هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید - تکفارس 
هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید - تکفارس 

هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید

سید محمد معلمی
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 18:00
هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید - تکفارس 

بدون شک وان‌پلاس ۷ و گوشی ۵G این کمپانی چینی دو دستگاهی هستند که در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهند شد و با توجه به اطلاعات موجود، بعید است این دو گوشی حداقل تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ معرفی شوند ولی به خاطر رندرها و تصاویر منتشر شده می‌توانیم تا حدودی شیوه طراحی وان‌پلاس ۷ را حدس بزنیم. با تکفارس همراه باشید تا هر آنچه را باید در مورد این دستگاه بدانید.

[divider][/divider]

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]دوربین سلفی ظاهر شونده و حاشیه‌های بسیار باریک[/button]

بیایید از ظاهر جلویی وان‌پلاس ۷ شروع کنیم. همان‌طور که می‌بینید، هیچ ناچ یا بریدگی در این دستگاه به چشم نمی‌خورد و شاید همین تغییر مهم‌ترین تفاوت گوشی آتی کمپانی چینی نسبت به پرچمدار فعلی باشد.

وان‌پلاس سال گذشته سعی کرد از شیوه طراحی بهره ببرد که به ظاهر تمام صفحه نمایش نزدیک باشد ولی در این زمینه موفقیتی کسب نکرد اما حالا نمایشگر ۶٫۵ اینچی وان‌پلاس ۷ گویا به نسبت بدنه به تصویر ۹۵ درصدی مزین خواهد بود. این عدد شگفت‌انگیز در صنعت گوشی‌های هوشمند به خاطر حاشیه‌های باریک در کناره‌ها و بالای دستگاه به دست آمده است.

یکی از مشکلات این شیوه طراحی، نبود جایی برای قرار دادن دوربین سلفی می‌باشد. به همین خاطر، کمپانی چینی سعی کرده در محصول آتی خود از مکانیسم دوربین جلو ظاهر شونده بهره ببرد.

این پرچمدار از نوعی اسپیکر دراز استفاده می‌کند که گفته می‌شود در پایین لبه فریم آلومینیومی جای‌گیری خواهد کرد.

هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید - تکفارس 

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]سه دوربین عقب؛ یکی بیشتر از وان‌پلاس ۶ تی[/button]

درست مانند ظاهر گوشی، قاب پشتی دستگاه نیز از طراحی بهبودیافته‌ای نسبت به وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس ۶ تی بهره خواهد برد. بار دیگر، پرچمدار این شرکت چینی دارای دوربین اصلی عمودی است که در وسط قاب مشاهده می‌شود اما این‌بار یک لنز دیگر نیز دو حسگر را همراهی خواهد کرد.

متأسفانه جزئیات مربوط به هر لنز در دستمان نیست ولی بر اساس رویه فعلی بازار، لنز اصلی باید با لنزهای تله فوتو و زاویه گسترده همراه باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که وان‌پلاس یکی از لنزهای مذکور را کنار بگذارد تا برای گرفتن تصاویر بوکه باکیفیت‌تر، حسگر تشخیص عمق قرار دهد.

در ماژول دوربین اصلی دایره‌ای شکل، یک فلاش LED و یک سیستم فوکوس خودکار لیزری جدید به چشم می‌خورد. همچنین لوگوی وان‌پلاس نیز دقیقاً زیر دوربین جای‌گیری خواهد کرد.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]مشخصات فنی پرچمداران ولی بدون جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری[/button]

از نظر مشخصات فنی داخلی باید بگوییم که وان‌پلاس به احتمال ۹۹٫۹۹ درصد از کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد چرا که دیگر پرچمداران نیز همین تراشه را در خود جای داده‌اند. گفته می‌شود رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هم این پردازنده قدرتمند را همراهی خواهند کرد. به علاوه، این احتمال وجود دارد که نمونه‌های دارای ۸ و ۱۲ گیگابایت رم وجود داشته باشد که به ترتیب از حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برند.

سیستم عامل و رابط کاربری وان‌پلاس ۷ هم به ترتیب اندروید ۹ پای و آخرین ورژن Oxygen OS خواهد بود. اگر بخواهیم شایعات را نیز قبول کنیم، باید بگوییم که باتری ۴۱۵۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از قابلیت Warp Charge در پرچمدار آتی کمپانی چینی مشاهده خواهد شد. متأسفانه این دستگاه از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی نخواهد کرد.

چنان‌چه رندرها درست باشند، وان‌پلاس ۷ جا پای وان‌پلاس ۶ تی خواهد گذاشت و در خود جایی به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نخواهد داد. به جای این پورت، کاربران باید به ایربادهای دارای قابلیت اتصال به درگاه USB-C یا هدفون‌ها و هندزفری‌های بیسیم و بلوتوثی روی بیاورند.

هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید - تکفارس 

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]آیا این همان گوشی ۵G وان‌پلاس است؟[/button]

پاسخ به این سؤال را باید این‌گونه بدهیم: ممکن است. پیت لو، مدیرعامل وان‌پلاس در جدیدترین محاسبه‌ای که داشته عنوان کرده که اگرچه تفاوت‌هایی میان وان‌پلاس ۷ نسخه LTE 4G وجود دارد ولی این دستگاه با نمونه ۵G زیاد فرق نخواهد کرد.

این سخنان یعنی مدل ۵G هم احتمالاً ظاهری بدون حاشیه و دوربین سلفی ظاهر شونده خواهد داشت تا شبیه وان‌پلاس ۷ باشد. در این بین ممکن است به خاطر رعایت جانب احتیاط، مشخصات فنی داخلی قدرتمندتر و سایز گوشی بزرگ‌تر شود تا دستگاه ۵G داغ نشود. همچنین می‌توانیم مدعی باشیم که لوگوی ۵G در قاب پشتی جای خواهد گرفت؛ یعنی دقیقاً درست مانند دیگر گوشی‌های متعلق به شبکه نسل ۵ ارتباطات.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]تاریخ معرفی، زمان ورود به بازار و قیمت[/button]

انتظار می‌رود وان‌پلاس ۷ و نمونه ۵G آن در ماه می رسماً معرفی شوند. همچنین فروش گوشی اول احتمالاً یک هفته پس از رونمایی آغاز خواهد شد ولی دیگر دستگاه حداقل تا میانه‌های ماه ژوئن در بازار یافت نمی‌شود.

درست مانند وان‌پلاس ۶ تی، وان‌پلاس ۷ را هم باید بتوانیم در اکثر فروشگاه‌هایی که این کمپانی چینی فعال است بیابیم. در مورد نسخه ۵G این نکته را یادآور شویم که فروش آن در برخی بازارهای منتخب و به صورت محدود انجام خواهد شد.

در زمینه قیمت هم باز هم باید منتظر این باشیم تا وان‌پلاس دیگر رقبا را شوکه کند بنابراین وان‌پلاس ۷ با مشخصات فنی بسیار قدرتمند خود تنها ۶۰۰ دلار ارزش خواهد داشت تا نسبت به مدل وان‌پلاس ۶ تی که حدوداً ۵۵۰ دلار قیمت دارد، ۵۰ دلار گران‌تر باشد. نسخه ۵G نیز طبیعتاً ارزشمندتر خواهد بود ولی مدیرعامل این شرکت وعده داده بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت نخواهد خورد.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/91071/heres-everything-we-know-about-the-2019-iphone/” target=”on” button_color_fon=”#00ff00″ button_text_color=”#ff0000″ ]هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید[/button]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/91027/pixel-4-rumors-release-date-features-design-and-more/” target=”on” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#00ff00″ ]همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید[/button]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/90870/huawei-p30-release-date-price-news-and-leaks/” target=”on” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#00ff00″ ]همه آنچه تا کنون از پرچمدار آتی هوآوی می‌دانیم[/button]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/90911/samsung-galaxy-note-10-release-date-price-camera-leaks-rumours-everything-we-already-know/” target=”on” button_color_fon=”#00ff00″ button_text_color=”#ff0000″ ]همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید[/button]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/91094/oneplus-7-renders-showcase-design-entirely-pop-out-camera-included/” target=”on” button_color_fon=”#00ff00″ button_text_color=”#ff0000″ ]هر آنچه باید در مورد وان‌پلاس ۷ بدانید[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید