دوبرابر شدن محدودیت تعداد کاربران در اسکایپ - تکفارس 
دوبرابر شدن محدودیت تعداد کاربران در اسکایپ - تکفارس 

دوبرابر شدن محدودیت تعداد کاربران در اسکایپ

پوریا اسدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - 12:00
دوبرابر شدن محدودیت تعداد کاربران در اسکایپ - تکفارس 

از هر زاویه که به حضور پنجاه نفر در یک اتاق مجازی به طور همزمان نگاه کنید مانند دستور العملی برای هرج و مرج به نظر می‌رسد، اما ظاهرا، این خطری است که اسکایپ با خوشحالی آن را به جان خریده است.

پس از تست این ویژگی در ماه گذشته، افرادی که در پشت صحنه‌‌ی نرم افزار چت ویدئویی شرکت مایکروسافت قرار دارند، محدودیت تماس‌های گروهی (چه ویدیویی و چه صوتی) را تا ۵۰ نفر افزایش داده‌اند. محدودیت قبلی ۲۵ بوده است.

این شرکت در روز پنج شنبه ۴ آوریل طی پیامی‌ در وبسایت خود نوشت:

در حال حاضر هر گروه اسکایپ با ۵۰ نفر عضو از تماس گروهی پشتیبانی می‌کند، چه شما بدنبال تماس با دوست خود باشید چه تماس با ۴۵ همکار شغلی. اگر شما بدنبال تماس با دوستان خود، یا به روز رسانی وضعیت تیم و یا کنفرانس با افراد دیگر در سراسر جهان باشید، اسکایپ تمام این کارها را به آسانی انجام می‌دهد.

در حال حاضر با این افزایش در حداکثر تعداد شرکت کنندگان، مجموع کاربران در تماس گروهی دو برابر شده است. اسکایپ همچنین بهبودهایی را برای چگونگی انجام این تماس‌ها اعمال نموده است.

به عنوان مثال، یک اعلان برای جایگزینی با زنگ به عنوان روش پیش فرض برقراری تماس‌، به کار گرفته شده است و اجازه می‌دهد که هر عضو گروه بتواند یک پیغام سریع برای پیوستن به تماس دریافت کند. اسکایپ این اعلان‌ها را “راه ساده و غیر مستقیم” برای برقراری تماس و جلسات توصیف می‌کند.

علاوه بر این، اگر اطلاع رسانی برای شروع یک تماس کافی به نظر نمی‌رسد، می‌توانید افراد مجاز به زنگ زدن را انتخاب کنید، یا اگر گروه شما کمتر از ۲۵ نفر باشد، می‌توانید به کل گروه زنگ بزنید.

از لحاظ تعداد شرکت کنندگان، به روز رسانی اسکایپ نسبت به FaceTime برای iOS و مک برتری دارد که می‌تواند گروه‌های چت تا ۳۲ نفر را پشتیبانی کند. البته اسکاپ هنوز هم از  راه حل‌های کنفرانس Google Meet و روش‌های حرفه‌ای مانند Zoom که به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ نفر را در یک اتاق مجازی داشته باشید، کمی عقب‌تر است.

برای استفاده از ظرفیت بزرگتر اسکایپ برای تماس‌های گروهی، مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار را در دستگاه ویندوز، مک و یا لینوکس دریافت نموده‌اید.

اسکایپ به تازگی علاقه‌‎ی زیادی را در بهبود نرم افزارهای ارتباطی خود را نشان داده است. ضبط مکالمه داخلی  و همچنین گزینه‌ای برای محو پس زمینه برای چت‌های ویدئویی بدون حواس پرتی اضافه کرده است. سایر ویژگی‌های جدید شامل کپشن‌های زنده و زیرنویس، تماس‌های ویدئویی HD و پنل اعلان به روزرسانی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید