آمریکا نمی‎تواند هواوی را از رده خارج کند - تکفارس 
آمریکا نمی‎تواند هواوی را از رده خارج کند - تکفارس 

آمریکا نمی‎تواند هواوی را از رده خارج کند

محمدرضا موسوی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 18:30
آمریکا نمی‎تواند هواوی را از رده خارج کند - تکفارس 

درحالی که درگیری‎های تجاری بین امریکا و شرکت چینی هواوی ادامه دارد، مدیرعامل شرکت هواوی به آنیده خوشبین است و می‎گوید تسلیم خواسته‎های دولت آمریکا نمی‎شود. برای ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

هواوی بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی  است و انتظار می‎رود سال آینده بیش‎ترین فروش گوشی‎های هوشمند را نیز داشته باشد. آقای یو چنگ دونگ که در آمریکا با نام ریچارد یو شناخته می‎شود، یکی از مدیران هواوی است که چهار سال پیش نوید دستیابی به این هدف بزرگ را داده بود؛ اما اکنون با اعمال سیاست‎های جدید دولت امریکا که دستیابی هواوی به قطعات و تجهیزات را دشوار ساخته، این شرکت دچار مشکلات جدی شده است؟

بر اساس گزارشی از Nikkei Asian، آقای رن ژنگ‎فی، مؤسس و مدیرعامل شرکت هواوی روز شنبه گفت که اقدامات دولت آمریکا ممکن است،  میزان رشد این شرکت در سال جاری را کمی کاهش دهد. وی ادامه داد که این شرکت ممکن است رشد سالانه‎ی کمتر از ۲۰ درصد را تجربه کند.  او در خطاب به یک گروه رسانه‎ای ژاپنی که در مقر اصلی هواوی در شن‎ژن حاضر شده بودند گفت

ما هیچ کاری که قوانین را نقض کند نکرده‎ایم

آمریکا نمی‎تواند هواوی را از رده خارج کند - تکفارس 

مدیرعامل هواوی میگوید این شرکتاجازه نخواهد داد آمریکا ترکیب اعضای هیئت اجرایی‌اش را بر آن تحمیل کند

رن ادامه داد که نگرانی بابت عدم امکان تهیه تراشه‎ از شرکت کوالکام یا دیگر شرکت‎های آمریکایی را  ندارد. هواوی واحد مجزای خود، HiSilicon را دارد که  تراشه کایرین SoCs که در گوشی‏های بالا رده استفاده می‎شود را طراحی می‎کند.  TSMC هم این ترا‎شه‎ها و مودم‎های بالونگ هواوی را تولید می‎کند. رن ژنگ‎فی می‎گوید که آن‎ها خود را برای چنین روزی آماده کرده‎ بودند و ترسا هی تینگ‎بو مدیر HiSilicon در ادامه سخن او، گفت:

در واقعاً ما سال‎ها پیش چنین روزی را پیش‎بینی کرده بودیم و برای آن برنامه‌ریزی کردیم

سال گذشته، هواوی ۱۱ میلیارد دلار، از شرکت‎های آمریکایی مختلفی همچون کوالکام، اینتل و میکرون قطعات خریداری نمود.

سال گذشته وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، با تحریم صادرات شرکت چینی‎ دیگری به نام ZTE، آن را جریمه کرده بود. ZTE یکی از پنج فروشنده بزرگ گوشی‎های هوشمند در آمریکا بود که پیش از تحریم، وابستگی بیشتری نسبت به هواوی  به نرم‎افزار‎ها، سخت‎افزار‏ها و قطعات آمریکایی  داشت، ازاین‌رو متحمل خسارت شدیدی شد؛ اما پس‌ازآن در توافق جدیدی با آمریکا، یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار به‌عنوان ضمانت عدم نقض قوانین دیگر، به این کشور پرداخت کرد. این شرکت همچنین مجبور شد که در هیئت اجرایی خود تغییراتی ایجاد کند و توسط امریکا بازرسی شود. در حین مصاحبه با گروه رسانه‎ای ژاپنی، ژنگ‎فی تأکید کرد که اگر پیشنهادی‎ از طرف آمریکا با قوانین این‌چنینی مطرح شود، زیر بار آن نمی‎رود.

ما مثل ZTE به درخواست امریکا تغییری در مدیریت شرکت ایجاد نمی‎کنیم و تحت نظارت این کشور قرار نمی‎گیریم.

وی همچنین تولید تجهیزات شبکه ۵G برای امریکا را منتفی دانست.

سیاست‎هایی که شرکای تجاری را یکی پس از دیگری تهدید می‌کنند، منجر به تغییر رفتار ریسک‌پذیری شرکت‎ها می‎شوند و از اعتبار امریکا می‎کاهند. ازنظر من محیط بهتری درنهایت تشکیل خواهد شد.

امریکا نگران است که هواوی به دستور دولت کمونیست چین از شرکت‎ها و کاربران آمریکایی جاسوسی کند. ژنگ‎فی گفته بود که در صورت مواجه‌شدن با چنین درخواستی از دولت چین که طبق مقررات این کشور قانونی هم محسوب می‎شود، آن را رد می‎کند اما قانون گذران آمریکایی قانع نشده‎اند. چند سال پیش هواوی در یکی از دادگاه‎های آمریکا به اتهام سرقت اسرار شرکت آمریکایی T-Mobile محکوم به پرداخت پنج میلیون دلار غرامت به شرکت آمریکایی مذکور شد. به‌علاوه آن، وزارت دادگستری آمریکا، به‌تازگی اتهامات دیگری را علیه هواوی و مدیر مالی این شرکت، خانم من وان‎ژو که دختر رن ژنگ‎فی است نیز مطرح کرده است. برخی از آن‌ها مربوط به تجارت با ایران، کشوری که تحت تحریم‎های بین‌المللی اقتصادی است‎، می‎باشند.

شما همراهان گرامی در صورت تمایل می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.