بازپس گیری ۵ هزار خودروی الکتریکی شرکت نیو پس از آتش گرفتن باطری ها - تکفارس 
بازپس گیری ۵ هزار خودروی الکتریکی شرکت نیو پس از آتش گرفتن باطری ها - تکفارس 

بازپس گیری ۵ هزار خودروی الکتریکی شرکت نیو پس از آتش گرفتن باطری ها

سجاد اسدی
۷ تیر ۱۳۹۸ - 15:13
بازپس گیری ۵ هزار خودروی الکتریکی شرکت نیو پس از آتش گرفتن باطری ها - تکفارس 

شرکت خودروسازی چینی نیو که از پیشگامان این صنعت در چین نیز محسوب می‌شود، پس از دریافت گزارشات متعدد مبنی بر آتش گرفتن باطری‌های مدل ES8 -شاسی بلند الکتریکی- در چند ماه اخیر، اقدام به بازپس‌گیری نزدیک به ۵۰۰۰ خودروی شاسی بلند خود کرد. شاسی بلندهایی که در فاصله دوم آپریل ۲۰۱۸ تا ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ تولید شده بودند، توسط این شرکت بازگردانده شده و لازم است تا جعبه باطری‌های آنان تعویض گردد. بر اساس گفته مسئولان این شرکت، تعویض باطری تمامی این خودروها به مدت ۲ ماه طول خواهد کشید.

ظاهرا مشکل این باطری‌ها به خود جعبه‌ها باز می گردد و بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط نیو با بهره‌مندی از کمک متخصصان، بخش تامین‌کننده و برخی دیگر از اجزای دخیل، دچار نقص شده‌اند. این متخصصان دریافته‌اند که قطعه‌ای در جعبه باطری در برخی از شرایط، فشاری را به کابل نمونه‌برداری ولتاژ در سیم کشی‌ها وارد می‌کرده است. در طول زمان، این برخوردهای پی‌درپی باعث پارگی برخی از کابل‌ها شده و با تاثیر روی مدارها منجر به آتش‌سوزی می‌شدند.

کمپانی نیو اعلام کرده که قرار است باتری‌ها را با طراحی ساختار جدیدی که در اکتبر ۲۰۱۸ انجام شده، تغییر دهد. به همین دلیل است که خودروهای تولید شده پس از اکتبر ۲۰۱۸، نیازی به تعمیر ندارند. این شرکت به مشتریانی که بر اساس قوانین مربوطه متحمل زیان در اثر مسائل مربوط به باتری و امنیت خودرو شده‌اند، قول جبران خسارات را داده و اعلام کرده است که زیان‌های متحمل شده را می‌پردازد.

همچنین نیو در بیانیه‌ای صادقانه از مشتریانش و همچنین عموم مردم به سبب مشکلاتی که به خاطر حادثه‌های مربوط به باتری‌ها ایجاد شده عذرخواهی کرد. در بیانیه این شرکت آمده است که:

به عنوان یک شرکت، نیو نگرانی‌ها در رابطه با کیفیت را جدی گرفته و همیشه با شفافیت و صداقت عمل می‌کند. این شرکت همچنین لازم می‌داند تا احترام خود را از صمیم قلب به کسانی که آنها را دنبال کرده و در چنین شرایطی به آنها اهمیت داده‌اند، تقدیم کند.

نیو اولین اتومبیل خود، ES8 شاسی بلند الکتریکی را تقریبا یک سال پیش به بازار عرضه کرد. از آن زمان این شرکت تازه تاسیس شده توانسته تا ۱۷ هزار اتومبیل از این مدل را راهی جاده‌های چین کند. نیو در همان زمان معاملات خود را با ایالات متحده آغاز کرد تا جاه طلبی‌اش را در جهت گسترش فعالیت خود در آن‌سوی مرزها آغاز کند. نیو حالا دومین اتومبیل شاسی بلند ES6 خود را که قیمت مناسب‌تر و اندازه کوچک‌تری نیز نسبت به ES8 دارد، روانه بازار کرده است.

با این وجود، برگشت زدن این تعداد خودرو تنها مشکل شرکت نیو نخواهد بود. از آنجا که این شرکت عرضه خودرو سدان را به دلیل کمبود فروش در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ به تعویق انداخت و ۳ تا ۴ درصد از نیروی کار خود را از دست داد، مضاف بر آن یکی از دفترهایش در “سیلیکون ولی” را نیز تعطیل کرد. این اخبار از جایی آغاز شد که در ماه مارچ، نیو اعلام کرد قرار است برنامه خود برای تاسیس کارخانه‌ای در خارج از شانگهای را رها کرده و ادامه تولید ماشین هایش را به اتومبیل‌سازی‌های دولتی مثل “Anhui Jianghuai” یا “جک موتورز” محول کند.

نیو که توسط شرکت Tencent پشتیبانی می‌شود، یکی از برجسته‌ترین استارتاپ‌های تولید کننده ماشین‌های الکتریکی است. این شرکت در مواجهه با مشکل در زمینه باتری‌ها نیز تنها نیست. کمپانی آئودی اخیرا چند صد شاسی بلند E-Tron خود را که اولین ماشین الکتریکی این شرکت نیز بود، به دلیل نگرانی‌های ایالت متحده در رابطه با آتش سوزی باتری‌ها بازگرداند (هرچند تا آن زمان گزارشی مبنی بر این مسئله ارسال نشده بود). تسلا هم در آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود بر روی برخی از اتومبیل‌ها شاهد گزارشاتی مبنی بر آتش گرفتن باتری بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید