عدم ارائه نتایج با هزینه‌ی پرداخت شده در جستجوی Google Assistant - تکفارس 
عدم ارائه نتایج با هزینه‌ی پرداخت شده در جستجوی Google Assistant - تکفارس 

عدم ارائه نتایج با هزینه‌ی پرداخت شده در جستجوی Google Assistant

پوریا اسدی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - 12:00
عدم ارائه نتایج با هزینه‌ی پرداخت شده در جستجوی Google Assistant - تکفارس 

هنگامی‌ که از Google Assistant سوالی می‌پرسید، انتظار دارید که بهترین پاسخ ممکن را به شما ارائه بدهد. چیزی که احتمالا انتظار آن را ندارید تبلیغات است – به ویژه مواردی که برای آن هزینه‌ای پرداخت نشده باشد. گزارش اخیر از رویترز نشان داد که گوگل ممکن است به شکلی خطرناک به نقض قوانین خود با توصیه‌های نتایج جستجو که به طور موثر تبلیغاتی هستند، پرداخته باشد.

بر اساس گزارش، این مسئله در برخی از توصیه‌های محلی ارائه شده توسط Google Assistant اعمال گردیده است. هنگامی‌ که برای اطلاعات مربوط به خدمات لوله کشی و دیگر ارائه دهندگان خدمات تعمیر خانه از Google Assistant  استفاده می‌کنید، دستیار صوتی اغلب نتایجی را ارائه می‌دهد که بخشی ز پایگاه اطلاعات شرکت‌هایی همکار در برنامه بازاریابی گوگل است. در حالی که نتایج آن به وضوح به عنوان آگهی‌ها مشخص می‌شود، زمانی که بر روی دسکتاپ یا تلفن همراه مورد جشتجو قرار می‌گیرد توسط Google Assistant به طور خاص مشخص نمی‌شود.

این نتایج به نظر می‌رسد بخشی از یک برنامه گوگل به نام خدمات محلی است. این برنامه در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده و به کسب و کارهای محلی مانند قفل سازان و تعمیر کنندگان اجازه می‌دهد تا در ان ثبت نام نموده و توسط گوگل برای احراز صلاحیت بررسی شوند. فقط شرکت‌هایی که دارای مجوز، بیمه و بدون هیچ مشکلی قانونی هستند، به تصویب می‌رسد. سپس این شرکت‌ها مجبورند سرویس تبلیغات محلی را از گوگل خریداری کنند. زمانی که کاربری تصمیم به استفاده از یکی از ارائه دهندگان تأیید شده محلی می‌کند غول دنیای جستجو خدمات مربوطه را ارائه می‌دهد.

رویترز با پنج وکیل تبلیغاتی گفتگو داشته که معتقدند گوگل احتمالا بر خلاف قوانین افشاگری عمل می‌کند. از آنجا که Google Assistant نتایج جستجو را به صورت منحصر به فرد ارائه می‌دهد باید به درستی، نتایجی که جایگاه بالاتری دارند را شناسایی نماید، زیرا برای آنها هزینه پرداخت می‌شود. البته انجام این کار به همان آسانی که به نظر می‌رسد نیست. انجام این کار کمی‌ مبهم‌تر بوده زیرا Google Assistant مجبور است داده را برای هر نتیجه‌ی پولی بررسی کند.

گوگل می‌گوید که شیوه‌های آن مطابق با الزامات فعلی است و ادعا می‌کند که از نتایج جستجوی Google Assistant پولی دریافت نمی‌کند. احتمالا شرکت نیازی به تغییر فوری نداشته باشد زیرا به نظر نمی‌رسد که روش اجرایی روشنی برای اطمینان از ارائه‌ی نتایج پولی توسط دستیار صوتی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید