آموزش نصب نسخه جدید فایرفاکس برای اندروید - تکفارس 
آموزش نصب نسخه جدید فایرفاکس برای اندروید - تکفارس 

آموزش نصب نسخه جدید فایرفاکس برای اندروید

سید محمد معلمی
۸ تیر ۱۳۹۸ - 23:30
آموزش نصب نسخه جدید فایرفاکس برای اندروید - تکفارس 

موزیلا نسخه پیش‌نمایش مرورگر محبوب خود موسوم به فایرفاکس را برای سیستم عامل اندروید منتشر کرد و به نظر می‌رسد نسبت به ورژن فعلی، تغییرات بسیار زیادی در آن به وجود آمده است. در ادامه می‌توانید هم با این نرم‌افزار آشنا شوید و هم طریقه نصب آن را ببینید.

در اولین نسخه بتا فایرفاکس جدید برای اندروید که البته همه می‌توانند آن را نصب کنند، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که در این بین، قابلیت‌های محافظت از حریم شخصی و داده‌های کاربران بیشتر به چشم می‌خورد.

اولین چیزی که در زمان استفاده از یک مرورگر به کار افراد می‌آید، قسمت وارد کردن آدرس است. این بخش در مرورگر جدید فایرفاکس به پایین صفحه نمایش منتقل شده تا دسترسی به آن در گوشی‌های دارای نمایشگر بزرگ آسان‌تر شود هرچند این اتفاق کمی عجیب به نظر می‌رسد. گزینه‌های اشتراک‌گذاری و بوکمارک کردن صفحات مختلف در همان پایین جای‌گیری کرده‌اند. به علاوه، به عنوان یک استاندارد در مرورگرهای اینترنتی، شما می‌توانید از میان موتورهای جستجو Google، Amazon، Bing، DuckDuckGo، Qwant، Twitter و Wikipedia یکی را انتخاب کنید.

این مرورگر که احتمالاً بعدها با نام Fenix شناخته خواهد شد، هم ظاهر مدرنی دارد و هم گزینه‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به صورت پیش‌فرض و بر اساس ساعت روز، این نرم‌افزار از حالت روز یا شب استفاده خواهد کرد. فایرفاکس برای اندروید، همه ردیاب‌های اینترنتی که صفحات بازدید شده توسط شما را کنترل می‌کنند را مسدود خواهد کرد و این امکان را برایتان به وجود خواهد آورد که هر زمانی که خواستید، به حالت مخفیانه رفته و از گزینه ناشناخته (incognito) استفاده کنید. البته می‌توانید با اطلاعات کاربری خود وارد فایرفاکس شوید ولی انجام این کار چندان هم لازم نیست. سرعت این مرورگر بسیار بالاست و تا کنون در نسخه‌های بتا آن مشکلی پیدا نشده است.

سرعت بیشتر با استفاده از موتور GeckoView

مرورگر اندرویدی فایرفاکس مبتنی بر موتور GeckoView است که موزیلا از آن برای نرم‌افزارهای موبایلی بهره می‌برد. درست مانند نسخه دسکتاپ در سال ۲۰۱۷ که موزیلا امکانات زیادی را در این برنامه به وجود آورد، ویژگی‌های Fenix به خصوص برای کسانی که نمی‌خواهند بیش از حد به گوگل متکی باشند، زیاد شده است. با این حساب، در حالی که اکثر مرورگرهای اینترنتی از موتور Blink گوگل بهره می‌برند، GeckoView فایرفاکس به ما این اطمینان را می‌دهد که مستقل از کمپانی مالک اندروید در بستر اینترنت به جستجو بپردازیم.

چگونگی دانلود و نصب نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس برای اندروید

امکان دانلود نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس از گوگل پلی استور فراهم شده است بنابراین گوشی یا تبلت شما حداقل باید از اندروید ۵٫۰ یا جدیدتر بهره ببرد و ۲۰۰ مگابایت هم حافظه داخلی داشته باشد زیرا حجم بارگذاری این برنامه همین مقدار است.

در پایان اشاره کنیم، همیشه به خاطر داشته باشید که نسخه‌های پیش‌نمایش و بتا باگ‌هایی دارند بنابراین فایرفاکس برای اندروید هم استثنا نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید