کاهش شدید سهام Samsung در پایان سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
کاهش شدید سهام Samsung در پایان سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

کاهش شدید سهام Samsung در پایان سال ۲۰۱۸

امیر مریخ
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 15:00
کاهش شدید سهام Samsung در پایان سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

شرکت سامسونگ در زمانی که طرح درآمدی خود در سه ماهه‌ی انتهایی سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، هشدار داد که این شرکت پیشبینی می‌کند که شاهد یک کاهش درآمدی شدید باشیم. و در واقعیت هم به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی سه ماهه‌ی آخر سال به نسبت بسیار سخت و پر فشاری را تحمل می‌کند. کارشناسان دلیل این کاهش درآمد را کاهش در‌خواست تراشه‌های حافظه (memory chip) می‌دانند. این تراشه‌‌های حافظه که در مراکز داده (data center) و گوشی‌های هوشمند به کار می‌روند، جزء درآمد زاترین محصولات این شرکت در زمینه محصولات نیمه‌ راسانا می‌شود و در نتیجه تاثیر بسزایی در کاهش درآمد زایی این شرکت در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ داشته است.

این شرکت کره‌ای در گزارش درآمد کلی خود در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ اذعان داشته است که این شرکت مبلغی معادل ۵۹٫۲۷ تریلیون وون کره‌ای معادل ۵۳٫۴ میلیارد دلار را به عنوان حقوق سه ماهه ارسال کرده است، که این میزان نسبت به مبلغ مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را تجربه کرده است. این شرکت همچنین در سال گذشته در سه ماهه‌ انتهایی سودی معادل ۱۰٫۸ وون کره‌ای (۹٫۷ میلیارد دلار امریکا) را شاهد بوده است که در مقایسه با میزان مشابه در سال ۲۰۱۷ ،این سود کاهش ۲۹ درصدی را متحمل شده است.

سامسونگ ابراز داشته است که کسب و کار این شرکت در مورد تراشه‌ها (NAND و DRAM) از «عدم اطمینان و تنظیمات اقتصاد کلان در سطوح مالی» رنج می‌برد که عامل این مورد مشتریانی هستند که شرکت‌های مرکز داده و سازندگان گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شوند. این فاصله احتمالا به دنبال کاهش سرعت فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی به وجود آمده است، این عامل همچنین بر روی درآمد ماه اکتبر تا دسامبر سال گذشته شرکت اپل نیز تاثیر منفی بزرگی گذاشته بود. در واقع، این شرکت انتظار دارد که فروش کند گوشی‌های هوشمند بر روی کسب و کار فروش نمایشگرهای موبایل این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نیز تاثیر منفی بگذارد.

به علت بازاری با سرعت خرید کند، بخش تلفن همراه نیز به خودی خود کاهش سود را در طی طرح درآمدی سه ماهه تجربه کرده است و سامسونگ همچنین به این اعتقاد ندارد که شرایط فعلی حاکم بر بازار به این زودی‌ها تغییری چشم گیری کند. این نشان از آن می‌دهد که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در طول سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۹ به دنبال کاهش سرعت فصلی، حتی از میزان فعلی نیز کمتر شود. هرچند که این شرکت امیدوار است تا حضور Galaxy S10 که قرار است در طول ماه آینده معرفی شود و همچنین دیگر پرچم داران گلکسی که در ماه‌های آینده رونمایی می‌شوند، بتوانند میزان فروش را در طول ماه‌های آینده افزایش دهند.

این غول فناوری معتقد است مسائلی که موجب این کاهش شدید در سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۸ شدند، همچنان به تاثیر گذاری خود ادامه خواهند داد و به دلیل بازار تقاضای ضعیف حافظه در سال ۲۰۱۹، این شرکت همچنین هشدار داد که شرایط حتی از وضع موجود نیز بدتر خواهد شد. با این حال، عملکرد ضعیف این شرکت درسه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ بر تعداد به فروش رفته‌ی محصولات سامسونگ در کل سال مالی ۲۰۱۸ تأثیری نگذاشته است: این شرکت در سال گذشته درآمد ۲۴۳٫۷۷ تریلیون وونی (۲۲۰ میلیارد دلار) و سود مالی ۵۸٫۸۹ تریلیون وونی (۵۳ میلیارد دلار) را به طور مجموع در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است. این میزان باعث شده است تا این شرکت بتواند برای دومین سال متوالی رکورد درآمدی را به نام خود ثبت کند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید