بررسی بازار داغ ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
بررسی بازار داغ ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

بررسی بازار داغ ساعت‌های هوشمند

محمدرضا موسوی
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - 22:00
بررسی بازار داغ ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

ساعت‌های هوشمند و محبوبیت روزافزون‌شان برای مردم به‌ویژه نسل جوان، این روزها تبدیل به موضوع داغ دنیای فناوری گشته است. این ساعت‌ها یکی دیگر از هدایای تکنولوژی برای مردم محسوب می‌شوند که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ برای بررسی وضیعت این گجت‌های پوشیدنی از شما دعوت می‌کنیم با تکفارس همراه باشید.
در مقایسه با بازار تقریبا آرام گوشی‌های هوشمند، صنعت ساعت‌های هوشمند بازار پر رونقی را داشته و بخوبی درحال توسعه است. یکی از دلایل فروش بسیار بالا این محصولات این است که هنوز این ساعت‌ها فراگیر نشده‌اند، بدین معنا که بسیاری از افراد برای اولین بار در حال تهیه این دستگاه‌ها هستند. براساس گزارشی جدید که از گروه NPD منتشر شد، در طی دوازده ماه گذشته، بازار فروش این محصولات در ایالات متحده شاهد افزایش ۶۱ درصدی بوده و در کل ۵ میلیارد دلار فروش داشته است.
در گزارش به این نکته اشاره شده که ۱۶ درصد از جمیعت بزرگسال امریکا، اکنون دارای ساعت‌های هوشمند هستند در حالی که در نوامبر ۲۰۱۷ تنها ۱۲ درصد از این جمعیت از ساعت هوشمند استفاده می‌کردند. ۲۳ درصد از افراد که بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند دارای یک ساعت هوشمند هستند. طبق امار گرفته شده، بیشتر مردم بر این باور هستند که ساعت‌های هوشمند مختص افراد فعال و ورزشکار است زیرا از این محصولات برای پیگیری تمرینات‌شان استفاده می‌کنند؛ آمار نشان می‌دهد که در امریکا ۱۵ درصد از کاربران برای کنترل دیگر وسایل هوشمند خود از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند. افزایش کارایی‌ نرم‌افزارهای ساعت هوشمند موجب جذب کاربران بیشتری نیز شده است.
وستون هندرک، مدیر و تحلیلگر صنعتی NPD در رابطه با این موضوع اینچنین گفت:

در طی ۱۸ ماه گذشته فروش ساعت‌های هوشمند افزایش زیادی پیدا کرده و آن دسته از افردای که تصور نمی‌کردند که این محصولات توانایی تبدیل شدن به یک کالای همگانی شود را متوجه ساخت که در مورد این محصول زود قضاوت کرده بودند. قابلیت اتصال پایدار به اینترنت بدون نیاز به گوشی هوشمند، ویژگی برجسته این محصولات برای کاربران محسوب می‌شود. آنها اکنون از ویژگی‌هایی همچون قابلیت دریافت اعلانات مختلف، ارسال‌ پیامک، کنترل وسایل هوشمند خانگی و . . . ، که ساعت‌های هوشمند در اختیارشان می‌گذارند، خوشنودند.

ساعت‌های هوشمند اپل، اکنون به دلیل نمایش ضربان قلب، به عنوان ناجی جان انسان نیز شناخته می‌شوند. با بهره‌ بردن از الکتروکاردیوگرام (ثبت کننده و نمایش دهنده ضربان قلب) اپل موفق به کسب جوایز گوناگون و جلب توجه افکار عمومی شده است. طبق این گزارش، شرکت اپل پیشتاز صنعت ساعت‌های هوشمند در امریکا است. سه برند توانسته‌اند ۸۸ درصد از فروش این ساعتها را به خود اختصاص دهند و آن شرکت‌ها عبارنتد از اپل، سامسونگ و فیتبیت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید