خیز اپل برای رقابت با الکسا و دستیار گوگل - تکفارس 
خیز اپل برای رقابت با الکسا و دستیار گوگل - تکفارس 

خیز اپل برای رقابت با الکسا و دستیار گوگل

محمدرضا موسوی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 09:00
خیز اپل برای رقابت با الکسا و دستیار گوگل - تکفارس 

بر اساس گزارشی از خبرگزاری Axios شرکت اپل، PullString، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی واقع در سانفرانسیکو  را خریداری کرده است. این استارت‌آپ در حوزه  هوش‌مصنوعی صوتی فعالیت می‌کند و با شرکت‌های نامی در این حوزه همکاری دارد.

PullString در سال ۲۰۱۱ توسط کارکنان Pixar تاسیس شده بود. مدیر عامل این شرکت، اوران جیکوب، سابقا مدیر ارشد فناوری در شرکت Pixar بوده است. شرکت PullString در صنعت تکنولوژی به عنوان شرکت سازنده نرم‌افزارها و سیتسم صوتی برای اسباب‌بازی‌های محبوبی چون Mattell و عروسک باربی شناخته می‌شود.

هنوز دقیقا معلوم نیست چه چیزی عاید اپل از این معامله صد میلیون دلاری می‌شود. البته تاکنون بیش از ۴۴ میلون دلار توسط بنگاه‌های سرمایه گزاری در PullString هزینه شده است.  جدا از اسباب بازی‌ها، این شرکت در توسعه پلتفرم الکسا متعلق به شرکت آمازون و دستیار گوگل هم همکاری داشته است. بنابراین می‌شود حدس زد که اپل برای تسریع روند پیشرفت دستیار صوتی خود که سیری نام دارد و بهبود کارایی اپلیکیشن‌های مربوط به آن این شرکت را خریداری نموده است چرا که فعلا  سرویس‌های اپل بسیار ضعیفتر و ابتدایی‌تر از برنامه‌های گوگل و آمازون هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید