کوالکام در پی عرضه تراشه‌هایی برای Android Go - تکفارس 
کوالکام در پی عرضه تراشه‌هایی برای Android Go - تکفارس 

کوالکام در پی عرضه تراشه‌هایی برای Android Go

میر مهدی حامی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 18:00
کوالکام در پی عرضه تراشه‌هایی برای Android Go - تکفارس 

به نظر می‌رسد که کوالکام در حال آماده سازی یک تراشه برای گوشی‌های ساده و ارزان قیمت می‌باشد که احتمالا مربوط به پروژه Android Go خواهد بود. این تراشه QM215 نامیده می‌شود و ممکن است بخشی از خط تولید اسنپدراگون نباشد و به جای آن ممکن است به عنوان پلتفرم موبایل ۲۱۵ کوالکوم به بازار عرضه شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

صرف نظر از نامگذاری، این تراشه مربوط به اسنپدراگون ۴۱۰ و ۴۲۵ است. QM215 به یک پردازنده چهار هسته‌ای (احتمالا با هسته Cortex-A53) با سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی با سرعت ۶۵۰ مگاهرتز جهز خواهد شد. روشن نیست که آیا این تراشه در فرایند ۲۸nm مانند ۴۱۰/۴۲۵ ساخته خواهد شد و یا معماری مدرن‌تری را دارا خواهد بود.

کوالکوم در حال آزمایش برخی از طرح‌های مرجع است که دارای ۱GB یا ۲GB حافظه LPDDR3 قدیمی و حافظه ذخیره سازی ۸/۱۶ گیگابایت هستند که در این صورت با نظریه Android Go مطابقت خواهد داشت. ظاهرا هوآوی در این ماجرا نقش داشته و در حال آزمایش گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۷۲۰p + و اسکنر اثر انگشت می‌باشد.

به نظر شما چنین پردازنده‌ای با توجه روند روبه رشد تکنولوژی در گوشی‌ها، نیاز کاربران را برآورده خواهد کرد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید