هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید - تکفارس 
هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید - تکفارس 

هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید

سید محمد معلمی
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 21:00
هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید - تکفارس 

اگرچه آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر مدت زیادی نیست که وارد بازار شده‌اند ولی شایعات مربوط به آیفون‌های سال ۲۰۱۹ در حال دست به دست شدن هستند. هرچند اطلاعات منتشر شده هنوز به تأیید نرسیده‌اند ولی به نظر می‌رسد پرچمداران امسال اپل نسبت به مدل‌های قبلی چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات فنی بهبود خواهند یافت. برای آن که هر آنچه باید را در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید، با تکفارس همراه باشید.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]مشخصات فنی[/button]

یکی از ویژگی‌هایی که گفته می‌شود باید شاهد آن در آیفون‌های ۲۰۱۹ باشیم، قابلیت شارژ دیگر دستگاه‌ها یا bilateral wireless charging است که البته سامسونگ آن را شارژر معکوس می‌نامد. با این تکنولوژی، یک گوشی آیفون می‌تواند دیگر دستگاه‌ها را شارژ کند. هوآوی در سال ۲۰۱۸ با معرفی گوشی میت ۲۰ پرو این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داد ولی به نظر می‌رسد فناوری استفاده شده توسط اپل کمی متفاوت‌تر از شیوه بهره‌برداری شده توسط کمپانی چینی باشد.

به علاوه، این احتمال نیز وجود دارد که آیفون‌های بعدی شیوه‌های اتصال بهبودیافته، باتری‌های قدرتمندتر، Face ID پیشرفته‌تر و . . . داشته باشند. البته در سال ۲۰۱۸ خبری به گوش رسید که آیفون‌های سال ۲۰۱۹ از تکنولوژی لمس سه بعدی استفاده نخواهند کرد؛ ویژگی که در آیفون ایکس آر فعلی نیز به چشم نمی‌خورد.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]صفحه نمایش[/button]

در حال حاضر آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس از پنل OLED به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کنند و آیفون ایکس آر از نمایشگر LCD رتینا استفاده بهره می‌برد. بر اساس ادعای مینگ چی کو، به کارگیری پنل‌های ۵٫۸، ۶٫۱ و ۶٫۵ اینچی در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ بسیار محتمل است. این تحلیلگر پیش از این مدعی شده بود که گوشی دارای نمایشگر LCD می‌تواند بیشتر از دیگر نمونه‌ها که پنل OLED دارند به فروش برسد.

وال‌استریت‌ژورنال هم ادعا می‌کند که آیفون‌های ۲۰۱۹ دارای نمونه‌ای خواهند بود که شباهت زیادی به آیفون ایکس آر دارد و اتفاقاً نمایشگر آن نیز LCD است و دو مدل دیگر همان پنل OLED را خواهند داشت. این اخبار خلاف ادعای گذشته سایت خبری ETNews است که می‌گفت اپل می‌خواهد در همه آیفون‌های جدید خود نمایشگر OLED قرار دهد.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]طراحی[/button]

اینکه اپل می‌خواهد چگونه آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را طراحی کند، بر کسی عیان نیست ولی شایعات زیادی دست به دست می‌شوند که قرار است در آنها پورت USB Type-C جای‌گیری کند. البته پیش از این شنیده شده بود که آیفون‌های بعدی از درگاه معمولی بهره خواهند برد و پورت Lightning همچنان باقی خواهد ماند. در این بین اما، مینگ چی کو می‌گوید که همه آیفون‌های ۲۰۱۹ دارای درگاه Lighting می‌باشند.

شایعات مربوط به استفاده از پورت USB-C در آیفون‌های جدید کاملاً منطقی است زیرا اپل در آیپد پرو سال ۲۰۱۸ از این پورت بهره برد چرا که کاربرد آن تقریباً با پورت Lightning برابری می‌کند با این تفاوت که امکان اتصال لوازم جانبی دیگر به آن بیشتر است. همین دلایل سبب شده‌اند تا خیلی‌ها فکر کنند اپل قصد دارد درگاه USB-C را در گوشی‌های جدیدش قرار دهد. به علاوه، اتحادیه اروپا هم شیوه استاندارد شارژ گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ را تعیین کرد که به نظر می‌رسد اپل نیز مجبور شود از این روش استفاده کند.

هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید - تکفارس 

در تصویر منتشر شده که گفته می‌شود به آیفون ۲۰۱۹ مربوط است، شاهد یک آیفون هستیم که از جلو به سه مدل فعلی گوشی‌های اپل شباهت بسیاری دارد ولی از قاب پشتی با آنها بسیار متفاوت است. در این عکس، ماژول افقی دوربین عقب به صورت عموی درآمده و به وسط قاب منتقل شده است. این دوربین حاوی سه لنز می‌باشد که لنز وسطی با یک فلاش LED احاطه شده است. این تصاویر که توسط اکانت توییتری onLeaks در اختیار دیگران قرار گرفته‌اند اگرچه رسمی نیستند و نمی‌توانیم آنها را ظاهر اصلی آیفون‌های سال ۲۰۱۹ بدانیم ولی بنا بر ادعای این حساب کاربری، اپل آنها را یکی از گزینه‌های طراحی محصولاتش برگزیده است.

هر آنچه باید در مورد آیفون‌های ۲۰۱۹ بدانید - تکفارس 

علی‌رغم اینکه این رندرها ناچ دارند ولی شایعاتی به گوش رسیده که اپل می‌خواهد دوربین سلفی را در یک حفره کوچک قرار دهد؛ یعنی چیزی شبیه به گلکسی A8s و آنر View 20. ضمن اینکه در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ پتنتی به دستمان رسید که نشان می‌داد اپل می‌خواهد ترند خود را در سال ۲۰۱۹ ادامه دهد و سپس در ادامه Ice Universe هم مدعی شد باید باز هم شاهد حضور ناچ در آیفون‌های ۲۰۱۹ باشیم. بر این اساس، اخبار تولید گوشی با حفره در نمایشگر شاید به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود.

یک پتنت دیگر نشان می‌دهد اپل قصد دارد آیفون‌هایی بسازد که بدنه‌ای سرامیکی دارند و رنگ بندی آنها نیز کامل است بنابراین با چنین اخباری باید ظاهر متفاوت این گوشی‌های پرطرفدار در سال جاری میلادی باشیم. این پتنت، گوشی را به نمایش می‌گذارد که کناره‌ها، بالا و پایین آن رنگی می‌باشد. ضمن اینکه لوگوی اپل نیز ممکن است به رنگ دیگری در آیفون‌های ۲۰۱۹ استفاده شود.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]دوربین[/button]

دوربین همیشه یکی از مهم‌ترین و برترین ویژگی‌های آیفون‌ها بوده و حالا باید ببینیم اپل در سال ۲۰۱۹ برای این بخش جذاب چه تمهیداتی اندیشیده است. گزارشات زیادی دال بر این هستند که آیفون‌های امسال سه لنز به عنوان دوربین اصلی خواهند داشت و از سنسور ۳D نیز بهره می‌برند. با توجه به ادعاهای مطرح شده توسط یکی از منابع خبری، نمونه جایگزین آیفون ایکس اس مکس از سه لنز برای دوربین عقب استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی سبب می‌شود تا عکاس زاویه بیشتری را ضبط کند و میدان دید گسترده‌ای داشته باشد. به علاوه، نرم‌افزار کامل کننده این بخش هم ویژگی‌های ویرایش تصاویر را خواهد داشت. این احتمال نیز می‌رود که یک تولیدکننده لنز به نام Largan وظیفه ساخت لنز سوم آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را بر عهده گیرد. لازم به ذکر است که این شرکت با دیگر کمپانی‌ها نیز کار می‌کند.

این برای نخستین بار نیست که چنین اخباری می‌شنویم. وال‌استریت‌ژورنال نیز مدعی شده بزرگ‌ترین آیفون امسال سه لنز خواهد داشت و دو مدل دیگر از ماژول دوربین اصلی دوگانه بهره خواهند برد. در ماه می، یک منبع خبری تایوانی همین خبر را داده بود ولی پا را فراتر گذاشته و اعلام کرد که هر کدام از لنزهای گوشی بزرگ‌تر ۱۲ مگاپیکسلی هستند تا جزئیات بیشتری ضبط کرده و قابلیت زوم پیشرفته‌تری داشته باشند.

در این بین بلومبرگ مدعی است که استفاده از سنسور ۳D در آیفون‌های امسال به تأخیر افتاده و این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت هرچند این احتمال می‌رود که شاهد حضور این حسگر در آیپد بعدی باشیم. پیش از این، Economic Daily News گزارش داده بود که آیفون‌های بعدی دارای نوعی شیوه برجسته بینی خواهند بود تا اشیا و صحنه‌ها را از زوایای مختلف بررسی کرده و چندین پرسپکتیو را برای تصاویر سه بعدی ذخیره کنند. همچنین، تحلیلگر آلمانی لو ژیالین بر این باور است که یک لنز استریو ویژن و یک لنز تله فوتو در ماژول دوربین اصلی سه‌گانه به کار خواهد رفت تا فضاهای سه بعدی را تشخیص دهد؛ ویژگی که گفته می‌شود شبیه TrueDepth در دوربین جلو آیفون ایکس است.

شایعه شده که سیستم دوربین ۳D اپل در اپلیکیشن APKit به چشم خواهد خورد. این نرم‌افزار که همزمان با iOS 12 به کاربران معرفی شد، دارای قابلیت تشخیص چهره پیشرفته‌تر، شناسایی اشیا به صورت ۳D و عکسبرداری واقع‌گرایانه است. دیگر اخبار مربوط به دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹ دال بر وجود ورژن جدید Live Photo است که سبب می‌شود مدت زمان ضبط ویدیوهای کوتاه از سه ثانیه به شش ثانیه افزایش یابد.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/91027/pixel-4-rumors-release-date-features-design-and-more/” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0080″ ]همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید[/button]

 

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/90911/samsung-galaxy-note-10-release-date-price-camera-leaks-rumours-everything-we-already-know/” target=”on” button_color_fon=”#ff0080″ button_text_color=”#000000″ ]همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید[/button]

 

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/90870/huawei-p30-release-date-price-news-and-leaks/” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0080″ ]همه آنچه تا کنون از پرچمدار آتی هوآوی می‌دانیم[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید