اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 
اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView

حسین چوبین
۵ اسفند ۱۳۹۷ - 22:01
اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

باید به همه‌ی هواداران نوکیا بگوییم پرچم‌دار جدید و اولین گوشی پنج دوربین دنیا معرفی شد. همانطور که دقایقی پیش مشاهده کردید این گوشی در مراسمی قبل از آغاز رسمی MWC در بارسلونا معرفی شد. Nokia 9 PureView با پنج دوربین قدرتمند خود، نظر عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکسبرداری را جلب خود کرد؛ و مطمئنا باید منتظر نظرات این دسته افراد درمورد دوربین این گوشی باشیم.

اما قبل از آنکه به بحث کلی دوربین این گوشی بپردازیم، قصد داریم نگاهی کوتاه به ساختار کلی این گوشی داشته باشیم.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

بدنه این گوشی از دو لایه شیشه است که یک قاب فلزی این دو لایه شیشه را نگه داشته است. در حال حاضر ما در عصری زندگی می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند همگی از لایه‌ای شیشه‌ای ساخته شده‌اند. اما غافلگیری HMD برای هواداران این گوشی قابلیت ضد آب و گرد و غبار بودن این گوشی است. این گوشی دارای استاندارد IP67 است.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

صفحه نمایش Nokia 9 PureView حدودا ۶ اینچی (۵٫۹۹ اینچ) است که نوع صفحه نمایش آن P-OLED با کیفیت QHD+ بوده و همچنین دارای قابلیت HDR10 می‌باشد. گوریلا گلس ۵ (Gorilla Glass 5) امنیت کامل صفحه‌نمایش را فراهم کرده و به راحتی نمی‌شکند و آسیب نمی‌بیند.

نوکیا برای این گوشی از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده کرده و به علاوه می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره هوشمند هم برای ایمنی دستگاه خود استفاده کنید.

پردازنده این گوشی اسنپ دراگون ۸۵۵ است. البته باید بگوییم برای بهبود عملکرد و افزایش بازدهی در حالت های ضروری این گوشی دارای GPU, ISP, DSP می‌باشد. یک سال پیش تجربه استفاده از این پردازنده برای هرکسی امکان‌پذیر نبود اما در حال حاضر باتوجه به قیمت مناسب Nokia 9 PureView و گوشی های مشابه به چنین قیمتی استفاده از این پردازنده آسان‌تر شده و بیشتر افراد توانایی تجربه کردن آن را دارند.

Nokia 9 PureView فقط در یک رنگ موجود است (آبی) و فقط هم در یک مدل ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی موجود است. اما در ادامه قصد بررسی مختصر دوربین این گوشی را داریم.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

این گوشی ۵ دوربین در جلو دارد و هر لنز آن ۱۲ مگاپیکسل است. سه لنز این دوربین مونوکروم است و دو لنز دیگر مربوط به تصویر برداری رنگی است اما درنهایت باید بگوییم که این گوشی درمجموع با وجود دوربین سلفی ۶ دوربین دارد. فاصله کانونی پنج دوربین جلویی ۲۸ میلی متری هستند. همچنین این فاصله کانونی عکسبرداری تله فوتو و الترا واید را بهبود می‌بخشد. شرکت سازنده قصد نداشته تا این گوشی را با دوربین هوشمند طراحی کند اما با این وجود کیفیت تصاویر این گوشی بسیار بالا است. اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟

عملکرد دوربین این گوشی به نحوی است که هر پنج دوربین را با یکدیگر ترکیب کرده و تصاویر دینامیکی را ایجاد کرده که نور را در طی تصاویر مختلف متناسب با یکدیگر تنظیم می‌کند. به عنوانی دیگر شما در حال استفاده از دوربینی ۶۰ مگاپیکسلی هستید. سنسور هایی هم برای تشخیص عمق وجود دارد که در کیفیت تصاویر تاثیر زیادی دارد.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

نوکیا برای کسانی هم که دوست دارند عکس خود را به صورت خام دریافت کنند و آن را به صورت دستی ادیت کنند هم قابلیت هایی قرار داده به عنوان مثال تنظیم سایه ها، هایلایت کردن، بهینه سازی تصویر و شارپ کردن تصاویر که از همگی آن ها به راحتی می‌توان استفاده کرد. توسعه دهندگان Adobe هم در حال کار برروی این برنا‌مه‌ای هستند تا بتوان به طور کامل این تصاویر را ادیت کرد. این یعنی یک نسخه رایگان و به نسبت کم حجم از فتوشاپ برای گوشی های نوکیا و شاید به طور کلی این نسخه از اندروید منتشر شود. البته قصد سازندگان این است که این برنامه را به صورت پیش فرض فقط برای نوکیا ۹ و یا سایر گوشی های نوکیا قرار دهند تا یک برنامه انحصاری به حساب بیاید.

نوکیا همکاری هایی هم با گوگل داشته که در ادامه سایر موارد این همکاری را توضیح خواهیم داد. نوکیا با همکاری گوگل برنامه گوگل فوتو را برای ویرایش تصاویر منتشر کرده. بوسیله این برنامه شما می‌توانید تصاویر خام خود را ویرایش کنید.

بوسیله تکنولوژی جدید به کار رفته در این گوشی، دوربین این گوشی می‌تواند ۱۲۰۰ لایه از جزئیات تصویر را  تا فاصله‌ی ۴۰ متری را تشخیص دهد.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

این گوشی قابلیت انجام تنظیم دستی برای عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی را داست. فیلمبرداری با این دوربین هم با کیفیت ۴K و با ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین قابلیت HDR امکان پذیر است.

دوربین سلفی آن هم ۲۰ مگاپیکسلی است؛ البته در موقعیت های مختلف هم میزان کیفیت تغییر می‌کند و کیفیت آن به اندازه ۵ مگاپیکسل خواهد شد.

سیستم عامل این گوشی اندروید وان (نسخه پای) می‌باشد و بروزرسانی هایی هم برای آن منتشر خواهد شد. این یعنی خیلی سریعتر از آنچه که فکر می‌کنید باید این گوشی را بروز کنید.

باتری این گوشی هم ۳۳۲۰ میلی آمپر ساعتی می‌باشد که از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی کرده و به علاوه شارژ بی‌سیم هم دارد.

براساس گفته HMD گلوبال قیمت این گوشی ۶۹۹ دلار است که با توجه به پردازنده آن و امکانات قیمتی بسیار مناسب دارد.

اطلاعات رسمی Nokia 9 PureView - تکفارس 

اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که نوکیا احتمالا از این گوشی به تعدادی محدود تولید خواهد کرد؛ چرا که سهام نوکیا خیلی شرایط خوبی ندارد. البته هنوز نوکیا توضیحی درمورد تعداد واحد تولیدی خود نداده است.

درهر صورت باید صبر کنیم تا نتیجه فروش این گوشی را مشاهده کنیم؛ شاید نوکیا تغییراتی در پردازنده این گوشی اعمال کند. چراکه این گوشی بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای یا علاقه مندان به این زمینه ساخته شده.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با Nokia 9 PureView و دوربین پنجگانه آن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین ما را در تلگرام دنبال کنید، جهت عضویت کافی است بر روی تلگرام کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید