۵۱۲ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد که برای یک گوشی با این قیمت بی‌نظیر است. برای همین به لنوو Z6 Pro 5G می‌توان لقب یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار را داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید