ساخت خانه بوسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی در عربستان - تکفارس 
ساخت خانه بوسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی در عربستان - تکفارس 

ساخت خانه بوسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی در عربستان

پوریا اسدی
۴ فروردین ۱۳۹۸ - 18:00
ساخت خانه بوسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی در عربستان - تکفارس 

اگر به دنبال یک چاپگر سه بعدی هستید که بتواند به راحتی در کنار میزتان قرار بگیرد و اشیای کوچک را در خانه چاپ کند، چاپگر سه بعدی جدید شرکت Cobod International قطعا برای شما مناسب نخواهد بود. با ابعادی به اندازه‌ی یک انبار کوچک، BOD2 بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان بوده که برای ساخت و ساز طراحی شده است. این دستگاه قادر به چاپ ساختمان‌هایی به ابعاد ۴۰ فوت عرض، ۹۰ فوت طول و ۳۰ فوت ارتفاع است. به عبارت دیگر، اگر شما تنها به دنبال چاپ یک  اسپینر هستید، بهتر است که سایر محصولات موجود در بازر را امتحان نمایید.

Asger Dath، مدیر ارتباطات Cobod، به Digital Trends گفت:

BOD2 نسل دوم چاپگر سه بعدی برای ساختمان، به صورت ویژه دارای یک قاب ماژولار است که مشتریان را قادر می‌سازد تا اندازه چاپگر را بنابر اهدف خاص خود تغییر دهند. علاوه بر این BOD2 در حال حاضر سریع‌ترین چاپگر در بازار است. با استفاده بازوی متحرک و سیستم نازل قابل تنظیم، مشتریان ما قادر به چاپ سطوح مختلف دیوار، به خصوص سطوح بسیار صاف خواهند بود.

چاپگر به روشی مشابه FDM (چاپ رشته‌ فیبر) کار می‌کند. چاپگر با بتن تغذیه و سپس با استفاده از یک موتور در نازل چاپ، اکسترود می‌شود. این ماده‌ی بتنی به عنوان یک مخلوط خشک به چاپگر تزریق می‌شود. سپس با کمک یک پمپ با آب و سایر مواد مخلوط شده و از طریق یک لوله به نازل چاپگر منتقل می‌شود.

دات گفت:

پس از ساخت اولین ساختمان در اروپا و جلب نظر شرکت‌های ساخت و ساز، تصمیم گرفتیم BOD2 را بیشتر توسعه دهیم. اهداف شرکت‌های درخواست دهنده متنوع بوده و از این رو اندازه آنها متفاوت است. [این درخواست‌ها] منجر به ایجاد یک چاپگر ساخت و ساز ماژولار شده که به جای توسعه یک چاپگر در یک یا دو اندازه می‌تواند نیازهای هر مصرف کننده‌ای را برآورده کند.

چاپگر BOD2 اخیرا توسط شرکت ساختمانی Elite for Construction & Development Co خریداری شده است و هدف مشخص آن ایجاد خانه‌های چاپ شده در عربستان سعودی بوده که کاری بزرگ است. در مجموع، عربستان سعودی قصد دارد ۱٫۵ میلیون خانه را در دهه آینده بسازد. در حالی که همه آنها لزوما به صورت سه بعدی چاپ نشده‌اند، یک ابزار مانند این قطعا می‌تواند به صرفه جویی در زمان و پول منجر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید