سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 
سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی

میر مهدی حامی
۲ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

سامسونگ در رویداد شب گذشته خود از گوشی‌های پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی S10، S10 پلاس و S10e رونمایی کرد. و بله، این دستگاه‌های جدید S10 تقریبا تمام مواردی که نیاز داریم را برآورده خواهند کرد، اما آیا این تمام کار سامسونگ است؟ آیا سامسونگ در سال جاری چیز بیشتری برای ارائه در چنته ندارد؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با تکفارس همراه باشید.

یک دستگاه خوب اما نچندان هیجان انگیر

قبل از هر کار می‌بایست یک چیز را روشن کنم: S10 احتمالا بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار است. سه مدل این سری از کهکشانی‌های سامسونگ با بهترین پردازنده‌های فعلی، اگزینوس ۹۸۲۰ (نسخه اروپایی) یا اسنپدراگون ۸۵۵ (در نسخه چینی و آمریکایی آن) و همچنین میزان بالای رم که در نسخه پلاس این گوشی‌ها به ۱۲ گیگابایت نیز می‌رسد عرضه خواهند شد که برای برآورده کردن تمام نیازهای کاربران کافی خواهد بود. گزینه‌های موجود برای ظرفیت ذخیره سازی نیز از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت برای نسخه پلاس می‌باشد.

علاوه بر این، سامسونگ برای اولین بار دوربین سه گانه را در پشت پرچمداران خود قرار داده است که در نسخه پلاس با یک دوربین سلفی دوگانه نیز همراه می‌شود. گلکسی S9 یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار را ارائه می‌کند و باتوجه به وجود تثبیت کننده اپتیکال و دیافراگم متغیر، انتظار می‌رود که جانشین آن یعنی گلکسی S10 به زودی از این گوشی در عملکرد دوربین پیشی بگیرد.

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

این تمام ماجرا نیست: سازنده کره‌ای هنوز هم فکر می‌کند که ناچ یک ترند زودگذر و درحال کنار گذاشته شدن است و از آن در هیچ یک از پرچمداران خود استفاده نکرده است. از سوی دیگر، ما خبر خوبی برای طرفداران اتصال جک هدفون (از جمله خود من) داریم، چرا که S10 در برابر ترند حذف این ویژگی ایستاده و کماکان یک جک هدفون خوب را برای کاربران در گوشی‌های خود ارائه می‌کند.

در این مقاله در مورد ویژگی‌های این سری از پرچمدارن سامسونگ بحث نخواهیم کرد چرا که در آینده با مقالاتی دقیق‌تر به بررسی گلکسی S10 خواهیم پرداخت. با این حال، اگرچه که لیست مشخصات فنی استثنایی هستند اما به نظر می‌رسد تنها با یک به‌روزرسانی برای S9 روبرو هستیم. ما در مورد تولید کننده شماره پرچمداران دنیای گوشی‌های هوشمند صحبت می‌کنیم و به همین دلیل است که انتظار نوآوری‌ و به کار گیری از ویژگی‌های هیجان انگیز بیشتری را از سوی سامسونگ داشتیم اما در رویداد معرفی این پرچمداران کمی نا امید شدیم.

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

درز پیدا کردن اطلاعات به دشمن شرکت‌ها بدل شده است

این روزها شگفت زده کردن مردم کاری دشوار است که یکی از دلایل اصلی آن درز اطلاعات می‌باشد. و بله، خود ما رسانه‌های دیجیتالی هستیم که عمدتا بابت این موضوع سرزنش می‌شویم. ماه‌ها و ماه‌ها شایعات و تصاویر، امکانات احتمالی دستگاه‌هایی که در آینده معرفی خواهند شد را فاش می‌کنند تا جایی که تقریبا تمام اطلاعات این دستگاه‌ها هفته‌ها قبل از معرفی رسمی برای مردم آشکار می‌شود.

اگرچه هنوز زمان باقی مانده تا برگذاری این رویدادها را در تقویم خود چک می‌کنیم، اما تمام هیجان این رویدادها از بین رفته است و در زمان رونمایی احساسات کمی از کاربران دریافت می‌شود، در واقع شگفت زده کردن مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود و این موضوع به یک مشکل عمومی در جامعه بدل شده است.

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

نوآوری در دستان دیگر تولید کنندگان است

بعضی ها ممکن است بگویند سامسونگ نیازی به شگفت زده کردن کاربران با پرچمداران خود ندارد. بسیاری از کاربران به دلیل محبوبیت نام تجاری و به لطف مشخصات رده بالا، به خرید گوشی‌های هوشمند سامسونگ با قیمت بالا ادامه خواهند داد. علاوه بر این، خود این سازنده نیز تایید کرده است که استراتژی آن‌ها معرفی نوآوری‌های خود را در دستگاه‌های میان رده (دوربین چهارگانه در A9، صفحه نمایش حفره دار در A8s)، و سپس استفاده از آن‌ها در پرچمداران است.

اما اگر یک گام به عقب بر گردیم و برای یک لحظه فکر کنیم، تنها تولید کنندگانی که به تازگی موفق به شگفت زده کردن کاربران شده‌اند اوپو، ویوو و امثال آن‌ها بوده‌اند، برای مثال با معرفی دوربین‌های کشویی. به نظر من برندهایی که بر روی ترکیب نوآوری و قیمت مقرون به عنوان یک ابزار بازاریابی سرمایه گذاری کرده‌اند، گوشی‌هایی کاملا انقلابی را روانه بازار کرده‌اند (همانطور که در مورد Pocophone F1 شاهد آن بودیم).

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

تحت الشعاع قرار گرفتن گلکسی S10 با معرفی گوشی هوشمند تاشو سامسونگ

برخی از شما ممکن است پیش خود بگویید که ما چگونه با وجود معرفی گوشی تاشو، از عدم نوآوری سامسونگ سخن می‌گویم. بله درست است، ما هم با معرفی این گوشی تحت تاثیر قرار گرفتیم اما هنوز نمی‌توان این دستگاه را یک گزینه خرید واقعی دانست. با وجود برچسب قیمتی بسیار بالا و تولید محدود نمی‌توان آن را یک گوشی برای عموم مردم دانست و ما بیشتر آن را به عنوان یک قدرت نمایی از این برند کره‌ای می‌دانیم که قصد عرضه اولین گوشی هوشمند منعطف جهان را قبل از دیگر نام‌های بزرگ این صنعت داشته است (اگرچه به طور فنی، Royole’s FlexPai اولین گوشی انعطاف پذیر جهان است).

شاید این یکی از دلایلی است که سامسونگ تمام توان خود را روی S10 قرار نداده و بیشتر تمرکز خود را بر گلکسی Fold معطوف کرده است. در یک بازار اشباع شده، لازم است که محصولی کامل بازبینی شده و جدید را ارائه کنید و این دقیقا همان کاری است که باید با معرفی گوشی‌های انعطاف پذیر انجام شود. علاوه بر این، یکی از مزیت‌های گلکسی Fold این است که کمتر قربانی درز اطلاعات شده و ما تا پیش از معرفی رسمی موارد کمتری را در مقایسه با گلکسی S10 از آن می‌دانستیم.

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

اگر به عقب نگاه کنیم، می‌توانیم گلکسی S8 را آخرین گوشی از برند گلکسی سامسونگ بنامیم که تغییرات چشمگیری را با طراحی جدید در آن زمان و استفاده از صفحه نمایش بهینه‌تر نسبت به نسل پیشین خود به ارمغان آورد و به الگوی انقلابی این صنعت بدل شد. S9 نیز یک گوشی هوشمند عالی بود اما بیشتر یک به‌روزرسانی برای نسل قبل خود به شمار می‌رفت. اکنون به نظر می‌رسد که همین موضوع برای S10 نیز صادق است.

در مورد قیمت نپرسید!

اعداد خود گویای همه چیز هستند. بازار گوشی‌های هوشمند در حال رکود است و تولید کنندگان بزرگ پیش بینی‌های درآمد کمتری نسبت به سال ۲۰۱۹ دارند. مصرف کنندگان نیز اکنون دیرتر برای ارتقاء گوشی‌های قدیمی خود اقدام می‌کنند اما تولید کنندگان نمی‌توانند این افت سود را تحمل کنند. یکی از راه حل‌های ممکن چیست؟

بدیهی است که قیمت گوشی‌های هوشمند، به ویژه پرچمدارن افزایش می‌یابد. اخیرا، ما با برخی از دستگاه‌ها با برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلار و یا حتی بیشتر از آن روبرو شده‌ایم و اکنون می‌بایست S10 پلاس را نیز به جمع این گوشی‌ها بیافزاییم. پرداخت ۱۵۰۰ دلار برای یک گوشی هوشمند دیوانه کننده است، مگر اینکه پرداخت این هزینه برای یک دستگاه انقلابی باشد که کاملا با تمام دستگاه‌های دیگر موجود در بازار تفاوت داشته باشد. این طور نیست؟

سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی عالی اما نه انقلابی - تکفارس 

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم با رونمایی سامسونگ از گلکسی S جدید نا امید شدید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید