نتایج جستجوی گوگل را با دیگران به اشتراک بگذارید - تکفارس 
نتایج جستجوی گوگل را با دیگران به اشتراک بگذارید - تکفارس 

نتایج جستجوی گوگل را با دیگران به اشتراک بگذارید

بهنام خدابخشی
۷ تیر ۱۳۹۸ - 18:45
نتایج جستجوی گوگل

اکنون می‌توانید نتایج جستجوی گوگل را مستقیما از طریق اپلیکیشن Google با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را در یافتن پاسخ مشکلاتشان یاری نمایید. این قابلیت زمانی برای شما کاربردی است که فردی از شما سوالی را بپرسد و شما به منظور پیدا کردن پاسخ آن سوال اقدام به جستجو در گوگل نمایید. لازم به ذکر است که این قابلیت هم اکنون تنها در نسخه‌ی بتای (Beta) این اپلیکیشن قابل دسترسی و استفاده است، اما امیدواریم که به زودی برای نسخه‌های عمومی نیز در دسترس قرار بگیرد.

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که فردی سوالی بسیار ساده را از شما بپرسد ولی در آن لحظه حضور ذهن نداشته باشید و نتوانید به سوال فرد موردنظر پاسخ صحیح بدهید. در این موارد موتور جستجوگر قدرتمند گوگل به کمک شما می‌آید و می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل پاسخ مسئله‌ی مطروحه را بیابید. در صورتی که شما از کاربران موقتی تکنولوژی و دنیای اینترنت باشید، انتظار نمی‌رود که با قابلیت‌های گوگل آشنائیت کامل داشته باشید ولی اگر از کاربران حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند هستید، قطعا یکی از موضوعاتی که سبب می‌گردد تا مورد آزمایش سایر افراد قرار بگیرید، استفاده از همین قابلیت‌های گوگل است.

پیش از ارائه‌ی این قابلیت توسط گوگل شما مجبور بودید تا به افراد بگویید تا پاسخ سوال خود را خودشان در گوگل جستجو کنند (در حالی که برخی افراد نمی‌دانند چگونه باید مسئله‌ی خود را برای گوگل عنوان نمایند!) یا اینکه از طریق (LMGTFY (Let Me Google That For You لینک جستجوی خود را تک تک برای آن‌ها ارسال نمایید. اما کمپانی گوگل با ارائه‌ی این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم نتایج جستجوی خود را در این موتور جستجوگر (به راحتی!) برای سایر افراد ارسال کنید و آن‌ها را در یافتن پاسخ مسئله‌شان یاری نمایید.

نتایج جستجوی گوگل

چگونه نتایج جستجوی گوگل را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

هم اکنون گزینه‌ای به منظور اشتراک گذاشتن نتایج جستجوی گوگل در نسخه‌‌ی بتای اپلیکیشن گوگل برای کاربران سیستم عامل اندروید در دسترس است؛ بنابراین برای دسترسی به این قابلیت باید از نسخه‌ بتا استفاده نمایید. با این حال، امیدواریم که این قابلیت به زودی به نسخه‌ی عمومی این اپلیکیشن نیز راه پیدا کند.

اکنون در صورتی که به نسخه‌ی بتا اپلیکیشن گوگل در سیستم عامل اندروید دسترسی دارید، تمامی کارهایی که باید برای به اشتراک گذاشتن نتایج جستجوی گوگل خود با دوستانتان انجام دهید عبارتند از:

  1. اپلیکیشن گوگل را باز کنید
  2. به صورت معمول جستجوی خود را انجام دهید.
  3. بر روی آیکون اشتراک گذاری (Share) در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید.
  4. انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید نتایج جستجوی خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

نتایج جستجوی گوگل شما به صورت پیوند “search.app.goo.gl” با سایر افراد به اشتراک گذاشته خواهد شد. گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار خواهد گرفت شامل کپی کردن آن در Clipboard و یا اشتراک‌گذاری لینک از طریق جیمیل، فیس‌بوک و Dropbox است. دریافت‌کننده‌ی لینک، می‌تواند بر روی لینک کلیک نماید تا همان جستجوی شما را در گوگل مشاهده کند.

جا دارد که در اینجا اشاره داشته باشیم، هدف اصلی این قابلیت برای کاربرانی که لینک جستجوی خود را برای آن‌ها ارسال می‌کنید، واژگانی است که شما در گوگل جستجو کرده‌اید نه نحوه‌ی استفاده از موتور جستجوگر گوگل!

اساسا موتور جستجوگر گوگل بر اساس موقعیت مکانی و زمانی جستجوی کاربران، وب سایت‌هایی را برای آن‌ها به نمایش در می‌آورد.

به‌طورکلی این قابلیت برای کاربران زمانی اهمیت می‌یابد که فردی از آن‌ها سوالی را می‌پرسد و قصد دارند در یافتن پاسخ، فرد موردنظر را راهنمایی نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید