سامسونگ و کوالکام مودم ۵G به اپل نمی‌فروشند - تکفارس 
سامسونگ و کوالکام مودم ۵G به اپل نمی‌فروشند - تکفارس 

سامسونگ و کوالکام مودم ۵G به اپل نمی‌فروشند

حسین چوبین
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - 15:00
سامسونگ و کوالکام مودم ۵G به اپل نمی‌فروشند - تکفارس 

براساس گزارش تایوان الکترونیک تایمز هر دو شرکت سامسونگ و کوالکام قصد ندارند مودم‌های ۵G به اپل بفروشند. باتوجه به درگیری بین اپل و کوالکام به‌دلیل ثبت اختراع محصولات و رقابت اپل با سامسونگ این عمل شرکت‌های مذکور خیلی تعجب برانگیز نیست.

با این‌حال سامسونگ دلیلی دیگری هم برای ممنوعیت فروش خود اعلام کرد. شرکت مذکور اعلام کرد دلیل کاهش یا به‌نوعی ممنوعیت فروش مودم‌های ۵G به اپل کمبود Exynos 5100 است. در ادامه باید اضافه کنیم  حتی اگر سامسونگ ظرفیت تولید خود را بالا ببرد بازهم نمی‌تواند به‌طور کامل نیاز اپل را برطرف کند و مطمئنا اپل هم دوست دارد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رقیبش را تحت فشار قرار دهد.

تنها منبعی که اپل می‌تواند مودم‌های وایرلس خود را درحال حاضر از آن تامین کند اینتل است اما متاسفانه اینتل هنوز مودمی تحت شبکه‌ ۵G ندارد ساخت چنین مودمی تا سال ۲۰۲۰ طول می‌کشد. بنابراین فعلا به‌نظر می‌رسد آیفون‌های ۲۰۱۹ هیچ‌کدام از این امکان برخوردار نخواهند بود.

شرکت هواوی هم حدود ۵۰۰۰ مودم دارد که پردازنده تمامی این مودم‌ها کایرین است و به‌گفته شرکت مذکور، هواوی تمایلی به‌فروش چیپ‌ست های کایرین به سایر شرکت‌ها را ندارد. شرکت دیگری هم با نام UniSOC (برخی با نام Spreadtrun می‌شناسند) پس از جدا شدن از اینتل درحال طراحی یک مودم ۵G هستند که البته هنوز مشخص نیست ساخت این قطعه چقدرطول می‌کشد. بنابراین گزینه‌ای نیست که بتوان روی آن حساب بازکرد.

تمامی موارد بالا به MediaTek کمک می‌کند تا فروش بیشتر و موفق‌تری داشته باشد. اگر اپل بخواهد از تولیدات MediaTek استفاده کند باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد چراکه حدود ۶ماه زمان موردنیاز است تا مودم‌ها به اپل برسند.

در ادامه باید اضافه کنیم براساس گزارشی که امروز منتشر شد تحلیلگری عنوان کرد مودم‌های MediaTek استانداردهای اپل را ندارد و احتمالا سامسونگ هم از این مودم‌ها استفاده نخواهد کرد.

باتوجه به تمامی موارد بالا شرایط اپل بازهم بدتر شده است و به‌نظر می‌رسد به‌علت محدودیت‌های اعمال شده نتواند تا سال ۲۰۲۱ اولین گوشی ۵G را تولید و عرضه کند.

این تاخیرها به سرعت شبکه ۵G بستگی دارد. بسیاری از شبکه‌های مخابراتی و توسعه‌دهندگان مشتاقند تا با سرعت زیاد برنامه‌های خود را برای این شبکه و آینده آن منتشر کنند. رقابت اصلی شرکت‌ها برای به‌کاربردن شبکه۵G فقط امسال و سال آینده است اگر اپل نتواند این شبکه را تا سال آینده در گوشی خود به‌کار بگیرد با شرایط بسیار سختی رو‌به‌رو می‌شود.

در عین تمامی موارد بالا آقای Arcuri امروز سهام اپل را که ۱۰درصد بالاتر از قیمت اصلی رفته است را در پست خود قرار داد. وی در ادامه افزود بخش اعظمی از کاربران اپل از آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند بنابراین کاربران قدیمی دوست دارند تا نوعی شبکه ۴G قدرتمند و ارتقاء یافته را تجربه کنند.

به‌نظر شما کاربران تکفارس اپل می‌تواند امکان شبکه ۵G را تا سال آینده برروی گوشی‌های خود ایجاد کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.