شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد - تکفارس 
شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد

علی مطاعی
۵ اسفند ۱۳۹۷ - 17:00
شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی قصد عقب افتادن از تکنولوژی ۵G را ندارد. این کمپانی به تازگی در کنفرانسی در بارسلونا اولین تلفن‌همراه خود که دارای گیرنده ‌۵G است را به نمایش درآورد. گوشی‌هوشمند Mi Mix 3 5G مدل جدیدی از Mi Mix 3 است که در ماه آبان عرضه شده بود.

این کمپانی قصد دارد تا با سری Mi Mix گوشی‌های بدون قاب تولید کند. در عوض استفاده از ناچ، شیائومی تصمیم به استفاده از دوربین جلوی کشویی دارد. نتیجه نسبت ۹۳٫۴ درصدی بدنه به تصویر است. پشت دستگاه دو دوربین تعبیه شده‌اند که از قابلیت فیلم‌برداری آهسته با ۹۶۰ فریم بر ثانیه برخوردارند. این گوشی دارای بدنه سرامیکی است.

در دستگاه جدید تغییرات کمی نیز اعمال شده‌اند. اول اینکه، شیائومی پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 را با Qualcomm Snapdragon 855 را تعویض کرده، که چیپست به کار رفته در گوشی Galaxy S10 نیز هست. برای مودم هم از مودم Qualcomm X50 5G استفاده کرده‌اند.

فهمیدن مزایای ۵G کار آسانی نیست و برای همین مدیر تولید شیائومی در کنفرانس تصمیم به برقراری تماس تصویری با یکی از همکارانشان، اورنج (Orange) اسپانیا گرفت. تماسی کمی تاخیر داشت و به کلی خیلی متقاعد کننده نبود.

در زمان انتشار شیائومی قصد همکاری با شرکت‌های اورنج، ۳، سانرایز (Sunrise)، تلفونیکا (Telefonica)، تیم (Tim) و وُدافون (Vodafone) را دارد. این گوشی در ماه اردیبهشت در دو رنگ سیاه و آبی کبود عرضه خواهد شد. باید دید که آیا شبکه اینترنتی ۵G تا این زمان راه‌اندازی خواهد شد یا نه.

شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد - تکفارس 

رئیس کمپانی کوالکام، کریسیانو آمُن بخشی از شور و هیجان شیائومی را با بردن نام Mi Mix 3 5G در طول حضورش در ابتدای کنفرانس از بین برد.

آمُن از این فرصت استفاده کرد تا کمی بازار را برای ۵G با دادن وعده ظهور پیش از موعد ۵G گرم کند. اون همچنین ادعا کرد که تکنولوژی ۵G مزایای متفاوتی را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و در این بین به عمل‌کرد آن در ترویج بازی‌های آنلاین بر روی گوشی اشاره کرد. به همین دلیل است که ۵G می‌بایست میزان تاخیر را کاهش دهد و تجربه بهتری از بازی‌های آنلاین به ارمغان بیاورد.

آمُن می‌گوید: «۵G همینجاست. سال ۲۰۲۰ یا اواخر ۲۰۲۰ نه بلکه ۲۰۱۹٫ امسال سال ۵G است.» او همچنین ادعا می‌کند که عرضه دستگاه‌های مجهز به ۵G به سرعت توسط سرویس دهندگان دنبال خواهند شد و سرویس‌های ۵G در نیمه دوم امسال شروع به کار خواهند کرد.

به گفته آمُن هوش‌مصنوعی دستگاه‌ها نیز از ۵G بهره‌ خواهند برد. او می‌گوید: «می‌توانید ]با ۵G [ قدرت فضای ابری را برای هر اپلیکیشن و سرویسی فعال کنید. ۵G اساسا دید ما را نسبت به تلفن‌های خود تغییر خواهد داد. همه چیز بهتر می‌شود.»

شیائومی اولین گوشی ۵G خود را معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی از این کنفرانس استفاده کرد تا بار دیگر گوشی Mi 9 را به نمایش درآورد. هفته گذشته شیائومی از جدیدترین پرچم‌دارش رو نمایی کرد. این دستگاه گوشی معمولی‌تری است که دارای یک ناچ به شکل قطره آب است واز پردازنده Snapdragon 855 و سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرد. در پشت این گوشی یک دوربین ۴۸ مگاپیکسل، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با زاویه گسترده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسیلی تله‌فوتو تعبیه شده‌اند.

قیمت این گوشی در نسخه‌ای با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ۵۱۰ دلار خواهد بود و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن به قیمت ۵۶۵ دلار به فروش خواهد رسید. پیش‌فروش این گوشی از امروز آغاز شده بود و ۹ اسفند به دست مشتریان خواهد رسید.

در حال حاضر شیائمی ماهانه ۲۲۴ میلیون کاربر تلفن‌همراه در سرتاسر دنیا دارد. با این که گوشی‌های شیائومی در آمریکا موجود نیستند، مشتریان می‌توانند این دستگاه‌ها را در اسپانیا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و بسیاری از کشور‌های آسیایی خریداری کنند.

همچنین، شیائومی از کارنامه بزرگش در محصولات مختلف نیز صحبت کرد. این کمپانی با بیش از ۲۰۰ شرکت همکاری می‌کند و چیزی حدود ۲۰۰۰ محصول را به نام خود در آورده است.

این کمپانی اعلام کرد تا به امروز بیش از ۵۶۰,۰۰۰ اسکوتر Mi به فروش رسانده. به گفته این کمپانی: «اسکوتر Mi پرفروش‌ترین وسیله نقلیه شخصی سال ۲۰۱۸ بوده است.»

در این کنفرانس شیائومی از چراغ هوشمند Mi LED نیز رونمایی کرد. این چراغ به کاربران امکان تغییر رنگ و میزان روشنایی چراغ را از طریق گوشی‌هوشمند ‌می‌دهد.

شیائومی درباره تلفن‌های ‌تاشوی خود چیزی نگفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید