نگهداری اطلاعات خرید کاربران توسط گوگل - تکفارس 
نگهداری اطلاعات خرید کاربران توسط گوگل - تکفارس 

نگهداری اطلاعات خرید کاربران توسط گوگل

پوریا اسدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 21:00
نگهداری اطلاعات خرید کاربران توسط گوگل - تکفارس 

گوگل اخیرا تلاش کرده تا خود را به عنوان نگهبان حریم خصوصی کاربرانش نشان دهد. به عنوان مثال در یک کنفرانس مدیر اجرایی گوگل ساندار پیچای گفت:

حریم خصوصی نباید یک کالای لوکس باشد.

اما واقعیت این است که گوگل، مانند بسیاری از شرکتها‌ی اینترنتی، درآمد خود را از اطلاعات کربران بدست می‌آورد. هرچه یک شرکت دادهها‌ی بیشتری از شما جمع‌آوری کند، دقیق‌تر می‌تواند تبلیغات مناسب با شما را به نمایش بگذارد.

یک گزارش از CNBC در هفته جاری مثال نقضی از رفتار گوگل را نشان می‌دهد که در آن بدون اطلاع شما این شرکت اطلاعات سرویس‌ها‌ی  مورد استفاده‌ی شما را جمع آوری می‌کند. آنها متوجه شدند که گوگل بسیاری از خریدهای آنلاین شما را ردیابی می‌کند، حتی اگر از یک فروشگاه غیر وابسته به گوگل مانند آمازون خریداری شود.

صفحه «خرید» گوگل بسیاری از خریدهایی که انجام داده‌اید را با استفاده از رسیدهای دیجیتال ارسال شده به صندوق ورودی جیمیل‌تان ردیابی می‌کند. به نظر می‌رسد که این سرویس هم خرید فیزیکی و هم خرید  دیجیتال را ردیابی می‌کند، به این معنی که هم خریدهای فیزیکی مانند لباس و مواد غذایی و همچنین خدماتی نظیر Apple Care یا خرید موسیقی را ردیابی می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای به CNBC گفت که این صفحه به نفع کاربران عمل می‌کند:

برای کمک به شما و راحتی مشاهده و پیگیری خرید، رزرو و اشتراک در یک مکان، ما یک مقصد خصوصی ایجاد کرده‌ایم که فقط برای کاربر در دسترس است.

گوگل همچنین گفت که این اطلاعات برای سرویس‌ها تبلیغی استفاده نمی‌شود و دادهها را  می‌توان حذف نمود.

شما می‌توانید این اطلاعات را در هر زمان حذف کنید. ما هیچ اطلاعاتی از پیام‌ها‌ی جیمیل رای  برای تبلیغ استفاده نمی‌کنیم و این داده‌ها شامل رسیدها‌ی ارسالی به ایمیل و اطلاعات نشان داده شده در صفحه خرید می‌شود.

اما در عمل، بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که حذف اطلاعات از صفحه خرید بسیار آسان نخواهد بود. اگر بر روی صفحه داده و شخصی سازی خود در حساب گوگل نگاهی بیاندازید (جایی که کنترلها‌ی فعالیت شما در آن قرار دارد) خواهید دید که هیچ اشاره‌ای به قسمت خرید نشده است. به نظر می‌رسد که تنها راه پاک کردن دادههای خرید این است که رسید دیجیتالی را از جیمیل خود حذف کنید که دقیقا راه‌حل مناسبی نخواهد بود.

 کاربران از این که اطلاعات بدون دانستن آنها جمع شده ابراز ناخرسندی نموده‌اند. گوگل می‌گوید که اطلاعات ایمیل شما برای تبلیغ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما این واقعیت که اطلاعات زیادی در مورد آنچه که خرید می‌کنید در یک صفحه قرار می‌گیرد، نگران کننده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید