HP کروم بوک جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 
HP کروم بوک جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 

HP کروم بوک جدید خود را معرفی کرد

عباد رمضانزاده
۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - 10:00
HP کروم بوک جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 

کمپانی HP کروم‌ بوک جدید ۱۵ اینچی خود را با صفحه‌کلید مجهز به پد اعداد و نور پس زمینه معرفی کرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

دنیای کروم بوک‌ها به معنای واقع کلمه و به شکلی تصور ناپذیر درحال رشد است. کمپانی HP نیز در این زمینه از سایر کمپانی‌ها عقب نمانده و لپتاپ ۱۵ اینچی مجهز به  Chrome OS خود را تحت عنوان HP Chromebook 15 معرفی کرده است.

به دلیل اندازه نسبتا بزرگ این لپتاپ، HP توانست است که پد اعداد را نیز به صفحه کلید Chromebook 15 اضافه کند. این صفحه‌کلید همچنین دارای نور پس زمینه است که تجربه آن، به ویژه در یک دستگاه کروم بوک با قیمت ارزان‌تر نسبت به لپتاپ‌های معمول ویندوزی و مک، همیشه مورد رضایت همه کاربران است. در بالای این صفحه‌کلید نیز یک نمایشگر لمسی ۱۵٫۶ اینچی FHD IPS BrightView WLED-backlit  با رزولوشن ۱,۹۲۰x1,080 جای گرفته است.

از نظر پیکربندی داخلی، HP Chromebook 15 قدرت پردازش خود را از پردازنده مرکزی Intel Pentium Gold 4417U گرفته، به DDR4 SDRAM چهار گیگابایتی مجهز است، ۶۴ گیگابایت حافظه eMMC دارد و از یک پردازنده گرافیکی مجتمع HD Graphics 610 اینتل بهره می‌برد. کروم بوک جدید HP وزنی ۱٫۸ کیلوگرمی دارد و این کمپانی مدعی است که دستگاه جدیدش عمر باتری ۱۳ ساعته را ارائه می‌کند.

HP Chromebook 15 یک مجموعه از پورت‌های استاندارد را نیز شامل می‌شود. این دستگاه به یک ریدر کارت حافظه microSD، دو پورت USB-C 3.1 و یک پورتUSB 3.1  مجهز است.

HP قیمت ۴۴۹ دلاری را برای لپتاپ جدید خود درنظر گرفته و قصد دارد آن را در دو رنگ آبی آسمانی و مینرال نقره‌ای به بازار عرضه کند. به گفته HP، هم‌اکنون Chromebook 15 در بازار آمریکا موجود است اما این دستگاه در وبسایت این کمپانی تحت عنوان “به زودی” لیست شده است. HP همچنین گفته است که کروم بوک جدید به بازار‌های استرالیا و بریتانیا هم راه پیدا می‌کند اما از ارائه قیمت برای این بازار‌ها خودداری کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما کروم بوک‌ها در مقایسه با لپتاپ‌های ویندوز و مک در چه سطحی قرار دارند؟ اگر قرار باشد از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید، گزینه انتخابی شما کروم بوک خواهد بود یا یک لپتاپ ویندوزی یا مک؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.