نمایش و اجرای پادکست در نتایج جستجوی گوگل - تکفارس 
نمایش و اجرای پادکست در نتایج جستجوی گوگل - تکفارس 

نمایش و اجرای پادکست در نتایج جستجوی گوگل

پوریا اسدی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 11:00
نمایش و اجرای پادکست در نتایج جستجوی گوگل - تکفارس 

گوگل در سال گذشته، امکانات مرتبط با پادکست را افزایش داده است، و اکنون این شرکت  پیدا کردن و گوش دادن به پادکست‌های مورد علاقه شما را از هر زمان دیگر آسان‌تر نموده است. پادکست This American Life می‌گوید هنگامی‌ که شما برای پادکست‌های خاصی در وب جستجو می‌کنید، گوگل قسمت‌های جدید این پادکست را یافته و لینک مستقیم پخش را در صفحه‌ی جستجو به نمایش می‌گذارد. این پیوندها سپس در رابط وب پادکست گوگل اجرا شده و جزئیات این قسمت از پادکست را در صفحه اصلی نمایش می‌دهد و کنترل‌های پخش را در پایین پنجره مرورگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نمایش و اجرای پادکست در نتایج جستجوی گوگل - تکفارس 

این حرکت دنباله‌ی چندین محصول پادکست از گوگل در سال ۲۰۱۸ است که از میان آنها می‌توان به راه اندازی یک برنامه اختصاصی پادکست و توانایی ساخت پادکست‌ به طور مستقیم از برنامه‌ی اصلی گوگل اشاره نمود. با این حال نباید انتظار داشت  که میانبرهای جدید جستجوی گوگل با تمام پادکست‌ها کار کند. در اوایل سال جاری، بی بی سی اعلام کرد که تمام پادکست‌های خود را را پلتفرم گوگل به دلیل نگرانی‌های مربوط به کنترل و جمع آوری داده‌های مخاطبان و کسب درآمد از طریق تبلیغات، حذف خواهد نمود. اگر شما در حال حاضر برخی از محبوب‌ترین پادکست‌های BBC مانند Inside Science را جستجو کنید، تنها نتایج جستجو معمول را دریافت خواهید کرد و هیچ لینکی برای پخش قسمت‌های اخیر وجود نخواهد داشت.

بی بی سی ممکن است تنها تولیدکننده پادکست با نگرانی در مورد جاه طلبی‌های گسترده‌ی گوگل نباشد. اسپاتیفای اخیرا سرمایه گذاری‌های بزرگی در زمینه پادکست انجام داده و آشکار است که تولید محتویات اصلی یکی از ستون‌های رشد آن در آینده خواهد بود زیرا به تازگی تعداد مشترکان آن به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده است. برای اسپاتیفای پادکست‌ها فرصتی برای افزایش مشارکت شنوندگان، ایجاد انواع برنامه‌های صوتی برای پلتفرم خود و شاید مهم‌تر از آن، درآمد بیشتر در قالب تبلیغات باشد. با اجرایی شدن ویژگی انجام کارها از طریق دستورات صوتی در آینده، این تبلیغات تعاملی خواهد بود،. همه اینها مستلزم آن است که شنوندگان از برنامه‌های مختلف اسپاتیفای استفاده کنند. اگر گوگل موفق به هدایت برخی از مخاطبان اسپاتیفای با ارائه دسترسی آسان و مستقیم به برنامه‌ی پادکست‌ خود شود، این عمل می‌تواند مشکل بزرگی برای اسپاتیفای باشد.

هرچند که این ویژگی جدید بسیار جالب توجه است اما هنوز هنوز هم مانند نتیجه جستجوی پیشرفته به نظر خواهد رسید. علاقه مندان به پادکست همچنین می‌توانند از Podcast Genome Project پاندورا که  در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده برای جستجوی موارد دلخواه استفاده نمایند. مانند موتور الگوریتمی‌ توصیه موزیک پاندورا، شنوندگان می‌توانید توصیه‌های سفارشی بر اساس گرایش‌های شخصی خود را دریافت نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید