USB 3.2 سرعت فوق‌العاده با سردرگمی بیشتر - تکفارس 
USB 3.2 سرعت فوق‌العاده با سردرگمی بیشتر - تکفارس 

USB 3.2 سرعت فوق‌العاده با سردرگمی بیشتر

پوریا اسدی
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 11:00
USB 3.2 سرعت فوق‌العاده با سردرگمی بیشتر - تکفارس 

با توجه به نسل‌ها و انواع مختلفی که قبلا به بازار معرفی شده، نوآوری در استانداردهای USB طی چند سال گذشته کمی‌ کمرنگ شده است. اگر چه تفاوت‌های سرعت به عنوان عامل اصلی دربین هر یک از استانداردها ذکر شده، اما درک بعضی از استاندارد‌ها برای مصرف کنندگان بسیار دشوار شده است.

 اخیرا انجمن USB Implementors اعلام نمود که نسل بعدی USB-3.2 با سرعت انتقال بالاتر -تا ۲۰ گیگابیت در ثانیه- در اختیار افرادقرار خواهد گرفت اما تغییرات اسم نامطلوبی را نیز به استانداردهای قبلی اضافه خواهد کرد.

اگر چه تغییرات لزوما ساده نیست، مشخصات جدید USB-3.2 سه مرحله را معرفی می‌کند. خصوصیات قبلی USB 3.0 و USB-3.1 در حال حاضر کنار گذاشته شده‌اند، اما همچنان با نام‌های مختلف در حال انتقال داده با همان سرعت قبلی هستند.

نخستین ردیف، نام USB-3.2 Gen 1 (که قبلا با نام USB 3.0 شناخته می‌شد)، به نام تجاری SuperSpeed USB ارتقا یافته است و میزان انتقال داده‌ها را تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در بر می‌گیرد. دومین رده – USB 3.2 Gen 2 (که قبلا به نام USB 3.1 شناخته می‌شد) در نامگذاری به SuperSpeed USB با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه تغییر می‌کند. آخرینو جدیدترین استاندارد- که اکنون به نام USB 3.2 Gen 2 × ۲ شناخته می‌شود – به عنوان SuperSpeed USB با سرعت ۲۰ گیگابیت یر ثانیه  نام گذاری شده است.
این استاندارد جدید، حداکثر سرعت کلی را دو برابر می‌کند و با اجازه دادن به دو خط از انتقال داده با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، با سرعت دوبرابری نسبت به نسل قبلی عمل خواهد کرد. همچنین باعث می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند اعلام نمایند که دستگاه‌های آنها از USB-3.2 پشتیبانی می‌کنند. با این حال، برای کاربران، هنوز هم نیاز به یک روش مستقیم برای دانستن سرعت آنها وجود دارد. به عنوان یک راه حل، توصیه می‌شود که تولید کنندگان در هنگام بازاریابی محصولات جدید USB-3.2 به نام تجاری SuperSpeed بسنده کنند.

هنگامی‌ که به یک محصول بر اساس مشخصات USB-3.2 اشاره می‌شود، برای تولیدکنندگان شناساندن قابلیت‌های عملکردی این دستگاه برای نسان دادن تمایز ویژگی‌های این استاندارد بسیار مهم است.

با این حال، این نسل‌های مختلف همگی به با مدل‌های پیشین سازگار هستند، بنابراین با وجود سردرگمی‌ ذاتی، دستگاه‌های قدیمی‌تر با هر لپتاپ جدید با USB-3.2 کار خواهند کرد. همچنین به تولیدکنندگان توصیه می‌شود که محصولات خود را به انجمن USB Implementors ارسال کنند تا آرم‌های مناسب برای توصیه‌های بهتر مصرف کننده ارائه شوند. همراه با مشکلاتی که در حال حاضر برای خرید دانگل‌های لپ‌تاپ‌ وجود دارد، این یک پیشرفت ناخوشایند برای مصرف کنندگان خواهد بود.

شما از گدام نسل USB استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با نا درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.