عرضه‌ی اپلیکیشن خبری آمازون در دستگاه‌های Fire TV - تکفارس 
عرضه‌ی اپلیکیشن خبری آمازون در دستگاه‌های Fire TV - تکفارس 

عرضه‌ی اپلیکیشن خبری آمازون در دستگاه‌های Fire TV

پوریا اسدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - 12:00
عرضه‌ی اپلیکیشن خبری آمازون در دستگاه‌های Fire TV - تکفارس 

بر طبق وبسایت The Information آمازون در حال برنامه ریزی برای افزودن یک برنامه‌ی خبری زنده و رایگان به پلتفرم Fire TV و مذاکره با چندین رسانه خبری برای فراهم کردن  محتوای مورد نظر خود است. زمان عرضه‌ی این سرویس احتمالا در ماه‌های آتی خواهد بود و انتظار می‌رود که این برنامه راه‌حل بسیار ضروری را برای رقابت با کانال‌های خبری مانند Roku Channel به آمازون  ارائه دهد. Roku Channel کانال خبری با پشتیبانی از تبلیغات است که Roku در سال ۲۰۱۸ آن را راه اندازی نموده و دارای محتوای خبری ABC News است.

هنوز مشخص نشده است  که دقیقا چه رسانه‌ای، بخشی از استراتژی خبری آمازون خواهد بود و آیا آمازون از طریق تبلیغات، درآمدی از محتوای تولیدی خواهد داشت یا خیر. زمان عرضه‌ی این برنامه‌ی رایگان جالب است زیرا احتمالا همزمان با راه اندازی برنامه‌ی تلویزیون اپل خواهد بود که نه تنها در دستگاه‌های iOS و Apple TV، بلکه در دستگاه‌های Roku و تلویزیون‌های هوشمند از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال جی، سونی و Vizio در دسترس خواهد بود.

حرکت اپل برای گسترش زمان و مکانی که شما می‌توانید از تجربه تلویزیونی خود لذت برید، منعکس کننده‌ی تصمیم Roku با کانال مخصوص خود بوده که در حال حاضر در برنامه‌ی Roku به صورت رایگان موجود بوده و به همین ترتیب برای هر کاربر بدون در نظر گرفتن اینکه آیا یک دستگاه Roku دارد یا خیر، در دسترس خواهد بود. البته در حال حاضر گزینه‌ی اپل فاقد هرگونه گزینه‌‌ی رایگان یا پشتیبانی از تبلیغات است اما به احتمال زیاد با رشد تدریجی این  برنامه‌ی تلویزیونی در ماه‌ها و سال‌های آینده، تصمیمات اپل نیز تغییر خواهد کرد. اگر آمازون بر روی یک برنامه‌ی خبری رایگان کار کند احتمالا به دستگاه‌های استریم این شرکت محدود نخواهد شد.

با توجه به روند افزایشی در عدم استفاده از شبکه‌های کابلی، محتوای استریم با پشتیبانی از تبلیغات (چه به صورت زنده و چه به صورت ویدئو هنگام درخواست) گسترش خواهد یافت. مشتریانی که استفاده از شرکت‌های کابلی یا ماهواره‌ای خود را رها می‌کنند، واقعا نمی‌خواهند که از تماشای تلویزیون محروم شوند بلکه آنها صرفا مایل به پرداخت هزینه‌های زیاد برای لذت بردن از برنامه‌های تلویزیونی نیستند. سرویس‌های جدیدی مانند PlutoTV شروع به پر کردن این شکاف کرده‌اند زیرا این سرویس‌ها، محتوای درخواستی و زنده‌ای را ارائه می‌دهند که از کانال‌های فعلی به تنهایی قابل دسترس نیستند.

گزینه‌های رایگان مانند کانال Roku و کانال خبرنگاری آمازون برای Fire TV، بخشی از ترکیب جدید محتوای تلویزیونی بوده که ممکن است یک روز به طور کامل جایگزین تلویزیون‌های کابلی شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.