روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد - تکفارس 
روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد - تکفارس 

روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد

سید محمد معلمی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 21:00
روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد - تکفارس 

مشکل مشاهده صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها توسط افراد دیگر به غیر از صاحب دستگاه، باعث شده کمپانی‌ها به دنبال راهکارهای مختلفی باشند تا این معضل را حل کنند. برخی از آنها حتی سعی کرده‌اند از یادگیری ماشینی بهره ببرند ولی واقعیت آن است که این قضیه بسیار پیچیده بوده و هر شرکتی نمی‌تواند آن را حل و فصل نماید.

حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت ایده جدیدی برای استفاده از لپ‌تاپ در محیط‌های شلوغ ابداع کرده و توانسته آن را با پتنتی که منتشر نموده، به همه نشان دهد. این قابلیت که Toxicity Shield نام دارد، سبب می‌شود اطلاعات و داده‌هایی را به نمایش بگذارد که باب میل کاربر هستند.

روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد - تکفارس 

این اطلاعات می‌توانند چت‌های مبتنی بر صوت یا متن (چیزی شبیه محیط بازی‌های چند نفره) و یا نمایشگرهای گرافیکی در حالت ویدیویی باشند. به علاوه، این سیستم می‌تواند بخشی از نیازهای آنلاین یا حتی VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) افراد را هم برطرف نماید. این ایده مایکروسافت کاربران را قادر می‌سازد تا با کسانی که می‌خواهند ارتباط برقرار کنند و کسی مزاحم آنها نشود.

ترجیح ما این است که Toxicity Shield نه تنها برای محیط‌های پر سروصدا و شلوغ کاربرد داشته باشد بلکه بهتر آن است که وقتی افراد دهان خود را بیش از حد به میکروفون نزدیک می‌کنند یا به وبکم نزدیک می‌شوند نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. مطمئناً این ویژگی خوشایند بسیاری از افراد نخواهد بود؛ به خصوص کسانی که عادت دارند همواره در کارهای خصوصی دیگران دخالت کنند.

روش مایکروسافت برای حفظ حریم شخصی افراد - تکفارس 

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که این سیستم چگونه کار می‌کند؟ واقعیت آن است که Toxicity Shield داده‌های دلخواه کاربران را بررسی کرده و آنها را بر اساس ترجیح صاحب دستگاه نمایش می‌دهد. به علاوه، یادگیری ماشینی می‌تواند این داده‌های شخصی که TSM نامیده می‌شوند را به صورت مدل‌های مختلفی پیش‌بینی کرده و رفتارهای مشکوک دیگران را تشخیص دهد. پروفایل‌های پیش‌فرض ممکن است حاوی تنظیماتی باشند که موتور مربوطه لازم دارد تا حریم خصوصی کاربر را به وجود آورد. اگر اطلاعات، به خوبی در اختیار سیستم قرار گیرند، مطمئناً پاسخگوی نیازهای کاربران خواهند بود و داده‌هایی که آنها می‌خواهند مخفی بمانند را نمایش نخواهند داد. حتی گفته می‌شود که در برخی موارد، یادگیری ماشینی می‌تواند نسبت به نگاه افراد ناشناس هشدار داده و تمامی اتفاقات در جریان را متوقف نماید.

اگر این سیستم درست کار کند، قطعاً در محیط‌های شلوغ به حفظ حریم شخصی افراد کمک خواهد کرد اما با توجه به اینکه تازه پتنت این ایده مایکروسافت منتشر شده، معمولاً مدت طولانی طول خواهد کشید تا این سیستم تجاری شود.

آیا شما فکر می‌کنید با این روش، کاربران می‌توانند در دست افراد کنجکاو راحت شوند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید