boost mode مخفی در نینتندو سوئیچ که سرعت لود بازی‌ها را افزایش می دهد - تکفارس 
boost mode مخفی در نینتندو سوئیچ که سرعت لود بازی‌ها را افزایش می دهد - تکفارس 

boost mode مخفی در نینتندو سوئیچ که سرعت لود بازی‌ها را افزایش می دهد

عباد رمضانزاده
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 15:00
boost mode مخفی در نینتندو سوئیچ که سرعت لود بازی‌ها را افزایش می دهد - تکفارس 

نظر می‌رسد که به‌روزرسانی نسخه ۸٫۰۰ نینتندو سوئیچ که دو هفته پیش ارائه شده است دارای یک ویژگی افزوده شده مخفی است که باعث لود سریع‌تر بازی‌ها می‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

پچ نسخه ۸٫۰۰ برای نینتندو سوئیچ  که در تاریخ ۲۶ فروردین (۱۵ آپریل ۲۰۱۹ ) ارائه شد چندین ویژگی جدید را به همراه داشت. این ویژگی‌ها کاربران را قادر ساختند که نرم‌افزار نصب شده خود را مرتب‌سازی کنند، اطلاعات ذخیره شده را بین دستگاه‌ها منتقل کنند و در بازی‌های خود zoom in کنند. اما این‌طور که پیداست ویژگی دیگری از طریق این به‌روزرسانی به سوئیچ اضافه شده است که نمی‌توان آن را در لیست تغییرات رسمی ارائه شده توسط کمپانی پیدا کرد.

ظاهرا یک ویژگی، که در بحث‌ها در این باره تحت عنوان “boost mode” نامیده شده است، به نینتندو سوئیچ اضافه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد در شرایطی خاص، سی پی یو را تا ۱٫۷۵ گیگاهرتز اورکلاک کنند. این عدد در مقایسه با سرعت یک گیگاهرتزی معمول سی پی یو یک پیشرفت چشم گیر به حساب می‌آید.

این boost mode مخفی با انتشار نسخه ۱٫۶٫۰ بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild همراه شد و باعث سریع‌تر شده فرایند لودینگ این بازی گردید. نینتندو همچنین نسخه ۱٫۳٫۰ Super Mario Odyssey را ارائه کرده است که به گفته کاربران این بازی، boost mode باعث لود سریع‌تر آن نیز شده است.

به هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در نهایت نینتندو به صورت رسمی به boost mode اشاره خواهد کرد و یا آیا برنامه‌های دیگری برای این ویژگی مخفی دارد یا خیر. نرم افزار کنونی سوئیچ برای استفاده از boost mode به به‌روزرسانی نیاز دارد، بنابراین کاربران باید برای لود سریع‌تر بازی‌هایشان منتظر پچ‌های به‌روزرسانی برای آن‌ها باشند.

پیش از این شایعاتی مبنی بر این منتشر شده بود که نینتندو قصد دارد تا در مراسم E3 امسال که ۲۱ تا ۲۴ خرداد (۱۱ تا ۱۳ جون) برگزار می‌شود از مدل‌های جدید سوئیچ خود رونمایی کند. این‌طور گفته می‌شد که مدل اول از دستگاه‌ها مدل ارزانتر و جایگزین مدل قدیمی Nintendo 3DS بوده و مدل دوم یک نسخه تقویت‌ شده خواهد بود که علاقمندان به بازی‌های حرفه‌ای‌تر را هدف قرار می‌دهد. اما بعد از انتشار این شایعات، نینتندو اعلام کرد که قصد ندارد دستگاه‌های جدید را در  E3 2019 ارائه کند؛ بنابراین کسانی که به دنبال قدرت بیشتر اجرا بازی در نینتندو سوئیچ هستند در حال حاضر اورکلاک بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران نینتندو سوئیچ هستید؟ به نظر شما ویژگی اورکلاک تا چه اندازه می‌تواند بر روی اجرا بازی‌ها در این کنسول تاثیر گذار باشد؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.