هوآوی Mate X با صفحه نمایش تاشو و ۵۵W SuperCharge معرفی شد - تکفارس 
هوآوی Mate X با صفحه نمایش تاشو و ۵۵W SuperCharge معرفی شد - تکفارس 

هوآوی Mate X با صفحه نمایش تاشو و ۵۵W SuperCharge معرفی شد

میر مهدی حامی
۵ اسفند ۱۳۹۷ - 21:30
هوآوی Mate X با صفحه نمایش تاشو و ۵۵W SuperCharge معرفی شد - تکفارس 

ما تیزرهای زیادی را مشاهده کردیم اما اکنون همه چیز رسمی است و هوآوی گوشی هوشمند منعطف خود با نام Mate X را معرفی کرده است. با وجود اتصال ۵G که بر پایه مودم هوآوی با نام Baolong 5000 می‌باشد، این شرکت ادعا می‌کند که سریعترین گوشی هوشمند ۵G را روانه بازار کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

این دستگاه همچنین از قابلیت SuperCharge با قدرت ۵۵W بهره می‌برد که آن را تبدیل به سریعترین گوشی هوشمند در روند شارژ شدن می‌کند، هوآوی ادعا می‌کند که Mate X می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه ۸۵ درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کند.

در حالت تبلت، Mate X یک صفحه نمایش ۸ اینچی با وضوح ۲۴۸۰x2200 پیکسل را ارائه می‌دهد و هنگامی که دستگاه را تا کنید قسمت اصلی آن ۶٫۶ اینچ با وضوح ۲۴۴۸ × ۱۱۴۸ پیکسل خواهد بود که دارای نسبت تصویر معروف ۱۹٫۵:۹ می‌باشد.

طرف دیگر دستگاه نیز نقش یک نمایشگر ثانویه را ایفا می‌کند، شبیه به نمایشگر دوم در nubia X و NEX Dual Display، که هر دو صفحه نمایش و دوربین در همان طرف قرار دارند. به گفته هوآوی، شما قادر خواهید بود تا “بهترین تصاویر سلفی را توسط این گوشی به ثبت برسانید. برای یک عکس برداری مناسب، شما نیاز به استفاده از صفحه دوم خواهید داشت که در هنگام تصویر برداری دارای کمی حاشیه جانبی می‌باشد، البته چندان هم عجیب نیست.

در حین رونمایی رسانه‌ای که قبل از رویداد رسمی برگزار شد، هوواوی خبر از وجود چهار دوربین داد. با این حال، در نمونه آزمایشی که ما مشاهده کردیم، تنها سه دوربین وجود داشت. این شرکت همچنین هیچ مشخصاتی از دوربین منتشر نکرده، اما ما می‌توانیم آرم Leica را به وضوح ببینیم، بنابراین باید تصاویری با کیفیت بالا را از دوربین این گوشی انتظار داشته باشیم.

این دستگاه با شعار تبلیغاتی “باریک‌ترین گوشی هوشمند تاشو در جهان” معرفی شد؛ هنگامی که Mate X در حالت تاشده باشد ضخامت آن ۱۱ میلی متر است و هنگامی که آن را باز کنید یک طرف آن تنها فقط ۵٫۴ میلیمتر ضخامن خواهد داشت، اما بعضی از اجزاء مانند دوربین همچنان به فضا مناسب‌تری برای قرارگیری نیاز دارند، بنابراین در طرف دیگر Mate X شاهد یک بیرون زدگی هستیم.

تمام این مشخصات به یک باتری بزرگ نیاز دارند و هوآوی آن را برای کاربران ارائه خواهد کرد؛ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت X را تامین کرده که از طریق یک پورت USB-C در قسمت پایین دستگاه شارژ می‌شود. همچنین اسکنر اثر انگشت نیز در کنار دستگاه قرار گرفته و با کلید پاور ادغام شده است.

هوآوی Mate X در اواسط سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲،۲۹۹ یورو (یعنی حدود ۲۶۰۰ دلار) تنها در یک رنگ (آبی اختری) عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این گوشی تاشو چیست؟ به نظر شما کدام یک از گوشی‌های تاشو معرفی شده توسط شرکت‌های مختلف تا کنون را می‌توان فاتح این رقابت دانست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.