پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره توسط آمازون برای دسترسی بهتر به اینترنت - تکفارس 
پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره توسط آمازون برای دسترسی بهتر به اینترنت - تکفارس 

پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره توسط آمازون برای دسترسی بهتر به اینترنت

پوریا اسدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - 11:00
پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره توسط آمازون برای دسترسی بهتر به اینترنت - تکفارس 

تقریبا ۲۵ سال پیش آمازون  کار خود را با فروش کتاب از طریق اینترنت آغاز نمود. در حال حاضر جف بیزوس مدیر اجرایی این شرکت بزرگ، آرزوهای خود را برای پوشش دادن مفاهیم علمی‌ تخیلی مانند تحویل بسته با کمک هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای شناور در آسمان گسترش داده است. با این حال، آخرین هدف وی ممکن است بیشترین تغییر را در جهان ایجاد کند.

بر اساس گزارش‌‎های اخیر Geek Wire، آمازون قصد دارد مجموعه‌ای از ۳۲۳۶ ماهواره را به مدار زمین در ارتفاع پایین پرتاب کند تا اینترنت را برای جوامع غیر قابل دسترس در این سیاره فراهم کند. این پروژه، با نام “پروژه کوپر”، با کمک اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) ساخته می‌شود که زیرمجموعه‌ای ار سازمان ملل متحد بوده  و مسئول مواردی از جمله ماهواره‌های مداری است.

هدف پروژه کویپر راه اندازی ماهواره‌‎ها در سه ارتفاع مختلف است. این جاه طلبی شامل ۷۸۴ ماهواره در ارتفاع ۳۶۷ مایلی، ۱،۲۹۶ ماهواره در ۳۷۹ مایلی، و ۱،۱۵۶ (برای ارائه اندازه‌گیری بهتر) در ارتفاع ۳۹۱ مایلی و به بالا است. با هم، این ماهواره‌‎ها باید تقریبا ۹۵ درصد جمعیت زمین را پوشش دهند.

یک سخنگوی آمازون گفت:

پروژه کویپر، ابتکار جدیدی برای راه اندازی تعداد زیادی ماهواره‌‎های در مدار زمین با ارتفاع کم است و اتصال با سرعت بالا و تاخیر کم را به جوامع دور و غیرقابل دسترس در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این یک پروژه طولانی مدت است که انتظار می‌رود به ده‌‎ها میلیون نفر که دسترسی به اینترنت پهنای باند ندارند، کمک کند. ما امیدواریم که با شرکت‌‎هایی همکاری کنیم که از این دیدگاه مشترک را پیروی می‌کنند.

ما دقیقا نمیدانیم که پروژه کویپر آمازون چه زمانی آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه بیزوس بنیانگذار شرکت Blue Origin است احتمالا این شرکت در حال حاضر به دنبال ساخت پیش نیازهایی بوده  که می‌تواند در این پروژه به کار گرفته شود.

در مجموع، این قطعا یک سرمایه گذاری جسورانه برای یکی از بزرگترین شرکت‌‎های فناوری در جهان است. در حالی که ممکن است این پروژه یک حرکت خیرخواهانه برای آوردن اینترنت به جوامع باشد، بیشتر یادآور این است که اثر جانبی خوب دسترسی بیشتر از همیشه  افراد به آمازون را به ارمغان خواهد آورد.

در آخرین شمارش، اشتراک آمازون پرایم تنها ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد. این قطعا چیزی نیست که درنظر گرفته نشود. هنگامی‌ که شما در نظر بگیرید که جمعیت زمین تقریبا ۷٫۵۳ میلیارد نفر است، به خوبی مشخص می‌شود که هنوز بازارهایی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید