بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 
بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ

سید محمد معلمی
۳ تیر ۱۳۹۸ - 20:30
بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

هفته‌ای که از دیروز آغاز کرده‌ایم، برای برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ بسیار مهم بوده زیرا خبرهای خوب و بدی برایشان منتشر شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ابتدا گلکسی اس ۱۰

بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

بسته امنیتی ماه ژوئن، برای پرچمدار فعلی سامسونگ منتشر شده و دارندگان خط تولید گلکسی اس ۱۰ در دو کشور چین و هنگ‌کنگ آن را دریافت کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای این آپدیت را در سطح جهانی برای کاربران خود عرضه کرده که ابتدا سوئیسی‌ها می‌توانند آن را در اختیار بگیرند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، شاهد حضور اسکنر کدهای QR در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ خواهیم بود.

زمانی که گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ بروزرسانی دوربین را دریافت کردند و در آن حالت شب (Night Mode) وجود داشت، یک ویژگی دیگر به نام اسکنر کدهای QR هم به چشم می‌خورد که گلکسی اس ۱۰ از آن بی‌بهره بود اما چند روزی است که دارندگان پرچمدار فعلی سامسونگ عنوان کرده‌اند که این قابلیت را در دوربین گوشی خود دیده‌اند که به نظر می‌رسد همراه با بسته امنیتی ماه ژوئن به دستشان رسیده است. به هر ترتیب، اگر شما هم صاحب گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و S10e هستید، نیازی نیست که دیگر اپلیکیشن اسکنر QR دانلود کنید زیرا این ویژگی در نرم‌افزار دوربین گوشی‌تان وجود دارد. به این نکته هم اشاره کنیم که دکمه خاموش و روشن کردن اسکنر QR در نوار اعلانات به چشم خواهد خورد تا به وسیله آن بتوانید دوربین را اجرا کرده و کد مدنظر را اسکن کنید.

بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

گویا ویژگی دیگری در این آپدیت وجود ندارد هرچند نباید این انتظار را داشته باشیم که با هر بروزرسانی، قابلیت‌های جدیدی به دستگاه اضافه شود. این نکته را هم فراموش نکنید که بسته‌های امنیتی گوشی‌ها اهمیت زیادی دارند زیرا از آنها در برابر تمام خطرات محافظت می‌کند.

نسخه این بروزرسانی G97*FXXU2ASF3 می‌باشد و انتظار می‌رود در روزهای آینده به دست دیگر دارندگان گلکسی اس ۱۰ در سایر کشورها برسد. چنان‌چه می‌خواهید ببینید آیا برای گوشی شما هم این بسته عرضه شده یا خیر، به تنظیمات (Settings) و سپس بروزرسانی نرم‌افزار (Software update) بروید و در نهایت دانلود (‌Download) و بعد گزینه نصب (install) را بزنید.

و حالا گلکسی اس ۸

بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

ما هم‌اکنون در هفته آخر ژوئن هستیم و بسیاری از گوشی‌های سامسونگ تا حالا بسته امنیتی این ماه را دریافت کرده‌اند و امروز به نظر می‌رسد نوبت به گلکسی اس ۸ رسیده تا کمپانی کره‌ای این آپدیت را برای پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود عرضه کند.

شماره این آپدیت G950FXXS5DSF1 خواهد بود و تا کنون دارندگان گلکسی اس ۸ در یونان، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لوکزامبورگ، بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، سوییس، دانمارک، ایسلند، سوئد، فنلاند و نروژ آن را دریافت کرده‌اند.

بر اساس خبری که سامسونگ در ابتدای این ماه از آن پرده برداشت، بسته امنیتی ماه ژوئن ۸ مشکل اندروید و ۱۱ مشکل رابط کاربری این شرکت را حل خواهد کرد.

دارندگان گلکسی اس ۸ در دیگر کشورها هم در آینده‌ای نزدیک می‌توانند این بسته را روی گوشی خود نصب کنند. لازم به ذکر است که این آپدیت برای گلکسی اس ۸ پلاس هم منتشر می‌شود.

و در نهایت گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج

بسته امنیتی ماه ژوئن برای دو گوشی محبوب سامسونگ - تکفارس 

سامسونگ اخیراً برنامه انتشار بروزرسانی‌ها برای گوشی‌های خط تولید گلکسی اس ۷ را تغییر داده است. بنابراین این دستگاه‌ها تنها آپدیت‌هایی را دریافت خواهند کرد که احساس می‌شود خطر امنیتی بزرگی آنها را تهدید می‌کند.

البته این خبر نباید برای کسانی که گلکسی اس ۷ دارند عجیب باشد زیرا سامسونگ پیش از این هم هر سه ماه یک بار، بروزرسانی‌های مختلف را برای این محصول خود عرضه می‌کرد. این شرکت معمولاً تا سه سال، هر ماه بسته امنیتی را برای پرچمدارانش منتشر و در سال چهارم، هر سه ماه یک بار این بروزرسانی را عرضه می‌کند. بنابراین اینکه انتظار داشتیم پرچمداران کمپانی کره‌ای مدت زمان بیشتری از آپدیت‌ها بهره‌مند شوند، به واقعیت نخواهد پیوست.

با چنین شرایطی، این دستگاه‌های میان‌رده هستند که در سال چهارم عمر خود سود بیشتری می‌برند. برای مثال، گلکسی A5 (2016) همچنان و در هر سه ماه یک بار، بسته امنیتی را دریافت می‌کند هرچند احتمالاً در ماه‌های آینده به سرنوشت گلکسی اس ۷ دچار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید