نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 
نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

نقد و بررسی Honor View 20

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

برند زیر مجموعه هوآوی یعنی آنر، سال نو را با عرضه اسمارتفون پرچمدار خود یعنی Honor View20 آغاز کرد. مطمئنا، این گوشی نسبت نزدیکی با گوشی‌های Mate 20 و Mate 20 Pro هواوی دارد، اما جایی که واقعا خودش را نشان می‌دهد قیمت گذاری بسیار بصرفه آن است. در واقع می‌بایست Honor View20 را درست همانند گوشی OnePlus 6T یک پرچمدار کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه نامید. در ادامه ما به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت، با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

طراحی

Honor View20 به عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا که از نانولیتوگرافی استفاده کرده است شناخته می‌شود، تکنیکی که برای ایجاد ظاهر منحصر به فرد این گوشی مورد استفاده قرار گرفته و ظاهر براق و V شکلی را در پشت این گوشی به وجود آورده است. مهم نیست که چطور به آن نگاه کنید، این گوشی با طراحی خاص خود که مشابه آن را در هیچ گوشی هوشمند دیگری پیدا نخواهید کرد، شما را هیپنوتیزم خواهد کرد.

بجز ظاهر خاص، Honor View20 درست همانند بسیاری از گوشی‌های رده بالای امروزی از شیشه و یک قاب فلزی ساخته شده است. با این حال، شرکت آنر هیچ گونه اشاره‌ای به استفاده از شیشه‌های تقویت شده ویژه مانند گوریلا گلس نکرده است. در حالی که ویژگی‌هایی مانند سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه، جک هدفون و حتی یک IR blaster (فرستنده مادون قرمز) توسط این گوشی ارائه می‌شوند، اما باید بدانید که در این گوشی از شارژ بی‌سیم یا هر گونه ساخت و ساز مقاوم در برابر آب خبری نخواهد بود.

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

صفحه نمایش

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مخالف استفاده از هر نوع ناچ در صفحه نمایش گوشی‌ها هستند، پس آنر ویوو ۲۰ شما را با حفره درون نمایشگر خود خوشحال خواهد کرد. این حفره کوچک در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر ۶٫۴ اینچی FHD+ (1080 × ۲۳۱۰) گوشی قرار دارد و دوربین جلو ۲۵ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. از لحاظ بصری، وقتی صحبت از رسیدن به یک نمایشگر تمام صفحه باشد، استفاده از حفره درون نمایشگر یک گام در مسیر درست است! و خوشبختانه استفاده از آن مانعی برای به نمایش در آمده اعلان‌ها نبوده است و حتی زمانی که قصد تماشای فیلم‌ در حالت تمام صفحه را داشته باشید نیز مزاحمت کمتری نسبت به وجود ناچ‌های معمول احساس خواهید کرد.

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

علاوه بر آن، نمی‌توان شکایت خاصی از صفحه نمایش کرد. جزئیات دقیق است، روشنایی در محیط خارج از خانه به اندازه کافی بوده و زاویه دید نیز مناسب است. با این حال، به طور پیش فرض، دمای رنگ به شکل قابل توجهی سردتر تنظیم شده است، اما می‌تواند در تنظیمات آن را تغییر دهید. با توجه به استانداردهای این روزها با یک نمایشگر مناسب و معقول روبرو هستیم، اما کماکان نسبت به برخی از نمایشگرهای چشمگیر که در سایر گوشی‌های پرچمدار دیده می‌شوند کمی عقب‌تر است.

حداکثر روشنایی

(نیت)

حداقل روشنایی

(نیت)

کنتراستدمای رنگ

(کلوین)

گامادلتا E

RGBCMY

دلتا E

GRAYSCALE

Honor View20۴۴۲
(خوب)
۱
(عالی)
۱:۱۲۰۳
(خوب)
۷۵۱۸
(متوسط)
۲٫۱۱۲٫۰۹
(خوب)
۴٫۶۲
(متوسط)
OnePlus 6T۴۳۷
(خوب)
۱
(عالی)
غیرقابل محاسبه
(عالی)
۸۱۰۳
(ضعیف)
۲٫۲۶۶٫۵۳
(متوسط)
۶٫۰۹
(متوسط)
Motorola Moto Z3۴۵۲
(خوب)
۱۹
(ضعیف)
غیرقابل محاسبه
(عالی)
۷۴۱۰
(خوب)
۲٫۲۲۵٫۶۹
(متوسط)
۴٫۳۲
(متوسط)
Samsung Galaxy A9 (2018)۴۶۶
(خوب)
۱
(عالی)
غیرقابل محاسبه
(عالی)
۶۸۷۸
(عالی)
۲٫۰۳۲٫۴۲
(خوب)
۵٫۸۵

(متوسط)

رابط کاربری

Magic UI 2.0.1 بر پایه اندروید ۹ پای یک نسخه جدید از آخرین نرم افزار Emotion UI (EMUI) هوآوی است که در محصولات پرچمدار آنر استفاده می‌شود. در واقع، پیدا کردن تفاوت‌های این دو بسیار دشوار است! اگرچه که تجربه کاربری Honor View20 مطمئنا برای کاربر معمولی بسیار عالی خواهد بود، اما کماکان آن جلوه بصری جذابی که رابط کاربری گوشی‌های دیگر ارائه می‌دهند را در خود ندارد.

با این وجود، ما با کمال افتخار ارزش بهره وری غنی که Magic UI 2.0.1 ارائه می‌دهد را می‌پذیریم، همانند تجربه دسکتاپ پیشرفته هنگامی که Honor View20 را به نمایشگر خارجی متصل می‌کنید. در اصل، شما می‌توانید این گوشی را به یک دستگاه رومیزی قابل حمل تبدیل کنید که قادر است تقریبا هر برنامه‌ای که در گوشی خود دارید را در حالت دسکتاپ اجرا کند.

پردازنده و عملکرد

Honor View20 از همان چیپست Kirin 980 با معماری ۷ نانومتری موجود در هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro بهره می‌برد که با توجه به نقطه قیمت پایین‌تری که View 20 هدف قرار داده است، بسیار قابل توجه می‌باشد. این گوشی می‌تواند تمام مواردی که یک کاربر می‌خواهد را به راحتی مدیریت کند. Honor View20 در گشت و گذار در وب، ویرایش کلیپ‌ها در رزولوشن ۴K و حتی برخی از بازی‌های سنگین، درست عملکردی مشابه بستگان نزدیک خود را ارائه می‌دهد. البته همان سطح روان بودن که آخرین پیکسل‌ها یا آیفون‌ها به آن مشهور هستند را نمی‌توان از این گوشی نیز انتظار داشت، اما هنوز هم عملکردی فراتر از قابل قبول را دارا می‌باشد.

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

شرکت آنر تصمیم گرفته است که هیچ قابلت ارتقاء میزان حافظه را در Honor View20 ارائه ندهد. در عوض، گزینه‌های ذخیره سازی این گوشی را از ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت مشخص کرده است، که اصلا هم میزان کمی نیست.

دوربین

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

زمانی بود که مگاپیکسل‌ شاخص عملکرد دوربین گوشی به شمار می‌رفت. همانطور که گوشی‌های هوشمند به تکامل خود ادامه دادند، واضح‌تر شد که ترکیبی از موارد مختلف هستند که در عملکرد دوربین تاثیر گذارند، مثل: اندازه سنسور، اپتیک و غیره. اما اکنون به نظر می‌رسد که Honor View20 یک بار دیگر بحث مگاپیکسل‌ها را با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی خود مطرح کرده است، البته فقط مگاپیکسل تعیین کننده نبوده و تکنولوژی‌های بسیار بیشتری در دوربین این گوشی بکار رفته تا تصاویر متقاعد کننده‌ای را به ثبت برساند.

هسته اصلی دوربین عقب را یک سنسور Sony IMX586 CMOS که دارای ۴۸ مگاپیکسل مؤثر در یک سنسور ۱/۲ اینچی است، تشکیل می‌دهد. دوربین ثانویه ۳D بوده، که با انتشار و پرتاب پرتوهای نور مادون قرمز کار می‌کند و برای اندازه گیری عمق و سنجش فاصله استفاده می‌شود. این قابلیت نه تنها به فوکس در موقعیت‌های کم نور کمک می‌کند، بلکه قابلیت ایجاد افکت‌های پرتره و تغییر دیافراگم که در گوشی‌های دیگر وجود دارد را نیز فراهم می‌کند.

برنامه دوربین در اینجا همانند آنچه است که در پرچمداران هوآوی یافت می‌شود و همان وسعت انتخاب در حالت‌های تصویربرداری را ارائه می‌دهد. حتی یک حالت شب خاص وجود دارد که کیفیت عکس‌ها را با کمک نوردهی طولانی افزایش می‌دهد. با این حال، این گوشی بر خلاف خویشاوندانش، دارای لنزهای تله فوتو یا فوق عریض نمی‌باشد و به همین دلیل، همان سطح کیفی را ارائه نمی‌دهد. البته دوربین آن قابلیت زوم ۲X در هنگام ضبط تصاویر با رزولوشن پایین‌تر ۱۲MP ارائه می‌دهد، اما در اصل این تصاویر یک برش از تصویر ثبت شده با روزولوشن ۴۸MP هستند.

کیفیت تصاویر

هیچ بحثی در مورد سودمندی گرفتن عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی وجود ندارد، اما در آخر، آنها تنها کمی کیفیت بهتری از نمونه‌های جایگزین ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌کند و تقریبا در مقایسه با دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل در سایر گوشی‌های نیز در یک رده قرار می‌گیرد. البته اشتباه نکنید، عملکرد دوربین هنوز بسیار خوب است، به ویژه هنگامی که قابلیت عکاسی با هوش مصنوعی فعال باشد. ما نحوه‌ی مدیریت سایه‌ها، کنتراست، اشباع تصویر و افزایش برجسته سازی برای نمایان شدن اطلاعات بیشتر در تصاویر با این حالت را ترجیح می‌دهیم. با این حال، هنگامی که عکس‌های گرفته شده ۴۸MP AI Ultra Clarity و نمونه‌های ۱۲MP را در کنار یکدیگر قرار دهید، بهبود وضوح یا جزئیات چندانی را مشاهده نخواهید کرد.

نمونه تصاویر ثبت شده:

نمونه تصاویر ثبت شده با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل:

این گوشی عملکردی بسیار مطلوب را در عکس برداری ارائه می‌کند و می‌تواند در هنگام عکاسی با هوش مصنوعی جزئیات کافی و افزایش رنگ را به ارمغان بیاورد. این قابلیت حتی عملکردی برتر را در نور کم نیز نشان می‌دهد، زیرا نویز در سایه‌ها را به حداقل می‌رساند. ما واقعا حالت شب اختصاصی این دوربین که منجر به ارائه نتایج بهتر می‌شود را ستایش می‌کنیم، اما عملکرد دوربین جلو ۲۵ مگاپیکسلی این گوشی چگونه است؟ دوربین جلو جزئیات دقیقی را در شرایط آفتابی به ثبت می‌رساند، اما در زیر نور مصنوعی کمی عملکردی ضعیف‌تری را ارائه می‌کند.

نمونه تصاویر سلفی و پرتره:

کیفیت ویدئو

عملکرد دوربین در بخش ضبط ویدئو بسیار خوب بوده و قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن ۴K UHD را دارا می‌باشد، اما یک مشکل وجود دارد: تاخیری که EIS ایجاد می‌کند. این مشکل باعث می‌شود که در هنگام تصویر برداری با کمی تاخیر یا لگ مواجه شویم، اما فیلم‌ ضبط شده نهایی واقعا خوب است. یک نکته منفی دیگر این است که در شرایط محیطی با نور کم، میزان نویز بیشتر می‌شود.

نمونه فیلم ضبط شده با کیفیت ۴K:

نمونه فیلم ضبط شده در شب با کیفیت ۴K:

چند رسانه‌ای

اول و مهمتر از همه، ما از Honor View20 قدردانی می‌کنیم که همچنان یک جک هدفون را ارائه می‌کند تا بتوانیم از هدفون‌های فعلی خودمان نیز با این گوشی استفاده کنیم. در مرحله دوم، مادون قرمز موجود در این گوشی باعث می‌شود که در هنگام عدم دسترسی به ریموت کنترلر یک کنترل دستی از راه دور برای سیستم‌های تلویزیون و سرگرمی خود داشته باشیم. مرحله سوم نیز توانایی بازی کردن در بازی‌های خاص با استفاده از ضبط و کنترل حرکات است که با استفاده از دوربین ۳D و داک اختصاصی انجام می‌شود. متأسفانه، ما نمی‌توانیم این ویژگی خاص را آزمایش کنیم، اما به نظر با یک چیز خاص و جدید روبرو باشیم، و در نهایت نیز باید اشاره کرد که Honor View20 تجربه تماشای ویدیو با کیفیتی بالا را با نمایشگر مجهز به حفره و تمام صفحه خود به ارمغان می‌آورد.

کیفیت تماس

در این مورد با کیفیتی نه کاملا بی نقص و نه غیر قابل قبول طرف هستیم. در واقع کیفیت تماس Honor View20 به اندازه کافی قابل قبول است تا از پس مکالمات کاربران به راحتی برآید، اما وجود نویز در صدا غیرقابل انکار است و اگر صدای خاصی در اطراف وجود نداشته باشد می‌توان انتظار یک تماس صوتی نسبتا مناسب را از این گوشی داشت.

عمر باتری

Honor View20 نیز مانند هوآوی Mate 20 یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت را در داخل شاسی خود جای داده است. در تجربه یک روزه ما، نتیجه فراتر از راضی کننده بود و با کارکرد تا شب به سطح تقریبی ۴۰٪ شارژ باقی مانده دست یافتیم.

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

در بخش شارژ شدن اما ممکن است این گوشی به اندازه هوآوی Mate 20 یا برخی دیگر از پرچمداران، خیلی سریع نباشد که البته با توجه به ظرفیت باتری این دستگاه، زمان ۱۲۰ دقیقه‌ای لازم برای شارژ آنقدرها هم بد نمی‌باشد. جالب است که شرکت آنر ادعا کرده است که این دستگاه برای رسیدن به سطح شارژ ۵۵٪ تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد که البته در آزمایش ما حدود ۵۸ دقیقه زمان لازم بود تا به سطح ۵۵% دست پیدا کنیم.

جمع بندی

نقد و بررسی Honor View 20 - تکفارس 

Honor View20 دقیقا همان چیزی است که باید باشد. با قیمتی در حدود ۵۷۰ یورو در سراسر اروپا و ۵۰۰ GBP در انگلستان، این گوشی در همان محدوده قیمت پرچمداران مقرون به صرفه‌ای رقابت می‌کند که OnePlus در چند سال اخیر در آن موفق عمل کرده است. Honor View20 یک رقیب فوق العاده است که دارای طراحی جذاب و عملکردی جامع در تمام جوانب است. اما بزرگترین دغدغه کاربران، حداقل از دیدگاه کاربران ایالات متحده، این است که در حال حاضر، این گوشی هنوز به طور رسمی در ایالات متحده موجود نیست.

در حقیقت، حسگر اثر انگشت درون نمایگشر OnePlus 6T بسیار جذاب و آینده نگرانه است، اما Honor View20 نیز بسته‌ای به همان اندازه کامل را ارائه می‌دهد که شامل یک جک استاندارد هدفون، صفحه نمایش حفره دار، فرستنده مادون قرمز و تجربه دسکتاپ پیشرفته است. در واقع با همان حدود قیمتی که برای OnePlus 6T پرداخت می‌کنید، می‌توانید ویژگی‌های بیشتری را با Honor View20 به دست آورید. اگر شما درآمد بالایی برای خریداری پرچمدارن سطح بالای بازار با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار ندارید و می‌خواهید یک گوشی رده بالا اما مقرون بصرفه تهیه کنید، Honor View20 قطعا انتخابی مناسب خواهد بود.

نکات مثبت

  • جلوه چشمگیر طراحی شیشه‌ای دستگاه
  • نمایشگر تمام صفحه به لطف استفاده از حفره درون نمایشگر
  • عملکرد قدرتمند پردازنده
  • قیمت مناسب
  • ثبت تصاویر مناسب و معقول

نکات منفی

  • عدم برتری تصاویر ثبت شده با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی نسبت به نمونه‌های ۱۲ مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش با رنگبندی سرد
  • نویز زیاد در فیلم برداری در نور کم

[divider][/divider]

نظر شما در مورد این گوشی مقرون به صرفه اما با امکاناتی سطح بالا چیست؟ دیدگاه‌های خود را در انتهای این مقاله و در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید