حفظ جان شخصی دیگر با محصولات اپل - تکفارس 
حفظ جان شخصی دیگر با محصولات اپل - تکفارس 

حفظ جان شخصی دیگر با محصولات اپل

سید محمد معلمی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - 22:00
حفظ جان شخصی دیگر با محصولات اپل - تکفارس 

همه ما می‌دانیم که ساعت‌های هوشمند اپل تا کنون جان بسیاری از افراد را نجات داده‌اند و معمولاً این اتفاقات نیز به خاطر وجود سنسور شمارنده ضربان قلب موسوم به الکتروکاردیوگرام در اپل واچ سری ۴ می‌باشد. حالا و بر اساس یک گزارش جدید از رویترز مشخص شد که نه اپل واچ بلکه یک گوشی آیفون جان شخصی دیگر را نجات داده است. البته این اتفاق ربطی به ویژگی خاصی نداشت و فقط گوشی مانع از این شد تا شخص ۴۳ ساله هدف تیر رها شده واقع نشود.

روز گذشته بود که در کشور استرالیا و در منطقه New South Wales، فردی توسط شخصی دیگر که تیر و کمان در دست داشت، تهدید شد. مرد ۴۳ ساله برای اینکه از صحنه فیلمبرداری کند، گوشی آیفون خود را جلوی مهاجم که کمان را در دست داشت و تیر را رها کرده بود گرفت اما به صورت معجزه‌آسایی تیر به آیفون خورد و فقط یک خراش کوچک روی صورت هدف این حمله باقی ماند.

در گذشته نیز اتفاقات این‌چنینی سبب حفظ جان افرادی شده بود. برای مثال در سال ۲۰۱۱، شخصی گوشی HTC DROID Incredible خود را در دست داشت که گلوله‌ای به سمت او شلیک شد. در سال ۲۰۱۵ هم یک دانشجوی ۲۴ ساله به خاطر فداکاری گوشی آیفون از یک حمله جان سالم به در برد. خاص بودن این اتفاق از آن جهت است که برای نخستین بار می‌باشد که یک گوشی هوشمند مانع برخورد تیر رها شده از کمان به بدن مالکش می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید