نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 
نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

در رویداد سامسونگ تمام نگاه‌ها بر گلکسی‌های گران قیمت و گوشی هوشمند تاشو بود. اما در سایه این دستگاه‌های لوکس، سامسونگ کهکشانی جدیدی تحت عنوان S10e را نیز معرفی کرد که به نظر قهرمان مخفی آن شب بوده است. گلکسی S10e ارزان قیمت‌ترین پرچمدار بین گوشی‌های معرفی شده سامسونگ است که می‌تواند حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

S10e ارزانترین گوشی هوشمند جدید میان کهکشانی‌های سامسونگ است

البته گلکسی S10e هنوز هم بسیار گران است و سامسونگ قیمت پایه ۷۴۹٫۹۹ دلار را برای آن در نظر گرفته است. اما با وجود نسخه زرد، یک رنگ مخصوص برای گلکسی S10e وجود دارد که برای دو گوشی دیگر موجود نیست، این گوشی همچنین در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و سبز نیز عرضه می‌شود. نسخه گرانتر این گوشی با ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز در ازای ۸۴۹ دلار در دسترس است. ۸ مارس به عنوان تاریخ عرضه گلکسی S10e تعیین شده است اما پیش سفارشات از هم اکنون قابل ثبت هستند.

گلکسی S10e درست همانند S10 به نظر می‌رسد

در واقع، نسخه زرد رنگ گلکسی S10e را باید چشمگیرترین آن‌ها دانست، اما رنگ‌های دیگر نیز جذاب هستند. پنل پشتی این گوشی هوشمند، که در مقایسه با گلکسی S10 و S10 پلاس و حتی S10 5G به مراتب جمع و جورتر است، از شیشه ساخته شده که به خوبی در فریم بدنه جای گرفته است. اگرچه کیفیت آن به همان اندازه مدل‌های گران قیمت‌تر نیست اما این موضوع مهم نیست چراکه گلکسی S10e نیز کاملا قوی و با دوام است. این گوشی مانند برادران بزرگش، دارای گواهی IP68 بوده و بنابراین در برابر گرد و غبار و آب محفوظ است.

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

اگر شما هر سه گوشی هوشمند را در کنار یکدیگر قرار دهید، متوجه خواهید شد که گلکسی S10e در اطراف صفحه نمایش دارای کمی حاشیه می‌باشد. ما قبلا این موضوع را در آیفون XR اپل نیز شاهد بوده‌ایم. اما بر خلاف گوشی هوشمند اپل، کوچکترین مدل سامسونگ از پنل نمایشگر سطح پایین‌تری استفاده نمی‌کند و در گلکسی S10e نیز شاهد همان تکنولوژی فوق العاده AMOLED هستیم که در مدل‌های دیگر نیز به کار رفته است. تنها تفاوت نمایشگر این گوشی و دو مدل دیگر را می‌توان در اندازه کوچک‌تر و عدم وضوح QHD + دانست.

با این حال، در این گوشی دو تفاوت اساسی در مقایسه با گلکسی S10 دیده می‌شود. گلکسی S10e فاقد حسگر اثر انگشت درون نمایشگر است و اسکنر اثر انگشت در این گوشی به کنار دستگاه منتقل و با کلید پاور ادغام شده است. همچنین در پشت گوشی نیز تنها یک دوربین دوگانه قرار دارد و خبری از دوربین سه گانه نیست.

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

طراحی تخت، کوچک و زیبا

نمایشگر این گوشی ۵٫۸ اینچ و دارای رزولوشن +Full HD می‌باشد، همچنین یک حفره کوچک در سمت راست بالا آن تعبیه شده که دوربین جلوی دستگاه را در خود جای می‌دهد. سامسونگ این صفحه نمایش را Infinity-O می‌خواند. در حالی که لبه‌های صفحه نمایش در S10، S10 پلاس و S10 5G منحنی هستند، گلکسی S10e دارای صفحه نمایش ادج نبوده و از یک صفحه نمایش سنتی تخت بهره می‌برد. در واقع بسیاری از مردم لبه‌های منحنی را دوست نداشته و از عدم کاربردی بودن و مشکل ساز بودن آن در انتخاب گاردهای محافظ و… شکایت دارند. S10e بسیار عالی به نظر می‌رسد و صفحه نمایش آن دارای ویژگی‌های شناخته شده پنل‌های AMOLED است، به عنوان مثال رنگ‌های عالی، کنتراست‌ مناسب و رنگ مشکی عمیق. سامسونگ در طول سال‌ها ثابت کرده است که می‌تواند صفحه نمایش‌های بزرگی را تولید کند. یک ویژگی دیگر نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که با وجود صفحه نمایش تخت شما همچنان می‌توانید از ژست‌های حرکتی نمایشگرهای ادج در گلکسی S10e استفاده کنید.

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

کوچک اما قدرتمند

با رابط کاربری اندروید وان و تراشه جدید اگزینوس ۹۸۲۰ که در مدل‌های گران‌تر S10 نیز بکار رفته‌ است، گلکسی S10e را می‌توان از لحاظ عملکرد یکی از بهترین‌ها دانست. برنامه‌ها بدون تاخیر اجرا شده پیمایش در منوها، برنامه‌ها و وب سایت‌ها به راحتی با انگشتان دست شما انجام می‌شود. با داشتن گلکسی S10e نباید در مورد اجرای بازی‌ها نیز ترسی داشته باشید. این گوشی کوچکتر است اما از لحاظ قدرت چیزی از برادرانش کم ندارد! نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ نیز تفاوت چندانی با نسخه اگزینوس ندارد.

سامسونگ، گلکسی S10e پایه را با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد، اما شما می‌توانید نسخه‌ای با دو برابر فضای ذخیره سازی را نیز در ازای هزینه بیشتر تهیه کنید، این گوشی همچنین قابلیت ارتقاء حافظه از طریق درگاه microSD را نیز دارا می‌باشد.

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

دو دوربین نیز برای این گوشی کافی است

گوشی‌های بزرگتر S10 دارای سه یا حتی چهار دوربین در پشت خود هستند، اما گلکسی S10e تنها از دو دوربین برخوردار است. در این بین لنز تله فوتو است که حذف شده و به نظر سامسونگ وجود یک لنز با فاصله کانونی عادی و لنز فوق عریض را برای این گوشی کافی دانسته. با توجه به این واقعیت که لنز تله فوتو تنها زوم دو برابری را ارائه می‌دهد، کنار آمدن با حذف آن چندان دشوار نیست. دوربین‌های گلکسی S10e به شرح زیر هستند:

  • ۱۶ مگاپیکسل با زاویه فوق عریض، f/2.2
  • ۱۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی عادی ۱۲، فوکس خودکار دو پیکسل، OIS، f/1.5-2.4

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

دوربین تک لنر سلفی در گلکسی S10e نیز ۱۰ مگاپیکسلی بوده و در جلوی دستگاه قرار دارد. در دوربین این گوشی از هوش مصنوعی نیز استفاده شده که قرار است فیلترهای زنده، جلوه‌های زیبا بوکه، تشخیص صحنه خودکار، ترکیب بهتر تصویر و قابلیت‌های بیشتر را ارائه کند.

پاشنه آشیل گلکسی S10e

باتری را می‌توان تنها نقطه ضعف در گلکسی S10e دانست، در بررسی کاملی که در آینده برای شما همراهان تکفارس منتشر خواهیم کرد بیشتر به این موضوع و عملکرد باتری خواهیم پرداخت. باوجود باتری ۳،۱۰۰ میلی‌آمپر که به نظر چندان بزرگ نیست و با توجه به این واقعیت که گلکسی S10e قدرتی برابر با برادران بزرگترش دارد، وجود نمایش کوچکتر نیز نمی‌تواند جلوی کاهش عمتر باتری را بگیرد. اما اجازه دهید صبر کنیم و در آینده با بررسی‌های دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم چراکه در حال حاظر تمام اطلاعات ما در این مرحله در حد گمانه زنی است.

با این حال، کهکشانی مقرون به صرفه سامسونگ در بحث شارژ شدن، انعطاف بالایی دارد. این گوشی را می‌توان از هر دو طریق USB-C تا ۱۸ وات و یا به صورت بی‌سیم از طریق Qi شارژ کرد. و البته به لطف قابلیت پاور شارژ می‌توان توسط این گوشی به صورت بی‌سیم نسبت به شارژ گوشی و گجت‌های دیگر نیز اقدام کرد، قابلیتی که ما مشابه آن را قبلا در در هوآوی Mate 20 Pro دیده بودیم. البته ممکن است این کار برای شارژ کامل یک گوشی هوشمند مناسب نباشد، اما برای شارژ هدفون یا گلکسی واچ اکتیو گزینه مناسبی خواهد بود.

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

مشخصات فنی گلکسی S10e

نقد و بررسی ابتدایی گلکسی S10e - تکفارس 

گلکسی S10e الماس سیاه سامسونگ

افکار مطبوعات در مورد رویداد رونمایی از کهکشانی‌های جدید روشن است: کوچکترین عضو از S10 بیشترین توجه‌ها را به خود جذب کرده! گلکسی S10e بسیار خوش دست است و با وجود قیمت پایین‌تر به نظر می‌رسد که تقریبا می‌تواند از پس تمام کارهایی که برادران بزرگ‌ترش انجام می‌دهند برآید. همچنین بسیاری از کاربران وجود اسکنر اثر انگشت در کنار و صفحه نمایش تخت این گوشی را ترجیح می‌دهند. همچنین با وجود لنز واید، عدم وجود لنز تله فوتو نیز احساس نمی‌شود. به عقیده ما، سامسونگ گلکسیS10e به وضوح الماس سیاه رویداد ۲۰۱۹ سامسونگ است!

[divider][/divider]

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ اگر شما قصد خرید یکی از کهکشانی‌های جدید سامسونگ را داشته باشید کدام یک را انتخاب می‌کنید و چرا؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.