توکیو، مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ را از مواد بازیافتی تهیه‌ خواهد کرد - تکفارس 
توکیو، مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ را از مواد بازیافتی تهیه‌ خواهد کرد - تکفارس 

توکیو، مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ را از مواد بازیافتی تهیه‌ خواهد کرد

امیر مریخ
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 15:00
توکیو، مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ را از مواد بازیافتی تهیه‌ خواهد کرد - تکفارس 

کمیته سازماندهی توکیو اعلام کرده است که برای بازی‌های المپیک و پارا المپیک ۲۰۲۰، انتظار دارد که به اهدافی که برای آن برنامه ریزی کرده است دستیابی پیدا کند. در طی برنامه ریزی‌های انجام شده کمیته‌ی سازمان دهی بنا دارد تا مدال‌های قهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف را با استفاده از بازیافت قطعات اکترونیکی بلااستفاده، تولید کند. این کمیته می‌گوید:

سطح بالایی از حمایت عمومی و شرکت‌ها در سرتاسر ژاپن و از ورزشکاران ملی و بین المللی در جهت انجام این پروژ ما را همراهی می‌کند.

به این ترتیب و در حال حاضر مقامات شهری موفق به جمع آوری ۴۷۴۸۸ تن قطعه الکترونیکی به منظور بازیافت و تولید مدال‌ها شده‌اند. این رقم شامل بیش از پنج میلیون گوشی بلااستفاده‌ای می‌شود که مردم به فروشگاه‌های NTT Docomo تحویل داده‌اند. ایستگاه‌های جمع آوری فطعات نیز در دفاتر پستی و دیگر ساختمان‌های عمومی قرار داده شده‌اند. هدف این کمیته در به دست آوردن ۲،۷۰۰ کیلوگرم برنز در ماه ژوئن گذشته محقق شد، این تحقق در حالی است که تا ماه اکتبر ۹۳٫۷ درصد از ۳۰٫۳ کیلوگرام طلا‌ی هدف گذاری شده و همچنین ۸۵٫۴ درصد از ۴٫۱۰۰ کیلو نقره‌ی مورد نظر، جمع آوری شده است.

با وجود اینکه در حال حاضر همچنان این کمیته به هدف تعیین شده برای مقدار طلا و نقره‌ی مورد نظر خود دستیابی پیدا نکرده است ولی با این وجود، بر اساس تعداد دستگاه‌های بلااستفاده‌ای که تا کنون جمع آوری شده است، کمیته‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرده است که مقدار مواد خام اولیه‌ی مورد نیاز برای رسیدن به هدف تعیین شده به مقدار کافی وجود دارد. این برنامه در تاریخ سی و یکم ماه مارس به پایان می‌رسد و در ادامه‌ طراحی‌ مدال‌های مسابقات المپیک و پارالمپیک در تابستان پیش رو، به نمایش عموم در خواهند آمد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید