آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 
آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4

مصطفی اسماعیلیان
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

امروزه به اشتراک‌گذاشتن بازی‌های PS4 برای خانواده و دوستان، مانند گذشته امری آسان و رایج نیست. به خصوص که محدودیت‌های زیادی برای آن اعمال شده است. از طرف دیگر با وجود انبوه زیادی از بازی‌هایی که به صورت دیجیتالی در حساب کاربری شما ذخیره شده‌اند، در نظر گرفتن الزامات اشتراک‌گذاری برای هر بازی بسیار دشوار خواهد بود. خوشبختانه هنوز هم روش‌هایی برای به اشتراک گذاری بازی همزمان در چند کنسول PS4 وجود دارد، تا دوستان و اعضای خانواده نیز بتوانند بدون نیاز به ورود مستمر به حساب کاربری شما، از بازی‌هایتان لذت ببرند. با یکی از ساده‌ترین روش های اشتراک گذاری بازی در کنسول PS4 همراه تکفارس باشید.

مراحل اشتراک گذاری بازی در کنسول PS4

در این روش با نحوه اشتراک گذاری بازی‌ها در کنسول PS4 آشنا خواهید شد. این قابلیت به دیگر کاربران مورد اعتماد شما اجازه می‌دهد تا با اعمال محدودیت‌هایی خاص، به بازی‌های حساب کاربری شما متصل شده و از آن‌ها لذت ببرند. برای فعال سازی این قابلیت باید اطلاعات ورود به حساب کاربری PS4 خود یا کاربر مورد نظر را در اختیار داشته باشید.

۱. برای شروع با استفاده از کنسول دوستتان به حساب کاربری PS4 خود وارد شوید.

۲. از منوی برنامه، به بخش تنظیمات وارد شوید.

آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

۳. بر روی گزینه Account Management کلیک کنید.

آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

۴. سپس Activate as your primary PS4 را انتخاب کنید.

آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

۵. و برای فعال‌کردن این قابلیت بر روی Activate کلیک کنید.

آموزش اشتراک گذاری بازی های PS4 - تکفارس 

با انجام مراحل بالا تمام بازی‌های حساب کاربری شما در کنسول مقصد نمایش داده می‌شوند. برای اجرای بازی‌ها، کاربر مورد نظر ابتدا باید آن‌ها را دانلود کند اما دیگر نیازی به ورود مستمر به حساب کاربری شما نخواهد داشت. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید به بازی‌های دوستتان نیز در کنسول خود دسترسی داشته باشید، باید همین مراحل را با در اختیار داشتن اطلاعات حساب او در کنسول ps4 خود انجام دهید.

نکات مهم در به اشتراک گذاری بازی‌های PS4

با استفاده از این روش می‌توانید بازی‌های خود را با تعداد نامحدودی از کاربران به اشتراک بگذارید، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا یک بازی را به طور همزمان در دو کنسول مختلف اجرا نمایید. البته طبق قوانین پلی‌استیشن، اگر بیش‌از دو نفر به یک بازی متصل شده باشید، می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما بشود.

توجه داشته باشید، در صورت انجام تغییرات مهم در حساب کاربری، دسترسی کاربران به بازی‌های شما قطع شده و باید مراحل ۱ تا ۵ را دوباره انجام دهند. از این رو، کاربران باید دستگاه خود را از بخش Activate as your primary PS4 غیرفعال سازند تا شما بتوانید کنسول خود را مجددا تنظیم نمایید. سپس با انجام مراحل ۱ تا ۵ دوباره دسترسی کاربران به بازی‌های شما فراهم می‌شود.

توصیه می‌کنیم حساب کاربری را تنها با اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید تا از هرگونه مشکل امنیتی پیشگیری شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از مرورگر اینترنت به حساب کاربری خود وارد شده و سپس از بخش Account Management تمام کاربرانی که به بازی‌های شما دسترسی دارند را مشاهده و یا در صورت نیاز غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که اگر به کنسول مبدا خود دسترسی نداشته باشید، بازی‌های شما برای هیچ یک از کاربران نمایش داده نخواهد شد. همچنین در صورت قطعی اینترنت و از دست رفتن ارتباط با حساب کاربری، امکان اجرای بازی‌های موجود در PlayStation Plus نیز وجود ندارد.

سوالات و پیشنهادات خود در مورد این آموزش را برای ما ارسال کنید. همچنین اگر روش‌های دیگری را نیز برای به اشتراک‌گذاری بازی‌های PS4 می‌شناسید، آن را با ما در میان بگذارید.

چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید