سرانجام به‌روزرسانی One UI برای مرورگر اینترنت سامسونگ ارائه شد - تکفارس 
سرانجام به‌روزرسانی One UI برای مرورگر اینترنت سامسونگ ارائه شد - تکفارس 

سرانجام به‌روزرسانی One UI برای مرورگر اینترنت سامسونگ ارائه شد

عباد رمضانزاده
۲ فروردین ۱۳۹۸ - 21:00
Samsung-brings-One-UI-goodness-and-enhanced-dark-mode-to-its-mobile-browser

مهمترین به‌روزرسانی مرورگر اینترنت سامسونگ (“Samsung Internet Browser “) ماه گذشته منتشر شد اما ازآنجایی‌که این به‌روزرسانی فقط در نسخه بتا اپلیکیشن ارائه شد، می‌توان از این مسئله مطمئن بود که همه‌ی کاربران با ویژگی‌های جدید بسته موردنظر آشنایی پیدا نکردند.اما حالا سامسونگ ارائه به‌روزرسانی برای مرورگر اینترنت خود را به‌صورت عمومی آغاز کرده و از ابتدا این هفته تمامی کاربران تلفن‌های هوشمند سامسونگ قادر خواهند بود تا از تمام ویژگی‌ها و پیشرفت‌هایی که ماه گذشته توسط کمپانی اعلام شده بود لذت ببرند. از مهم‌ترین تغییراتی که این به روزرسانی شامل می‌شود می‌توان به زبان طراحی One UI که سال گذشته در Samsung Developer Conference معرفی شد اشاره کرد.

کسانی که صاحب گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نظیر گلکسی S9 و S9+ یا نوت ۹ هستند، اگر دستگاه خود را به اندروید پای به روزرسانی کرده باشند هم اکنون در حال استفاده از One UI بر روی این دستگاه‌ها هستند. البته با اینکه One UI تا حد زیادی در اندروید ۹٫۰ پای پیاده سازی شده است اما مرورگر اینترنت سامسونگ تا قبل از ارائه به‌روز‌رسانی مذکور، از لایه قدیمی خود استفاده می‌کرده است.

با این به روز‌رسانی سامسونگ مشکل مورد نظر را پوشش داده و مرورگر اینترنت خود را با زبان طراحی One UI یکپارچه سازی کرده است.

دارک مد پیشرفته برای مرورگر سامسونگ

اولین چیزی که پس از اعمال به‌روزرسانی متوجه خواهید شد آیکون جدید مرورگر سامسونگ خواهد بود که حالا با آیکون‌های مربوط به سایر اپلیکیشن‌های One UI بیشتر سازگار است و دیگر بخشی از طراحی کلی به نظر می‌آید. همچنین حتماً خواهید دید که لایه جدید کاملاً تغییر یافته است تا دسترسی به منوهای مربوط به عملکرد‌های مرورگر را برای کاربران راحت‌تر کند.

اساسا، طراحی جدید به کاربران مرورگر اینترنت سامسونگ این اجازه را می‌دهد که با یک دست به منوها و عملکرد‌های اصلی دسترسی داشته باشند. علاوه براین، به‌روز‌رسانی جدید پشتیبانی کامل از حالت شب (“Night mode”)، که به وسیله آن رابط کاربری در تمام اپلیکیشن‌های سیستمی به تم تاریک تغییر پیدا می‌کند، را نیز به ارمغان می‌آورد. البته این حالت شب درواقع یک نسخه پیشرفته از دارک مد قدیمی است که نمی‌توانست تمام وبسایت و رابط کاربری را تاریک کند.

اگر شما حالت شب One UI را نصب داشته باشید، دارک مد می‌تواند به‌صورت ویژه برای وبسایتها فعال شود. در تصاویر زیر می‌توانید تفاوت نسخه قدیمی‌تر مرورگر اینترنت سامسونگ و نسخه به‌روزرسانی شده را مشاهده کنید.

sumsung_Browser_Update

sumsung_Browser_Update

توقف آگهی‌های هدفمند و نگرانی‌های کم‌تر برای حریم خصوصی

سامسونگ همچنین این‌بار در به‌روزرسانی مرورگر اینترنت خود تغییراتی را اعمال کرده است که شاید کم‌تر کسی متوجه آن‌ها بشود اما این تغییرات بر روی استفاده شما از این اپلیکیشن تأثیرگذار خواهند بود. ضد ردیاب هوشمند یا Smart Anti-Tracking نام محافظ جدید سامسونگ برای جلوگیری از ردیابی در محیط وب بوده که در مرورگر موبایل کمپانی تعبیه شده است.

هدف از به‌کارگیری این تکنولوژی جلوگیری از وب‌سایت‌ها برای ردیابی شما و نمایش آگهی‌ها متناسب با جستجوهای قبلی‌تان است. اما این همه ماجرا نیست زیرا ردیابی می‌تواند کاربران مرورگر را از طریق راه‌های مختلف تحت تأثیر قرار دهد. به‌عنوان مثال، برخی از ردیاب‌ها می‌توانند با همان مکانیزمی که کاربران را تحت هدف آگهی‌ها قرار می‌دهد، پروفایل مرورگری آن‌ها را بازسازی کنند.

البته سامسونگ می‌گوید که ضد ردیاب هوشمند می‌تواند از این کار جلوگیری کند. به‌بیان‌دیگر، وب‌سایت‌ها حالا دیگر کم‌تر براساس سابقه وبگردی و جستجو‌های شما به شما تبلیغات نشان‌ خواهند داد و این یعنی در هنگام مرور صفحات وب، خیالتان از بابت رعایت حریم خصوصی آسوده‌تر خواهد بود.

این ویژگی ضد ردیابی اما زمانی که آخرین نسخه مرورگر اینترنت سامسونگ را دانلود می‌کنید به‌صورت پیش‌فرض فعال نخواهد بود اما شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به تنظیمات و مسیر Privacy and Security / Smart anti-tracking  آن را فعال کنید.

اگر مایلید بدانید که چه موقع می‌توانید نسخه جدید مرورگر اینترنت سامسونگ را دانلود کنید پاسخ “خیلی زود ” است. سامسونگ هم‌اکنون ارائه به‌روزرسانی را در گوگل پلی آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود که طی دو روز آینده همه کاربران قادر به دسترسی به آن باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید