اخراج سفید برترپندار‎ها از توییتر نزدیک است؟ - تکفارس 
اخراج سفید برترپندار‎ها از توییتر نزدیک است؟ - تکفارس 

اخراج سفید برترپندار‎ها از توییتر نزدیک است؟

محمدرضا موسوی
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - 17:00
اخراج سفید برترپندار‎ها از توییتر نزدیک است؟ - تکفارس 

در شبکه‎های اجتماعی گاهی افراد یا گروه‎هایی با نگرش‎های نژادپرستانه و افراطی دیده می‎‌شود. این گروه‎ها بعضاً از بستر این شبکه‎های اجتماعی برای نشر عقاید افراطی خود استفاده کرده‎اند که موجب نگرانی کارشناسان اجتماعی شده. اکنون توییتر اعلام کرده که در حال بررسی نحوه برخورد صحیح با این گروه‎ها است. برای ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

توییتر به‌تازگی تصمیم گرفته که در مورد عواقب تصمیم خود در مورد اخراج نکردن فرقه از افراد نژادپرست که نژاد سفید را برتر می‎پندارند، بیشتر تحقیق کند. توییتر در غالب پژوهش‎هایی در حال بررسی است که آیا این شبکه اجتماعی توانسته نقش مؤثری در افراط زدایی سفید برتر پندار‎ها داشته باشد یا خیر. آیا باید این افراد را از شبکه‎ی اجتماعی خود حذف کند یا به آن‎ها اجازه دهد در این پلتفرم بمانند تا ازلحاظ تئوری و فکری با دیگران ارتباط برقرار کنند تا شاید از باور‎های متعصبانه خود دست بکشند و متوجه اشتباه خود شوند.
ویجایا گیدی رئیس حقوقی توییتر در مصاحبه با Motherboard گفت

چه برخوردی باید با این اشخاص داشت؟ چگونه باید در مورد این مسئله فکر کرد و چه راهکارهایی واقعاً وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ این پرسش‎ها، توییتر همکاری‎هایی را با پژوهشگران آغاز کرده تا نحوه‎ی مورداستفاده قرار گرفتن پلتفرم خود را بررسی کند و میزان موفقیت تئوری افراط زدایی خود را بسنجد. پس از سیزده سال فعالیت این شبکه اجتماعی و پس از انتشار گزارش‎های بسیاری در مورد چگونگی استفاده سفید برتر پندارها از شبکه‎های اجتماعی برای افزایش مخاطبانشان، پژوهش در مورد این پرسش‎ها در این مقطع زمانی قابل‌تأمل است. باید توجه داشت که توییتر همواره وعده برطرف کردن مشکلات گوناگون را داده ولی در بیشتر مسائل تنها تغییرات جزئی اعمال کرده است.

Motherboard با تعدادی از پژوهشگران که به نظر می‎رسد از دست‌دست کردن توییتر سردرگم شده‎اند مصاحبه‏هایی انجام داده است.

توییتر در اظهارنامه‌ای که به نشریه ورج ارسال کرده بود، خاطرنشان کرد که هیچ‌کدام از این مسائل تازگی ندارند. یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی گفت که توییتر همواره پژوهش‎های دانشگاهی را بررسی می‎کند و از کمک شرکای زیادی به‌منظور بررسی نحوه تأثیرگذاری خود بر جامعه بهره می‎برد؛ همچنین از سیاست‎های گوناگونی در خصوص مقابله با محتویات افراطی استفاده می‎کند.
این سخنگو همچنین گزارش Mothernoard از بررسی توییتر در موردتحقیق بر تأثیرات نگه‌داشتن سفید برتر پندار‎ها را تائید کرد. وی در ادامه اظهار داشت

بیان یک عقیده و گفت‌وگو در مورد آن با تبلیغ و تحمیل آن به دیگران متفاوت است. به این دلیل ما قصد داریم اثرات رفتار گذشته را تحلیل کنیم و بررسی کنیم چه تأثیری در توییتر و خارج از آن دارد.

شما همراهان گرامی در صورت تمایل می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید