دستگاه VR آتی HTC با ویژگی‌های جدید - تکفارس 
دستگاه VR آتی HTC با ویژگی‌های جدید - تکفارس 

دستگاه VR آتی HTC با ویژگی‌های جدید

سید محمد معلمی
۲ اسفند ۱۳۹۷ - 17:00
دستگاه VR آتی HTC با ویژگی‌های جدید - تکفارس 

به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند وضعیت خوبی ندارد ولی قصد دارد با تولید عینک‌های VR یا واقعیت مجازی هم‌چنان در این عرصه بدرخشد. این کمپانی تایوانی می‌خواهد با ساخت عینکی دیگر، یکی از مشکلات اساسی Oculus Rift که همان دکمه‌های آن بود را برطرف نماید.

حالا اچ‌تی‌سی در پیامی توییتری از عینک واقعیت مجازی مخصوص گیمرها رونمایی کرده که بیانگر خط مشی جدید این شرکت در تولید چنین دستگاه‌هایی است.

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی تلاش می‌کند اکثر مشتریان خود را از این طریق جذب نماید. از جمله امکانات محصول جدید کمپانی تایوانی که Vivo Cosmos نام دارد، می‌توان به استفاده بدون سنسورهای اکسترنال و همگام‌سازی با گوشی‌های موبایل اشاره کرد. بر این اساس، گیمرها از کار کردن با این دستگاه لذت بیشتری خواهند برد چرا که هدف از طراحی و ظاهر این‌چنینی، این افراد بوده‌اند.

پیام توییتری اچ‌تی‌سی را در ادامه می‌توانید بخوانید:

به دستگاه بازی جدید اچ‌تی‌سی به نام Vivo Cosmos نگاهی بیندازید. دکمه‌های این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه بازی کردن با واقعیت مجازی را برای شما خاطره‌انگیز کنند. برای اطلاعات بیشتر و اخبار جدید به سایت ما مراجعه کنید.

این کمپانی تایوانی مدعی است که دسته بازی و نحوه قرارگیری دکمه‌ها به شکلی هستند که انگشتان دست کاربران راحت‌تر می‌توانند آنها را لمس کنند. چراغ‌های موجود در دسته‌ها قادر خواهند بود حتی کوچک‌ترین حرکات را نیز تشخیص دهند. نکته دیگر اینکه، Vivo Cosmos با دستگاه‌های فعلی واقعیت مجازی هم قابلیت جفت شدن را دارد.

جالب است بدانید که دکمه‌ها و ماوس روی Vivo Cosmos گویا در داخل قرار گرفتند، موضوعی که بر خلاف آن در دیگر رقبا مانند Vivo Touch و Odyssey+ سامسونگ مشاهده می‌شود. خودِ نمایشگر هم داخل سازه دستگاه جای گرفته است تا کاربران بتوانند به راحتی دو دنیای مجازی و واقعی را بهتر احساس کنند؛ این یعنی برای انجام داند کارهای دیگر، نیازی به درآوردن عینک نخواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی عینک Vivo Cosmos عرضه خواهد شد و یا قیمت آن چه‌قدر است ولی تیزرها و ویدیوهای منتشر شده توسط اچ‌تی‌سی بیانگر این هستند که کمپانی تایوانی در حال آماده کردن تدارکات برای ورود این دستگاه در آینده‌ای نزدیک به بازار است. البته هنوز شایعاتی به گوش می‌رسد که کمپانی تولیدکننده قصد دارد ماژول دستگاه‌های واقعیت مجازی خود را بهبود بخشد و از نمایشگرهای شفاف‌تر رونمایی کند زیرا بر اساس آخرین اخبار، انتخاب دقیق‌تر دکمه‌ها، کیفیت بهتر دکمه‌های مسیریابی، ۶ درجه آزادی بیشتر و . . . ، از جمله امکانات محصولات آتی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید