بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 
بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

موفقیت ادامه‌دار و توقف‌ناپذیر شرکت چینی شیائومی و علت اینکه میلیون‌ها نفر محصولات این کمپانی را خریداری می‌کنند، فقط و فقط یک دلیل دارد و آن هم قیمت است. گوشی‌هایی که این شرکت وارد بازار می‌کند به شکل قابل‌توجهی ارزان هستند. حالا یکی دیگر از محصولات این کمپانی چینی به نام رد می نوت ۷ تولید شده که علی‌رغم قیمت کمتر از ۲۰۰ دلاری، طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، از پردازنده قدرتمند کووالکوم اسنپدراگون ۶۶۰ بهره می‌برد و در آن حافظه داخلی بسیار زیاد و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد.

اگر بخواهیم از روی مشخصات فنی این دستگاه را بررسی می‌کنیم، می‌گوییم مناسب کسانی است که نمی‌خواهند بابت خرید موبایل پول زیادی بپردازند. علی‌رغم اینکه شیائومی رد می نوت ۷ گوشی بسیار خوبی است و می‌تواند انتظارات ما را از یک محصول میان‌رده برآورده کند ولی تنها یک مشکل اساسی در گوشی‌های شیائومی وجود دارد که سبب می‌شود کارشناسان ما را از خرید آنها منع کنند. با تکفارس همراه باشید تا مشکل موجود را معرفی کرده و رد می نوت ۷ را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

نقاط قوت

      • قیمت مقرون به صرفه و فوق‌العاده
      • عملکرد عالی
      • دوام باتری طولانی
      • یکی از بهترین شیوه‌های ناوبری
      • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به همراه پشتیبانی از مموری کارت میکرو SD
      • پشتیبانی از پورت USB-C
      • عدم مقاومت گوشی در برابر آب اما دکمه‌های پایینی و پورت‌ها در برابر آب مقاومند

نقاط ضعف

      • عدم نمایش اعلانات در صفحه قفل نمایشگر
      • ضعیف بودن چراغ نشانگر LED
      • پخش شدن نور در گوشه‌های صفحه نمایش
      • کیفیت پایین ویدیوهای ضبط شده

طراحی

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

گوشیابعادوزن
شیائومی رد می نوت ۷۸٫۱*۷۵٫۲۱*۱۵۹٫۲۱ میلی‌متر۱۸۶ گرم
موتورولا موتو جی ۷۸*۷۵٫۳*۱۵۷ میلی‌متر۱۷۲ گرم
گلکسی A30۷٫۷*۷۴٫۷*۱۵۸٫۵ میلی‌متر۱۶۵ گرم
نوکیا ۷٫۱۷٫۹۹*۷۱٫۱۸*۱۴۹٫۷ میلی‌متر۱۶۰ گرم

نکته: بررسی تخصصی گلکسی A30 هم هفته آینده توسط تیم تحریریه تکفارس تهیه و منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

پردازنده و حافظه داخلی

شیائومی در محصول میان‌رده خود از کووالکوم اسنپدراگون ۶۶۰ به عنوان پردازنده بهره برده و در کنار آن نیز ۴ گیگابایت رم قرار داده است. چنین ترکیبی یعنی اکثر کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، با سرعت بالایی صورت خواهد پذیرفت.

حافظه داخلی رد می نوت ۷ هم ۶۴ گیگابایت خواهد بود که نسبت به دیگر رقبا در همین رنج قیمت، بسیار بیشتر بوده و دو برابر است. به علاوه، امکان نصب کارت حافظه میکرو SD برای افزایش ظرفیت دستگاه نیز وجود دارد.

رابط کاربری MIUI و اعلانات

حالا با توضیحات ارائه شده و صحبت کردن در مورد نقاط قوت شیائومی رد می نوت ۷، بیایید بزرگ‌ترین و شاید تنها مشکل اساسی این دستگاه را معرفی کنیم. دردسری که کاربران گوشی‌های شیائومی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رابط کاربری به نام MIUI می‌باشد. اگرچه ممکن است بسیاری از افراد این پوسته را آن‌قدرها هم بد ندانند ولی چنان‌چه بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، باید بگوییم که مشکل اصلی به شیوه نمایش درآمدن اعلانات مربوط خواهد شد. در صفحه قفل نمایشگر، امکان ندارد بتوانید نیمی از نوتیفیکیشن‌های خود را مشاهده کنید و به نظر نمی‌رسد راه‌حلی برای از بین بردن این مشکل وجود داشته باشد. گویا این معضل سال‌هاست که در محصولات این برند چینی مشاهده می‌شود و انگار شیائومی در برابر صدای اعتراضات متعدد، گوش شنوایی ندارد. برای مثال، پیام‌های دریافت شده از فیسبوک مسنجر بسیار خوب در صفحه قفل نمایشگر دیده می‌شوند ولی این قضیه برای پیام‌های اینستاگرام اصلاً رخ نمی‌دهد. همچنین اعلانات نرم‌افزار جیمیل گوگل به خوبی به سمع و نظر شما می‌رسند ولی در مورد اپلیکیشن تقویم گوگل این اتفاق صادق نیست. بنابراین هیچ راهی جز اینکه قفل دستگاه را به صورت دستی باز کنید و نوار اعلانات را به پایین بکشید و ببینید چه پیامی دریافت شده، نخواهید داشت.

یک نکته دیگر در مورد اعلانات رد می نوت ۷ این است که چراغ LED پیام‌های هشدار را به سختی می‌توانید مشاهده کنید زیرا در پایین‌ترین بخش دستگاه جای‌گیری کرده است و اندازه آن این‌قدر کوچک و نور آن آن‌قدر ضعیف است که برخی اوقات اصلاً متوجه چشمک زدن آن نخواهید شد. به علاوه، متأسفانه این چراغ تنها از رنگ سفید پشتیبانی می‌کند. به هر حال، اگر حاضرید با این مشکلات کنار بیایید، پیشنهاد ما این است که حتماً شیائومی رد می نوت ۷ را خریداری نمایید.

دوربین

جدای از رابط کاربری آزاردهنده و بعضاً دردسرساز، دیگر مشخصات فنی گوشی مورد بحث ما از جمله دوربین فوق‌العاده‌اند. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که در روز و شب عملکرد قابل‌قبول و شاید فوق‌العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارد. اساساً مشکلی با کیفیت عکس‌های گرفته شده با این موبایل وجود نخواهد داشت. اگر این تصاویر را با خروجی گوشی‌های گران‌تر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها کمی بی‌حس‌تر شده‌اند و جزئیات نیز به خوبی مشاهده نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تفاوت‌ها زیاد مهم نیستند چرا که ممکن است هر کسی متوجه آنها نشود.

در زمینه عکاسی در شب نیز ما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه مورد بحث را امتحان کنید و از گزینه حالت شب (Night mode) آن بهره‌مند شوید و اگرچه در این شرایط باید گوشی را کمی بیشتر نگه دارید ولی همین یک ثانیه چنان جزئیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید دیگر رقبا نتوانند چنین لحظاتی را ثبت کنند.

نمونه تصاویر گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷

نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در روز

نمونه تصویر سلفی گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در روز

نمونه تصویر سلفی گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در روز

نمونه تصویر سلفی بوکه گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در روز

نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در شب

نمونه ویدیو ضبط شده با شیائومی رد می نوت ۷

نمونه ویدیو گرفته شده با شیائومی رد می نوت ۷ در روز و با کیفیت ۱۰۸۰p

با رد می نوت ۷ می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. به علاوه، آپشن‌های متعدد اپلیکیشن دوربین گوشی‌های شیائومی نیز دستان شما را برای عکسبرداری باز خواهند گذاشت. البته کیفیت ضبط ویدیو توسط این دستگاه زیاد نخواهد بود زیرا بزرگ‌ترین مشکل این است که گوشی مورد بحث نمی‌تواند آنطور که باید و شاید روی جزئیات فوکوس کند و بدون دلیل خاصی اصطلاحاً می‌پرد. مطمئناً این معضل برای کسانی که به فیلمبرداری با گوشی علاقه دارند، آزاردهنده خواهد بود. همچنین جزئیاتی که می‌خواهید ببینید زیاد دقیق نیستند و ضبط صدا نیز تقریباً با نویزهایی همراه است که این‌بار هم دلیل آنها مشخص نیست.

دوام باتری

یکی از نقاط قوت شیائومی رد می نوت ۷، باتری قدرتمند آن است که ظرفیت آن به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت می‌رسد. چنین عدد و رقمی برای یک گوشی میان‌رده بسیار عالی است حال آن‌که پرچمداران زیادی هستند که باتری ضعیف‌تری دارند. بنابراین این امکان وجود دارد تا به صورت میانگین، از منبع نیروی دستگاه خود حداقل تا دو روز بهره ببرید.

دیگر ویژگی جالبی که شیائومی در اختیار کاربران گوشی‌هایش قرار داده، آمار مربوط به زمان شارژ دستگاه‌ها می‌باشد. برای مثال، افراد می‌توانند ببینند که چه مقدار زمان از آخرین باری که موبایل خود را به شارژ زده‌اند، گذشته است.

لازم به ذکر است که در جعبه این گوشی، یک شارژر سریع ۴ واتی وجود دارد که باز هم در کنار قیمت مقرون به صرفه، آپشن خوبی به شمار می‌رود.

کیفیت تماس و کیفیت صدا

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

کیفیت صدا نسبت به دیگر دستگاه‌های بازار زیاد خوب نیست اما این دستگاه در حد خودش عملکرد قابل‌قبولی دارد (فراموش نکنید که این یک موبایل میان‌رده است نه پرچمدار). صدای دو طرف در حین تماس‌ها توسط اسپیکر موجود در بالای دوربین سلفی رد و بدل می‌شود و اگرچه با بیشترین مقدار همراه نیست ولی به وسیله یک نرم‌افزار، امکان افزایش آن وجود دارد.

در پایین گوشی نیز یک اسپیکر قرار داده شده که نه بهترین گزینه بازار است و نه بدترین. واقعیت آن است که این قطعه عمق صوتی مدنظر شما که در اکثر گوشی‌های پرچمدار وجود دارد را ندارد و با نویزهایی همراه است اما به هر ترتیب به عنوان اسپیکر یک دستگاه معمولی و میان‌رده خیلی خوب انتظارات ما را برآورده می‌کند.

خلاصه

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 7 - تکفارس 

حالا زمان آن رسیده تا نظرات نهایی خود را در مورد شیائومی رد می نوت ۷ اعلام کنیم. این دستگاه که کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارد و با توجه به اینکه مشخصات فنی آن به‌گونه‌ای است که در دیگر دستگاه‌های هم‌رده مشاهده نمی‌شود، نمی‌توانید آلترناتیو و رقیب جدی برایش پیدا کنید. پردازنده قدرتمند و دوربین باکیفیت برای یک گوشی میان‌رده به همراه دوام باتری فوق‌العاده، همه و همه می‌توانند دلایل کافی برای خرید این دستگاه باشند.

البته فراموش نکنید که مشکل بزرگی به نام رابط کاربری شیائومی با عنوان MIUI وجود دارد که نمی‌توانید تمام اعلانات را به صورت کامل ببینید. به هر حال، به خاطر این ضعف کوچک، نمی‌توانیم پیشنهاد خرید شیائومی رد می نوت ۷ با این قیمت پایین را رد کنیم. ضمن اینکه اگر این پوسته زیاد برایتان اهمیتی ندارد و می‌توانید هر بار قفل نمایشگر را باز کنید و پیام‌های دریافتی را ببینید، در مورد خرید این محصول میان‌رده که عملکردی شبیه به پرچمداران دارد، تردید نکنید.

آیا تا کنون گوشی‌های شیائومی را خریداری کرده‌اید؟ آیا این دستگاه‌ها نسبت به قیمتی که دارند، از امکانات و مشخصات فنی خوبی هم برخوردار هستند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Melodica گفت:

    بین این گوشی و galaxy m20 کدوم پیشنهاد می کنید

    • از نظر مشخصات فنی، دوربین دو تا گوشی یکی هستن ولی لنز اصلی رد می نوت ۷ سنسور ۴۸ مگاپیکسلیه ولی سنسور اصلی گلکسی ام ۲۰ یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلیه. ضمنا شرکتای چینی معمولا همراه با محصولاتشون یک قاب و گارد هم توی کارتن میزارن ولی سامسونگ برای مدل‌های خاصی این کارو میکنه. بنابراین اگه دوربین براتون مهمه، سراغ این گوشی برید. از طرفی، باتری گلکسی ام ۲۰ حدودا ۵۰۰۰ میلی‌آمپره در حالی که باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی‌آمپره. اینو هم بگیم ک سامسونگ معمولا بخاطر برند خودش ی پولی میگیره ولی شرکتای چینی چون تازه شروع کردن، همچین کاری نمیکنن. از نظر بقیه مشخصات فنی دو تا دستگاه یکین. راستی سیستم عامل پیش‌فرض شیائومی رد می نوت ۷ اندروید ۹ هست و این یعنی حداقل تا ورژن ۱۱ و تا دو سال دیگه آپدیت میشه اما سیستم عامل پیش‌فرض گلکسی ام ۲۰ اندروید ۸ هست و این یعنی بلافاصله گوشیو خریدید باید آپدیت کنین ب اندروید ۹ و نهایتا تا اندروید ۱۰ بروز میشه چون معمولا شرکتای تولیدکننده گوشی ۲ یا خیلی با مشتریاشون راه بیان، ۳ سال آپدیت سیستم عامل منتشر میکنن. امیدواریم کمکتون کرده باشیم
      ممنون از همراهیتون

      • Melodica گفت:

        ضمن تشکر از پاسخ سریع شما
        فرق رم ۳ گیگ و ۴ گیگ کجا مشخص میشه و چقدر میتونه اهمیت داشته باشه

        • معمولا مقدار رم رو در کنار پردازنده بررسی میکنن. ضمن اینکه تو گوشیای سال ۲۰۱۸ ب بعد، گوشیایی ک کمتر از ۲ گیگ رم دارند، خیلی کم پیدا میشه. در مورد سوالی ک گفتین، رم ۳ یا ۴ گیگ زیاد فرقی با هم ندارن و معمولا اکثر گوشی‌های میان‌رده این مقدار رم دارن